۱۲ بازیگری که بیشترین تعداد نامزدی دریافت جایزه اسکار را در کارنامه دارند

امتیاز دهید post

نامزدی جایزه‌ی اسکار Oscar یکی از مهم‌ترین افتخارهایی است که یک بازیگر می‌تواند کسب کند. درحالی‌که نامزدی دریافت این جایزه برای اکثر ستاره‌ها، رؤیایی دست‌نیافتنی است، دراین‌بین تعدادی موفق شده‌اند چندین بار این افتخار را از آن خود کنند. از ۱۲ بازیگری که تابه‌حال بیشترین تعداد نامزدهای دریافت جوایز اسکار را زا آن خود کرده‌اند، نوشته‌ایم.

همچنین بخوانید:
بدترین برندگان بهترین فیلم در تاریخچه اسکار

۱- مریل استریپ

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۲۱
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۳
همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید مریل استریپ Meryl Streep بااقتدار ملکه‌ی نامزدهای اسکار در بخش بازیگران است. این ستاره در کل ۲۱ بار نامزد دریافت این جایزه شده است که اولین بار آن به سال ۱۹۷۸ و آخرین بار به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد. استریپ در کل سه بار موفق شده است این جایزه را از آن خود کند: در سال ۱۹۸۰ برای فیلم «کریمر علیه کریمر» Kramer vs. Kramer، در سال ۱۹۸۳ برای «انتخاب سوفی» Sophie’s Choice و در سال ۲۰۱۲ برای «بانوی آهنی» Iron Lady.

۲- کاترین هپبورن

کاترین هپبورن-دریافت جایزه‌ی اسکار

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۱۲
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۴
بااینکه استریپ جایگاه بیشترین نامزدی دریافت جایزه‌ی اسکار را از کاترین هپبورن Katherine Hepburn دزدیده است، هپبورن لقب بازیگر زن با بیشترین تعداد جایزه‌ی اسکار را از آن خود کرده است. از میان ۱۲ نامزدی دریافت جایزه‌اش موفق شده است چهارتا از آن‌ها را به خانه ببرد (او در دو سال متوالی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بود): «شکوه صبح» Morning Glory، «حدس بزن چه کسی برای شام می‌آید» Guess Who’s Coming to Dinner، «شیر در زمستان» The Lion in Winter و «روی گلدن پاند» On Golden Pond

۳- جک نیکلسون

جک نیکلسون

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۱۲
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۳
جک نیکلسون Jack Nicholson در سال ۲۰۰۲ و با دوازدهمین نامزدی‌ اسکارش برای فیلم «درباره‌ی اشمیت» About Schmidt، افتخار بازیگر مرد دارای بیشترین نامزدی جایزه‌ی اسکار را از آن خود کرد. نیکلسون هم‌چنین سه بار برای فیلم‌های «دیوانه از قفس پرید» Flew Over the Cuckoo’s Nest، «شرایط مهرورزی» Terms of Endearment و «بهتر از این نمیشه» As Good as It Gets جایزه‌ی اسکار را برده است.

۴- بت دیویس

بت دیویس

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۱۰
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۲
بت دیویس Bette Davis اولین بار در سال ۱۹۳۶ برای نقشش در فیلم «خطرناک» Dangerous نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد و موفق به دریافت آن شد. او دومین اسکارش را سه سال بعدازآن و برای «جزبل» Jezebel برنده شد. در سال‌های بعدازآن هشت بار دیگر نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد که درمجموع در حرفه‌ی کاری‌اش این عدد را به ۱۰ نامزدی رساند. بعد از مرگ دیویس، استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg اسکارهای او را در یک مناقصه خرید و آن‌ها را به آکادمی علوم و هنرهای سینما Academy of Motion Picture Arts and Sciences برگرداند.

۵- لارنس الیویه

لارنس الیویه  -دریافت جایزه‌ی اسکار

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۱۰
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۱، به‌اضافه‌ی ۲ اسکار افتخاری
از میان ۱۰ نامزدی دریافت جایزه‌ی اسکار، لارنس الیویه یک‌بار و در سال ۱۹۷۹ برای بازی در نقش اصلی «هملت» Hamlet این جایزه را برد. این بازیگر دو بار موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار افتخاری Academy Honorary Award در سال‌های ۱۹۴۷ و ۱۹۷۹ شده است.

۶- پل نیومن

پل نیومن

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۹
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۱، به‌اضافه‌ی ۲ اسکار افتخاری
پل نیومن Paul Newman در حرفه‌ی کاری‌اش موفق شد نه بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شود که اولین بار آن در سال ۱۹۵۹ رخ داد. او در سال ۱۹۸۷ اسکار بهترین بازیگر مرد Best Actor را برای فیلم «رنگ پول» The Color of Money به خانه برد. او همچنین دو اسکار افتخاری را از آن خود کرده است: اولین بار برای فعالیت هنری‌اش در سال ۱۹۸۶ و دومین بار در سال ۱۹۹۴ جایزه‌ی بشردوستانه‌ی ژان هرشولت Jean Hersholt Humanitarian Award را برد.

۷- اسپنسر تریسی

اسپنسر تریسی -دریافت جایزه‌ی اسکار

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۹
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۲
اسپنسر تریسی Spencer Tracy از سال ۱۹۳۷ تا سال ۱۹۶۸ نه بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد و در همان سال‌ها در دو سال متوالی رقیبان را کنار زد و جایزه را از آن خود کرد: «ناخداهای دلیر» Captains Courageous در سال ۱۹۳۸ و «شهرک پسرها» Boys Town در سال ۱۹۳۹. بار دوم تریسی در مراسم اسکار حاضر نبود و همسرش جایزه را از طرف او دریافت کرد.

۸- مارلون براندو

مارلون براندو -دریافت جایزه‌ی اسکار

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۸
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۲
مارلون براندو Marlon Brando هشت بار نامزد دریافت این جایزه شده است که اولین بار آن به سال ۱۹۵۲ و آخرین بار به ۱۹۹۰ برمی‌گردد. او دو بار برای فیلم‌های «در بارانداز» On the Waterfront در سال ۱۹۵۵ و «پدرخوانده» The Godfather در سال ۱۹۷۳ برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد شده است.

۹- جک لمون

جک لمون

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۸
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۲
اولین اسکار و نامزدی دریافت این جایزه‌ی جک لمون Jack Lemmon به سال ۱۹۵۶ برای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل Best Supporting Actor «آقای رابرتس» Mister Roberts برمی‌گردد. او از سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۳ هفت بار نامزد دریافت این جایزه شد و در سال ۱۹۷۴ موفق شد اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «ببر را نجات دهید» Save the Tiger در کارنامه‌اش ثبت کند.

۱۰-آل پاچینو

آل پاچینو -دریافت جایزه‌ی اسکار

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۸
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۱
اولین نامزدی اسکار آل پاچینو به سال ۱۹۷۳ و «پدرخوانده» برمی‌گردد. در سال‌های بعدازآن او هفت بار دیگر نامزد دریافت این جایزه شد. آخرین نامزدی او به سال ۱۹۹۳ برمی‌گردد که در اصل تنها جایزه‌ی اسکار او نیز است. او در این سال اسکار بهترین بازیگر مرد را برای نقش «بوی خوش زن» Scent of a Woman از چنگ رقبا در آورد.

۱۱-جرالدین پیچ

جرالدین پیچ

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۸
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۱
جرالدین پیچ Geraldine Page اولین نامزدی اسکارش را در سال ۱۹۵۴ برای بازی‌اش در فیلم «هوندو» Hondo دریافت کرد. پیچ از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۶ هفت بار دیگر نامزد دریافت این جایزه شد. او با آخرین نامزدی‌اش در سال ۱۹۸۶ و برای فیلم «سفر به بانتی‌فول» The Trip to Bountiful موفق شد اسکار را از آن خود کند.

۱۲- پیتر اوتول

پیتر اوتول -دریافت جایزه‌ی اسکار

نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار: ۸
برنده‌ی جایزه‌ی اسکار: ۱ اسکار افتخاری
بااینکه پیتر اوتول Peter O’Toole از سال ۱۹۶۳ تا ۲۰۰۷ موفق شد هشت بار نامزد جایزه‌ی اسکار شود، اما در بردن این جایزه شانسی نداشت. بااین‌حال او در سال ۲۰۰۳ جایزه‌ای به‌افتخار استعداد فوق‌العاده‌ای که در طی سال‌ها فعالیت درزمینه‌ی هنری از خود نشان داده بود، دریافت کرد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ای از میشل ریگالادو Michelle Regalado در سایت cheatsheet.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۲ بازیگری که بیشترین تعداد نامزدی دریافت جایزه اسکار را در کارنامه دارند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط