اولین دوره برگزاری انجمن سینما برای تغییر

امتیاز دهید post

در سال ۲۰۱۱، تهیه‌کننده مارک اوبرون (تهیه‌کننده فیلم‌های «هشت» و Vape Wave) جشنواره فیلم Le Temps Presse، جشنواره فعالان اجتماعی، با هدف توجه به موضوعات توسعه پایدار و مسائل محیط زیستی که جامعه جهانی با آن روبه‌رو است، را تاسیس کرد.
امسال برای اولین‌بار بخش جدیدی به این جشنواره که از نه سال پیش هر سال برگزار شده است، اضافه خواهد شد. در روز ۷ فوریه، برگزارکنند‌گان این جشنواره، انجمن “سینما برای تغییر” را برگزار خواهند کرد، مراسمی یک روزه در پاریس که به توسعه و ساخت آن‌چه اوبرون به آن “سرگرمی با تاثیر اجتماعی” می‌گوید، می‌پردازد.
اوبرون در این‌باره گفت:

در سال‌های اخیر در آمریکا، شاهد محتوای به روز و اجتماعی خوبی بوده‌ایم. به موضوعاتی مانند تنوع، ظرفیت و تغییرات آب و هوایی زمین و مسايل دیگر محیط زیستی نه تنها در مستندها، بلکه در فیلم‌های داستانی نیز پرداخته شده است. با برگزاری اولین انجمن “سینما برای تغییر” قصد داریم که اعضای صنعت سینمای فرانسه که به این موضوعات علاقه‌مندند را دور هم جمع کنیم. با این‌که بارها در مورد این موضوعات صحبت شده است، اما هیچ‌وقت رویدادی تنها با تمرکز بر این موضوع برگزار نشده است. سوال ما این است که آیا فیلم‌هایی با موضوعات مهم جامعه امروزی جایی در سینمای فرانسه دارند؟ آیا مخاطبینی برای آن وجود دارد؟ اگر جواب مثبت است چطور می‌توان آن را تقویت کرد.

اوبرون به تغییر امیدوار است. فیلم‌های موفقی چون «استثنایی‌ها» ساخته اولیویه ناکاش و اریک تولدانو و «نامرئی‌ها» ساخته لوییس-جولین پتیت به این فیلم‌ساز فرانسوی دلگرمی می‌دهد که فیلم‌هایی با چنین دغدغه‌هایی در فروش نیز می‌توانند موفق باشند.
اوبرون در ادامه گفت:

برای اضافه کردن این موضوعات به سینمای عامی، اقدامی مدنی لازم است. سینما رسانه‌ بسیار قدرتمندی برای رساندن پیام ماست. حتی می‌توان گفت از تمام وسایل ارتباطی امروزی قوی‌تر است. با این‌حال برای رسیدن به بهترین نتیجه، این پیام‌ها باید در قالب داستانی احساسی و تاثیرگذار به مخاطب انتقال داده شود.

در این انجمن بیش از ۱۵۰ تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و سرمایه‌گذار حضور خواهند داشت. این جلسه در چهار بخش میزگرد‌هایی با موضوعات داستان‌سرایی، بودجه مالی، تولید و توزیع برگزار خواهد شد.
البته حضور چهره‌های مطرح به شنیده شدن پیام این انجمن نیز کمک خواهد کرد، از جمله مدیر سابق کمپانی دیزنی فرانسه، جین فرانسوس کامیلری و پتیت که در میزگرد سوال مهمی را مطرح خواهد کرد:” آیا هدفی خوب الزاما داستان خوبی نیز خواهد بود؟”

اوبرون در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:

اولین و مهم‌ترین نکته، ساخت فیلمی خوب است. فیلمی ارزشمند که به موضوع مهمی نیز بپردازد.

این مطلب از نوشته بن کرول در سایت ورایتی گرفته شده است.

نوشته اولین دوره برگزاری انجمن سینما برای تغییر اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط