۱۰ نقش آفرینی‌‌ فوق العاده بردلی کوپر تا امروز

امتیاز دهید post

بسیاری معتقدند که بردلی کوپر Bradley Cooper پس از کارگردانی و بازی در فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born، به سطح دیگری از بازیگری رسیده است؛ اما با نگاهی به بازی‌های قبلی او، مخصوصاً نقش‌آفرینی او در ده فیلمی که در زیر آورده‌ایم ثابت می‌کند که بردلی کوپر تا الآن هم یکی از بهترین بازیگران حال حاضر سینما بوده است.

۱۰- تیم ای (۲۰۱۰) The A-Team

با این‌که این فیلم ساخته جو کارنهان Joe Carnahan در مورد افسران سابق ارتش که هدفشان دستگیری مجرمان است، فیلم آشفته، پرسروصدا و مسخره‌ای از آب درآمد، اما می‌توان گفت بازی عالی کوپر در نقش تمپلتون پک Templeton Peck و سلاح‌های جالب و خطرناکش کمی توانست ضعیف بودن فیلم را جبران کند.

۹- نگهبانان کهکشان (۲۰۱۴) Guardians of the Galaxy

نگهبانان کهکشان  - بردلی کوپر

فیلم پرفروش جیمز گان James Gunn، داستان کتاب مصور محبوب، «نگهبانان کهکشان»، پر از بازیگران مطرح و معروف بود، بااین‌حال بازی و صداگذاری جالب کوپر بود که باعث شد شخصیت راکون داستان به اسم راکت Rocket، موردتوجه همه واقع شود. گان برای درست کردن این شخصیت از بعضی حرکات و حالات صورت خود کوپر استفاده کرده بود.

۸- قطار گوشت نیمه‌شب (۲۰۰۸) The Midnight Meat Train

قطار گوشت نیمه‌شب - بردلی کوپر

کوپر بیشتر برای بازی در فیلم‌های کمدی معروف بود تا این‌که در سال ۲۰۰۸ در داستان ترسناک ژاپنی به کارگردانی ریوهی کیتامورا Ryuhei Kitamura که بر اساس داستان کوتاهی از کلایو بارکر Clive Barker، نویسنده «کندی‌من» Candyman، ساخته شده بود، بازی کرد. این فیلم ترسناک در مورد داستان یک عکاس گیاه‌خوار بود که به دنبال گیر انداختن قصاب قاتلی بود که مسافران آخر شب مترو را سلاخی می‌کرد. کوپر در نقش این شخصیت ضدقهرمان، لئون، توانست پتانسیل‌های بازی خود را نشان دهد.

۷- مهمان ناخوانده عروسی (۲۰۰۵) Wedding Crashers

مهمان ناخوانده عروسی

کوپر که در آن زمان بازیگر شناخته شده‌ای نبود، در این فیلم کمدی در نقش نامزد بدجنس ریچل مک‌‌آدامز Rachel McAdams و در کنار اوون ویلسون Owen Wilson و وینس وان Vince Vaughn، توانست بازی بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد.

۶- نامحدود (۲۰۱۱) Limitless

 نامحدود - بردلی کوپر

کوپر در این ساخته موفق نیل برگر Neil Burgur، در نقش ادی مورا Eddie Morra، آدم شکست‌خورده‌ای که یک‌شبه به مرد موفق و ثروتمندی تبدیل می‌شود، فوق‌العاده ظاهر شد. کوپر با بازی عالی خود توانست این فیلم با فیلم‌نامه تخیلی و نه خیلی قوی را، به فیلمی موفق تبدیل کند.

۵- حقه‌بازی آمریکایی (۲۰۱۳) American Hustle

حقه‌بازی آمریکایی  - بردلی کوپر

کوپر با بازی در این فیلم دیوید او. راسل David O. Russel که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده بود، برای دومین‌بار نامزد جایزه اسکار شد. او در این فیلم در نقش مأمور اف‌بی‌آی FBI، ریچی دی‌ماسیو Richie DiMasio که گروهی از خلاف‌کارها را استخدام کرد تا بتواند عملیاتی برعلیه شهردار فاسد شهر نیوجرسی اجرا کند، نقش‌آفرینی کرد.

۴- خماری (۲۰۰۹) The Hangover

 خماری

بازی او در مجموعه فیلم‌های «خماری» با نقش‌هایی که کوپر در فیلم‌های جدی بازی کرده است، متفاوت است. می‌توان گفت که بازی کوپر در این فیلم پرفروش به کارگردانی تاد فیلیپس Todd Philips، با داستانی هیجان‌انگیز و طنز و پر از اتفاقات غیرمنتظره، یکی از دلایل موفقیت این فیلم بود.

۳- مکانی آن سوی کاج‌ها (۲۰۱۲) The Place Beyond the Pines

 مکانی آن سوی کاج‌ها  - بردلی کوپر

بازی کوپر در این فیلم، مقابل رایان گاسلینگ Ryan Gosling و اوا مندز Eva Mendes، کاملاً مناسب شخصیت جالب او در این فیلم جنایی ساخته درک سیانفرنس Derek Cianfrance، بود. در این فیلم کوپر داستان ۱۵ سال زندگی افسر پلیس درستکاری به نام ایوری کراس Avery Cross را به تصویر کشید.

۲- دفترچه امیدبخش (۲۰۱۲) Silver Lining Playbook

دفترچه امیدبخش - بردلی کوپر

کوپر در این فیلم در نقش پت سولیتانو Pat Solitano، مرد افسرده که به‌تازگی از همسرش جدا شده است و در تلاش است زندگی آشفته خود را سروسامان دهد، جنبه احساسی و حساس بازی خود را نشان داد. او در این ساخته دیوید او. راسل در مقابل جنیفر لارنس Jennifer Lawrence بازی کرد. بازی فوق‌العاده او در این فیلم، اولین نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد؛ اما این لارنس بود که برای بازی در نقش تیفانی مکس‌ول Tiffany Maxwell برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد.

۱- تک‌تیرانداز آمریکایی (۲۰۱۴) American Sniper

 تک‌تیرانداز آمریکایی - بردلی کوپر

کلینت ایست‌وود Clint Eastwood در این ساخته خود بر اساس داستانی واقعی، نقش کریس کایل Chris Kyle، مرگبارترین تک‌تیرانداز تاریخ ارتش آمریکا را به کوپر داد. کوپر با فرورفتن در نقش این شخصیت آرام و کم‌حرف، بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت که باعث شد برای سومین بار نامزد جایزه اسکار شود. «تک‌تیرانداز آمریکایی» موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم جنگی سینما تا به امروز است و فروشی بیش از نیم بیلیون دلار در جهان داشت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۰ نقش آفرینی‌‌ فوق العاده بردلی کوپر تا امروز اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط