پسران بد برای زندگی Bad Boys for Life – نفسی تازه برای یک مجموعه فیلم قدیمی

امتیاز دهید post

اگر سال ۱۹۹۵ به من گفته بودید که ۲۲ سال بعد در حال نوشتن نقدی برای دنباله‌ی فیلم «پسران بد» خواهم بود، احتمالا از اینکه هنوز در سال ۲۰۲۰ هنوز در حال ساخت دنباله‌هایی برای فیلم‌های اکشن معمولی با بازی بازی مارتین لارنس و ویل‌ اسمیت هستند تعجب می‌کردم، تصمیمی که به نظر می‌رسد تنها بر این اساس گرفته شده است که مردم خواندن آهنگ‌های سریال تلویزیونی «پلیس‌ها» را دوست دارند.
اما به هر حال در سال ۲۰۲۰ در حال صحبت در مورد پسران بد برای زندگی Bad Boys for Life، سومین فیلم از این مجموعه فیلم پلیسی مهیج دان سیمپسون و جری براکهایمر هستیم.

همچنین بخوانید:
نقد زنان کوچک Little Women – بهترین اقتباس ساخته شده از این داستان کلاسیک

کارآگاهان مارکوس برنت و مایک لوری (با بازی لارنس و اسمیت) هنوز در خیابان‌های میامی گشت می‌زنند و هر قانونی که سر راهشان قرار می‌گیرد را زیر پا می‌گذارند. حالا بعد از ۱۷ سال این دومین دنباله‌ی این فیلم‌هاست که از مخاطب می‌خواهد به زندگی شخصی این دو پلیس بی‌نهایت احساسی که در حال بررسی عجیب‌ترین و خطرناک‌ترین پرونده‌ی زندگی‌شان هستند اهمیت بدهند، و به طرز عجیبی از پس این کار برآمده و فیلمی موفق را به مخاطب ارائه می‌کند.

به جای اینکه گذشت ۱۰ سال از آخرین باری که مارکوس و مایک را دیده‌ایم را نادیده بگیرد، پسران بد برای زندگی Bad Boys for Life به تغییر سن شخصیت‌های به طور کامل می‌پردازد (اسمیت ۵۱ و لارنس ۵۴ سال دارد). مارکوس که حالا یک پدربزرگ شده است، قصد دارد بازنشست شود. اما مایک با این تصمیم موافق نیست و دلش می‌خواهد به عنوان پسران بد تا آخر در کنار هم ادامه داده و با هم بمیرند. او هنوز باور دارد که گلوله‌ها بر روی اثری ندارند- تا اینکه دشمنی قدیمی که از زمان‌های قبل با مایک دشمنی داشته است، برای گرفتن انتقام به میامی می‌آید.
پاییز گذشته ویل اسمیت در «مرد ماه جوزا» بازی کرده بود، فیلمی که با اینکه نسبت به این فیلم هنری‌تر بود اما ایده‌ی کلی آن کاملا مشابه این فیلم بود. این دو فیلم به طرز جالبی مکمل یکدیگر هستند.
«مرد ماه جوزا» صحنه‌های نبرد جذاب انگ‌ لی را در خود داشته و پر از ترکیب‌های تعداد فریم‌های سریع‌ است. در مقابل، در پسران بد برای زندگی Bad Boys for Life مارتین لارنس بار طنز فیلم را بالا برده است.

وقتی دو ستاره‌ی میان‌سال را می‌بینید که به یک مجموعه فیلم قدیمی محبوب برمی‌گردند، احتمالا اولین فکری که می‌کنید این است که تنها انگیزه‌های مالی داشته‌اند و احتمالا علاقه‌شان نقشی در این بازگشت نداشته است. اما پسران بد برای زندگی Bad Boys for Life یک استثنا است. مشخص است که هم اسمیت و هم لارنس آمده‌اند تا بازی خوبی از خود به یادگار بگذارند. در میان صحنه‌‌های تیراندازی و تعقیب و گریز، صحنه‌‌های زیادی وجود دارد به مکالمه‌ی میان این دو شخصیت پرداخته است: مکالماتی در مورد زندگی‌، خانواده‌ها و روابطشان. از همان صحنه‌های اول، فیلم‌نامه‌ی کریس برمنر، پیتر کریگ و جو کارنهان مشخص می‌کند که چیزی بیشتر از بهانه‌هایی ساده برای برگرداندن این دو شخصیت میان تعقیب و گریز و شلیک به آدم‌های بد است. حال و هوای فیلم که در صحنه‌‌های اولیه فیلم به مخاطب معرفی می‌شود، از نوع پرده‌ی دوم (داستان‌‌هایی که معمولا شخصیت اصلی آن‌ها در تلاش برای رفع مشکلی است که در گره داستانی پیشین اتفاق افتاده است، اما در نهایت مشکل بزرگ‌تر شده و در موقعیت بدتری گیر می‌افتد) است، سپس با تعقیب و گریز و مبارزه همراه شده و در نهایت با یک جمع‌بندی مواجه می‌شویم.

ویل اسمیت مارتین لارنس

با این که ممکن است ابتدایی به نظر برسد، اما به طرز عجیبی فیلم‌های کمی هستند که از پس خوب در آوردن همین ترکیب‌های ابتدایی برمی‌آیند.
به جز اسمیت و لارنس، در پسران بد برای زندگی Bad Boys for Life می‌توانیم شاهد بازگشت جو پانتولیانو در نقش کاپیتان این دو پلیس باشیم که مدت زیادی است از دست آن‌ها کلافه شده است. ترسا رندل نیز در نقش زن مارکوس برگشته است. تنها بازیگر اصلی فیلم‌‌های قبلی که در این قسمت خبری از او نیست، مایکل بی است که ظاهرا ترجیح داده بوده است به جای این فیلم در «شش زیرزمینی» بازی کند. فیلم هم‌چنین اشاره‌ای فوق‌العاده به «پسران بد ۲» دارد، که البته برای اینکه لو نرود چیز بیشتری از آن نمی‌گویم.
پسران بد برای زندگی Bad Boys for Life هفده ژانویه بر روی پرده رفت.

و حالا نظر برخی منتقدین درباره‌ی این فیلم:

جو پانتولیانو ویل اسمیت

مت سینگر منتقد اسکرین کراش در نقد خود نوشته است:

“به عنوان یک طرفدار معمولی پسران بد هیچ وقت منتظر ساخت قسمت سوم این مجموعه فیلم نبودم. اما حالا که فیلم پسران بد برای زندگی Bad Boys for Life را تماشا کرده‌ام باید بگویم منتظر قسمت چهارم هستم، به شرطی که بتوانند بار دیگر همین تیم خلاق را دور هم جمع کنند. “

تام ارنست منتقد اوریجینیال سین درباره‌ی این فیلم نوشته است:

“با اینکه صحنه‌های زیادی از انفجار، قتل و تعقیب و گریز ماشینی وجود دارد، اما فیلم موفق می‌شود چیزی بیشتر از فیلم‌های اکشن معمولی باشد. نکته‌ی جالب این است که دیگر رسما «پسران بد» یک مجموعه فیلم شده است و پسران بد برای زندگی Bad Boys for Life پایان کار این داستان نخواهد بود. فیلم چهارمی هم از این مجموعه فیلم در دست ساخت قرار گرفته است.”

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته پسران بد برای زندگی Bad Boys for Life – نفسی تازه برای یک مجموعه فیلم قدیمی اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط