باکس آفیس آخر هفته – Birds of Prey سقوط سهمگینی را تجربه کرد

امتیاز دهید post

«پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویین» نتوانست در باکس آفیس اکران خود در آخر هفته‌ای که گذشت، اوج بگیرد و بر خلاف بازخوردهای مثبتی که از منتقدین دریافت کرده بود، تنها با فروش ۳۳.۳ میلیون دلار از ۴۲۳۶ سالن سینما تبدیل به یکی از پایین‌ترین اکران‌های داخل آمریکا در میان فیلم‌های استودیویی ابرقهرمانی در عصر حاضر شد.
این فیلم که پر از بازیگران زن است در خارج از آمریکا هم با چالش مواجه بود، و توانست در اکران خود در ۷۸ مارکت تنها ۴۸ میلیون دلار بفروشد و جمع فروش جهانی خود را به ۸۱.۳ میلیون دلار برساند. ویروس کرونا در حال تاثیرگذاری بر مخاطبان آسیایی سینما در خارج از چین است، از جمله کره‌ی جنوبی که «پرندگان شکاری» در آن فروش ناچیز ۱.۹ میلیون دلاری را رقم زد.

هدف این فیلم هرگز این نبود که اکران باشکوهی را رقم بزند، چرا که یک اسپین‌آف است و برای رده‌ی سنی بالای ۱۷ سال مناسب است. با این وجود، تخمین زده می‌شد این فیلم کمپانی‌های دی سی و برادران وارنر دست کم ۵۰ تا ۵۵ میلیون دلار در داخل آمریکا بفروشد و در خارج از آمریکا هم بیش از ۶۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.
«پرندگان شکاری» — تنها عنوان جدید این آخر هفته — توانست حداقل با صدرنشینی جدول باکس آفیس اندکی مایه‌ی خوشحالی باشد.
در این اسپین‌آف «جوخه‌ی انتحار» به کارگردانی کتی یان، مارگو رابی را می‌بینیم که دوباره در نقش هارلی کویین می‌درخشد. از بازیگران جدیدی که اضافه شده‌اند می‌توان به جرنی اسمالت-بل (در نقش بلک قناری)، رزی پرز (در نقش رینا مونتویا)، مری الیزابت وینستد (در نقش هانترس) و یوان مک‌گرگور اشاره کرد. سو کرول، رابی و برایان آنکلس تهیه‌کننده‌ی این فیلم بودند.

پیش از این فیلم، عنوان پایین‌ترین اکران داخل آمریکا در میان فیلم‌های دنیای دی سی متعلق به «شزم!» ۲۰۱۹ با ۵۳ میلیون دلار، بدون در نظر گرفتن تورم، بود. در میان سایر عناوین ابرقهرمانی با اکران‌های کم‌فروش می‌توان از قسمت اخیر مجموعه فیلم «مردان ایکس» به نام «دارک فنیکس» نام برد که با ۳۲.۸ میلیون دلار فروش در داخل آمریکا اکران شد (بودجه‌ی ساخت این فیلم بسیار بیشتر از «پرندگان شکاری» بود).
به گزارش پسترک بر اساس نظرسنجی‌هایی که پس از پخش فیلم در سینما صورت گرفته، «پرندگان شکاری» تا به حال بیشتر مورد توجه مردان قرار گرفته است (۵۳ درصد). سینمااسکور که تنها در برخی از سینماها در روز جمعه نظرسنجی انجام داد، نتیجه‌ی بسیار متفاوتی را نشان می‌دهد که در آن ۵۱ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی را زن‌ها تشکیل می‌دادند.

1917

«پرندگان شکاری» بازخوردهای مثبتی دریافت کرده است و مخاطبانش به آن در سینمااسکور امتیاز B+ داده‌اند. یکی از موانعی که بر سر فروش این فیلم قرار دارد، محدودیت رده‌ی سنی آن است که حضور نوجوانان برای تماشای آن را سخت می‌کند. به گزارش پسترک، ۷۳ درصد خریداران بلیت این فیلم در روز جمعه، زیر ۲۵ سال سن داشتند.
فیلم «پسران بد برای زندگی» از کمپانی سونی در چهارمین آخر هفته‌ی خود با ۱۲ میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفت و توانست جمع فروش خود در داخل آمریکا را به ۱۶۶.۳ میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به ۳۳۶.۳ میلیون دلار برساند. این فیلم در آخر هفته‌ای که گذشت در خارج از آمریکا ۴۸ میلیون دلار فروخت.

فیلم «۱۹۱۷» که نامزد جایزه‌ی اسکار شده بود شاهد افزایش فروش در بعدظهر مراسم بود، و با افت تنها ۵ درصد و فروختن ۹ میلیون دلار در داخل آمریکا، جمع فروش داخلی خود را به ۱۳۲.۵ میلیون دلار رساند و بر جایگاه سوم نشست. این عنوان یونیورسال و آمبلین ۱۵.۲ میلیون دلار دیگر در خارج از آمریکا فروخت و به جمع فروش خارجی ۱۵۴.۸ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۲۸۷.۳ میلیون دلار دست یافت.
«دولیتل» با ۶.۷ میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت. جمع فروش داخلی این فیلم در حال حاضر ۶۴ میلیون دلار، و جمع فروش جهانی آن ۹۴.۷ میلیون دلار است. آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آخر هفته‌ی آمریکای شمالی متعلق به «جومانجی: مرحله‌ی بعد» بود که ۵.۵ میلیون دلار فروخت و جمع فروش جهانی خود را به ۷۶۸ میلیون دلار و جمع فروش داخل آمریکا را به ۲۹۸.۶ میلیون دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته – Birds of Prey سقوط سهمگینی را تجربه کرد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط