فیلم My Salinger Year، آغازکننده جشنواره بین‌اللملی فیلم برلین

امتیاز دهید post

هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین با «سال سالینجر من»، ساخته فیلیپه فالاردیو، با بازی دو هنرمند بااستعداد زن، سیگورنی ویور و مارگارت کوالی، آغاز خواهد شد.
این فیلم که براساس رمان پرفروش جوآنا راکوف ساخته شده است، داستان جوآنا (با بازی کوالی) را در نیویورک دهه ۹۰ روایت می‌کند. جوآنا دانشگاه را ترک می‌کند تا به دنبال آرزویش، که نویسنده موفقی شدن است، برود. او در سمت دستیار مارگارت (با بازی ویور)، مسئول برنامه‌های نویسنده معروف، جی. دی. سالینجر استخدام می‌شود.
جوآنا که بین دو دنیای فقر و تجمل در نوسان است، روزها را در دفتر مجلل نویسندگی و شب‌ها را در آپارتمان کوچکش در بروکلین همراه با نامزد سوسیالیستش می‌گذراند.
کارلو چاترین، مسئول جدید جشنواره فیلم برلین درباره این فیلم گفت:

مفتخریم که هفتادمین دوره این جشنواره با داستانی با دیدی جدید و تازه آغاز می‌شود. فیلیپه فالاردیو دنیای ادبیات دهه ۹۰ نیویورک را با شوخ‌طبعی و به شیرینی به تصویر کشیده است. با این وجود او از مخاطب قرن بیست‌ویکی فیلمش و نقش هنر در زندگی او، غافل نشده است.

فیلیپه فالاردیو که برای ساخت فیلم‌های نامزد جایزه اسکار، «آقای لازار» و «دروغ خوب» با بازی ریس ویترسپون، شناخته شده است، فیلم‌نامه «سال سالینجر من» را براساس یک کتاب نوشته است. او در سال‌ ۲۰۰۹ با فیلم «من نیستم، قسم می‌خورم!» در جشنواره فیلم برلین حضور داشت.
فالاردیو در مورد حضور فیلمش در جشنواره فیلم برلین گفت: “نمی‌شد اکران بهتری از جشنواره برلین برای فیلمم تصور کنم. در گذشته فیلم‌های فوق‌العاده‌ای آغازگر این جشنواره بوده‌اند و مفتخرم که نام من نیز در این لیست قرار خواهد گرفت. خاطرات خوبی از نمایش فیلمم در بخش “نسل‌” جشنواره در سال ۲۰۰۹ دارم.”
کمپانی کانادایی میکرو اسکوپ و کمپانی ایرلندی پارالل فیلمز تولیدکننده‌های فیلم «سال سالینجر من» هستند. حق پخش و توزیع این فیلم تا الان در آمریکا، آلمان و فرانسه پیش‌فروش شده است.
جشنواره فیلم برلین امسال اولین حضور کارلو چاتریان در سمت مسئول جشنواره است، در سال‌های گذشته دیتر کوسلیک در این سمت حضور داشت. جرمی آیرونز مسئول داوران جشنواره امسال خواهد بود.
جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از ۲۰ فوریه تا یکم مارس برگزار خواهد شد.
این مطلب از نوشته السا کسلاسی در سایت ورایتی گرفته شده است.

نوشته فیلم My Salinger Year، آغازکننده جشنواره بین‌اللملی فیلم برلین اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط