تصمیم پرهزینهٔ چین برای بستن هزاران سینما با شیوع ویروس کرونا

امتیاز دهید post

چین به دلیل شیوع ویروس کرونا و یک روز پس از تصمیم توزیع‌کنندگان و تهیه‌کنندگان ۷ فیلم سینمایی مهم برای لغو برنامهٔ نمایش فیلم‌هایشان، تصمیم به بستن سینماها گرفت. این فیلم‌ها قرار بود از ۲۵ ژانویه اکران شوند.
سال نوی چینی با بیش از یک میلیارد دلار فروش گیشه در طول یک هفته تعطیلات جشن سال نو، یکی از پرسودترین زمان‌های اکران در صنعت سینما در چین محسوب می‌شود.
به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، مقامات چینی ۱۳ شهر در استان هوبئی را به نوعی قرنطینه کرده‌اند. چندین مجموعه سینماهای زنجیره‌ای، سالن‌های خود را تعطیل کرده‌اند، اما این تعطیلی هنوز در همه استان‌ها و همه سینماها رخ نداده است. تا پایان سال ۲۰۱۹، تعداد ۷۰هزار سینما در ۱۱هزار مجموعه سینمایی در چین سرشماری شده است. سینماهایی که هنوز به فعالیت‌شان ادامه داده‌اند، اعلام کردند که اقدامات پیشگیرانه مثل تمیز کردن صندلی‌ها و کانترها را در دستور کارشان قرار داده‌اند و برخی از آنها ماسک‌های مجانی در اختیار تماشاچی‌ها قرار داده‌اند.
تحلیلگر B. Riley Financial اظهار داشت که پیش از تعطیلی سینماها، انتظار می‌رفت سینماهای آی‌مکس در چین حدود ۴۳٪ فروش گیشهٔ جهانی در سه ماه اول سال (که حدود ۱۰٪ بیشتر از سهم متوسط سالانه به دلیل افزایش فروش در طول تعطیلات سال نو است) را به خود اختصاص دهد.
تعطیلی سینماهای آی‌مکس در این روزها می‌تواند پیش‌بینی فروش ۲۹۴ میلیون دلار را با حداقل ۲۰ میلیون دلار کاهش روبرو کند. همچنین آمار فروش فیلم‌ها با هر یک هفته تعطیلی سینماها، ۹ میلیون دلار کم خواهد شد.
این مقاله برگرفته از سایت variety.com است.

نوشته تصمیم پرهزینهٔ چین برای بستن هزاران سینما با شیوع ویروس کرونا اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط