گرگ وال‌ استریت واقعی به دنبال گرفتن جریمه ۳۰۰ میلیون دلاری از تهیه کنندگان فیلم است

امتیاز دهید post

جردن بلفورت که در فیلم گرگ وال استریتWolf of Wall Street ساختهٔ مارتین اسکورسیزی به چهره‌ای جاودان تبدیل شد، در شکایتی مدعی شد که تهیه‌کنندگان فیلم از او کلاهبرداری کرده‌اند.
بلفورت در شکایتی که به تازگی در دادگاه عالی لس آنجلس تنظیم کرده، درخواست ۳۰۰ میلیون دلار جریمه علیه رد گرانیت پیکچرز و رضا عزیز مدیرعامل آن مطرح کرده و مدعی است که هیچ تصوری از میلیون‌ها دلار سرقت‌شده از دولت مالزی برای تأمین بودجه این فیلم نداشته است.
در حال حاضر، اتهام اختلاس ۲۴۸ میلیون دلاری از ۱MDB (صندوق توسعه دولتی مالزی) به عزیز وارد شده است. ناپدری او، نجیب رزاق هم به پول‌شویی و دست داشتن در رسوایی مالی ۱MDB متهم شد.
بلفورت مدعی است که رسوایی ۱MDB باعث تضعیف حق داستان او شده است. او به رد گرانیت پیکچرز حق خاطرات خود برای دنبالهٔ این فیلم را فروخته بود که به دنبال رسوایی این صندوق توسعه، او مدعی شده که این کمپانی دیگر قادر به استفاده کردن از این حقوق نیست.
بلفورت در این شکایت گفته که حرف‌های عزیز مبنی بر قانونی بودن منابع مالی شرکت را باور کرده بود، اما در سال ۲۰۱۷، چند ماه پس از ملاقات با افراد این کمپانی و فروختن حق ساخت داستانش در مصاحبه‌ای که با finews.com داشت گفت که معتقد است آنها خلافکار هستند.
متیو شوارتز، وکیل رد گرانیت، گفته شکایت بلفورت هیچ ارزشی ندارد. او در بیانیه‌ای اعلام کرد:

دادخواهی بلفورت چیزی جز تلاشی ناامیدانه و اظهار نظری جنجالی برای بیرون آمدن از توافق‌نامه‌ای که برای اولین بار موجب شهرت و ترقی مالی او از طریق راهی قانونی شد، نیست.

این مقاله برگرفته از نوشته جین ماداوس در سایت variety.com است.

نوشته گرگ وال‌ استریت واقعی به دنبال گرفتن جریمه ۳۰۰ میلیون دلاری از تهیه کنندگان فیلم است اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط