اهدای فلوشیپ موسسه فیلم بریتانیا به تیلدا سوینتن

امتیاز دهید post

تیلدا سوینتن فلوشیپ موسسه فیلم بریتانیا، بی‌اف‌آی، را دریافت خواهد کرد.
این فلوشیپ در مراسم شام سالیانه این موسسه، که در روز دوم ماه مارس برگزار می‌شود، به سوینتن اهدا خواهد شد.
سوینتن، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و جایزه بفتا برای فیلم «مایکل کلینتون» در سال ۲۰۰۷، فعالیت هنری خود را با همکاری با درک جارمن آغاز کرد. او اولین نقش خود را در فیلم «کاراواجو» در سال ۱۹۸۷ بازی کرد. پس از آن فیلم، سوینتن در شش فیلم دیگر جارمن نیز حضور داشت، با این وجود بازی سونیتن در نقش شخصیت‌های زن و مرد در فیلم «اورلاندو» در سال ۱۹۹۲ ساخته سالی پاتر با اقتباس از رمان ویرجینا ولف بود که باعث مطرح شدن نام او شد.
پس از آن سوینتن با فیلم‌سازهای مطرح زیادی همکاری داشته است، از جمله لوکا گوادانینو (در فیلم‌های «من عشق هستم»، The Protagonists، «شیرجه» و «سوسپیریا»وس اندرسون (در فیلم‌های «قلمرو طلوع ماه»، «هتل بزرگ بوداپست»، «جزیره سگ‌ها»جیم جارموش (در فیلم‌های «گل‌های شکسته»، «مرزهای کنترل»، «تنها عاشقان زنده ماندند» و «مرده‌ها نمی‌میرند»جوآنا هاگ (در فیلم‌های «کاپریس» و «سوغاتی»برادران کوئن (در فیلم‌های «بخوان و بسوزان»، «درود بر سزار!»بونگ جون هو (در فیلم‌های «برف‌شکن» و «اوکجا») و لین رمزی (در فیلم «باید درباره کوین صحبت کنیم»).
سوینتن به دنیای سینمایی مارول نیز وارد شد و در فیلم‌های «دکتر استرنج» و «اونجرز: آخر بازی» در نقش شخصیت انشینت وان حضور داشت. او اخیرا در فیلم «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» ساخته آرماندو یانوچی نقش‌آفرینی کرده است.
سوینتن در مصاحبه‌ای گفت:

فلوشیپ و موسسه فیلم بریتانیا دو تا از کلمه‌های مورد علاقه من هستند. و می‌توان گفت تمام دلیل من برای حضور در سینما از اول همین بوده است. واقعا از این‌که این افتخار نصیب من شده است خوشحالم و آن را با فیلم‌سازانی که افتخار همکاری با آن‌ها را داشته‌ام، سهیم می‌شوم.

در گذشته این فلوشیپ به هنرمندان دیگری از جمله جارمن، ونسا ردگریو، آکیرا کوروساوا، دیوید لسن، جودی دنچ، مگی اسمیت، مارتین اسکورسیزی، استیون فریرز، استیو مک‌کویین، پیتر مورگان، جان هرت و ژن مورو اهدا شده بود.
این مطلب از نوشته الکس ریتمن در سایت هالیوود ریپورتر گرفته شده است.

نوشته اهدای فلوشیپ موسسه فیلم بریتانیا به تیلدا سوینتن اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط