۱۴ تا از بهترین فیلم های رمانتیک برای زوج های عاشق

امتیاز دهید post

معمولاً همه آدم‌ها یک یا چند فیلم رمانتیک در لیست موردعلاقه‌شان دارند. حتی اگر کمدی‌های عاشقانه به نظر شما مضحک باشد یا با دیدن صحنه‌های احساسی چشمان خود را از صفحه بردارید، بازهم یک یا دو فیلم هستند که به‌شدت احساسات شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین فیلم‌های رمانتیک تمام دوران هستید، این مقاله را از دست ندهید.

همچنین بخوانید:
رمانتیک‌ترین انیمیشن‌های تمام دوران

Titanic
۱۹۹۷

سفر شوم دریایی در پس‌زمینه رابطه بدشگون میان جک (لئوناردو دی‌کاپریو) و رز (کیت وینسلت) که مسافر قسمت فرست کلاس کشتی است و با کال (بیلی زین Billy Zane) خبیث نامزد است قرار دارد. این فیلم همه‌چیز دارد؛ داستان تاریخی، عشق ممنوع، قرار ملاقات‌های یواشکی و یک پایان بسیار غم‌انگیز.

Love & Basketball
۲۰۰۰

عشق و بسکتبال

آیا دو نوجوانی که عاشق بسکتبال هستند می‌توانند در بزرگ‌سالی به‌اندازه‌ای که این ورزش را دوست دارند، عاشق هم باشند؟ این داستان عاشقانه جنجال‌آمیز درباره کوئینسی (عمر اپس Omar Epps) و مونیکا (سنا لیثن Sanaa Lathan) دو بازیکن حرفه‌ای بسکتبال بلندپرواز در بازه زمانی ۱۳ ساله و از زمان بچگی آن‌ها تا دوران دانشگاه است. یکی از صحنه‌های به‌یادماندنی فیلم جایی است که مونیکا کوئینسی را در یک مسابقه به چالش می‌کشد. اگر کوئینسی ببازد، ازدواج با نامزدش را منتفی کرده و با مونیکا ازدواج خواهد کرد.

Kate and Leopold
۲۰۰۱

کیت و لئوپارد -فیلم رمانتیک

در این فیلم کمدی رمانتیک با چاشنی ژانر علمی- تخیلی، یک دوک جذاب (هیو جکمن Hugh Jackman) که در زمان سفر می‌کند و از سال ۱۸۷۶ به بروکلین مدرن می‌آید، با دختر سخت‌کوشی به نام کیت (مگ رایان Meg Ryan) ملاقات کرده و دلباخته او می‌شود.

Pride and Prejudice
۲۰۰۵

غرور و تعصب

داستان عاشقانه و پرفرازونشیب جین آستین Jane Austen با این جمله آغاز می‌شود: «این حقیقت را همه دنیا قبول دارند که مرد مجردی با ثروت مناسب باید به دنبال همسر بگردد.» «غرور و تعصب» روایت ماجراهای میان الیزابت بنت پرشور (کیرا نایتلی Keira Knightly) و آقای دارسی (متیو مک‌فادین Matthew MacFadyen) است.

The Notebook
۲۰۰۴

دفترچه خاطرات - رمانتیک

این فیلم روایت بالا و پایین‌های عشق نافرجام میان نوآ (رایان گاسلینگ Ryan Gosling) پسر معمولی روستایی و الی (ریچل مک‌آدامز Rachel McAdams) ثروتمند است. همان‌طور که نوآ پیر (جیمز گارنر James Garner) خاطرات عشقش را از دفترچه‌ی کهنه‌اش برای الی (جنا رولندز Gena Rowland) که دچار آلزایمر شده می‌خواند، تمام ماجراهای میان این دو عاشق را به‌صورت فلش‌بک می‌بینیم.

Sweet Home Alabama
۲۰۰۲

خانه شیرینم آلاباما

ملانی (ریس ویترسپون Reese Witherspoon) طراح مد موفقی است که به زادگاهش بازگشته تا خبر نامزدی‌اش با پسر اشرافی شهردار نیویورک را اعلام کند. او باید کارهای ناتمامی ازجمله جدا شدن از همسر طردشده‌اش جیک (جاش لوکاس Josh Lucas) را به پایان برساند. از طرفی، جیک ایده‌های دیگری دارد.
جدا از المان‌های کمدی، بطن داستان درباره قدرت عشق در ایجاد انگیزه برای تبدیل‌شدن به انسانی بهتر است.

Love Jones
۱۹۹۷

Love Jones - فیلم رمانتیک

زمانی که داریوس (لارنس تیت Larenz Tate) شاعر فرهیخته با نینا (نیا لانگ Nia Long) عکاس زیبا در کلوب جاز شیکاگو ملاقات می‌کند، آن‌قدر هیجان‌زده می‌شود که پشت میکروفون می‌رود و برای او یک شعر می‌سراید. پس‌ازاین، قرارهای عاشقانه آن‌ها شروع می‌شود. اما باید دید تأثیر عاطفی متقابل آن‌ها برای ساخت یک رابطه محکم کافی است؟

The Umbrellas of Cherbourg
۱۹۶۴

چترهای شربورگ

در این فیلم اپرایی (که همه دیالوگ‌های آن به حالت آواز ادا می‌شوند) ژنویو زیبا (کاترین دنو Catherine Deneuve) به همراه مادر بیوه‌اش در نرماندی یک مغازه چترفروشی را اداره می‌کند. گای (نینو کاستلنوو Nino Castelnuovo) مرد مکانیک قصه با عمه بیمارش زندگی می‌کند. با وجود مخالفت مادر ژنویو، این دو عاشق یکدیگر می‌شوند و باهم قرار ازدواج مخفیانه می‌گذارند. اما تقدیر جور دیگری رقم می‌خورد؛ گای به جنگ می‌رود و ژنویو متوجه می‌شود که باردار است. کم‌کم تعداد نامه‌های گای کم می‌شود و مادر ژنویو اصرار به ازدواج او با مرد جواهرساز ثروتمندی می‌کند. آیا ژنویو منتظر بازگشت گای می‌ماند؟

In The Mood for Love
۲۰۰۰

در حال و هوای عشق - فیلم رمانتیک

چو مو-ون (تونی لیانگ Tony Leung) و سو لی-ژن (مگی چونگ Maggie Cheung) در همسایگی هم زندگی می‌کنند و پس از مدتی متوجه می‌شوند که همسرانشان به آن‌ها خیانت می‌کنند. این دو رابطه دوستانه‌ای باهم شروع می‌کنند که کم‌کم به عشق سوزان اما پرهیز کارانه‌ای تبدیل می‌شود.

Brief Encounter
۱۹۴۵

برخورد کوتاه

این فیلم یک داستان ساده دارد. لورا (سیلیا جانسون Celia Johnson) یک زن خانه‌دار است که با دکتر آلک (تروور هاوارد Trevor Howard) در ایستگاه قطار آشنا می‌شود. آن‌ها باهم به سینما و رستوران و سفرهای جاده‌ای می‌روند. این دو نفر متوجه می‌شوند که ادامه این رابطه غیرممکن است و نمی‌خواهند احساسات خانواده‌شان را جریحه‌دار کنند؛ پس توافق می‌کنند که برای آخرین بار در ایستگاه قطار یکدیگر را ببینند.

Sleepless in Seattle
۱۹۹۳

بی‌خواب در سیاتل تام هنکس رمانتیک

لحظه‌ای که آنی (مگ رایان)، گزارشگر روزنامه Baltimore Sun، تماس سم (تام هنکس) با برنامه رادیویی و صحبت‌های غم‌انگیزش درباره مصائبی که پس از مرگ همسرش برای او و پسرشان رخ‌داده را می‌شنود، احساس می‌کند که نیمه گمشده‌اش را پیدا کرده است. حال اگر این دو شخصیت در دو مکان دور از هم زندگی کنند و آنی نامزد داشته باشد چه خواهد شد؟

Four Weddings and a Funeral
۱۹۹۴

چهار عروسی و یک تشیع جنازه - فیلم رمانتیک

این فیلم بریتانیایی داستان گروهی از دوستان را روایت می‌کند که برگزارکننده مراسم عروسی و عزا هستند. در یکی از عروسی‌ها، چارلز (هیو گرانت Hugh Grant که یکی از جذاب‌ترین نقش‌هایش را ایفا کرده) با کاری (اندی مک‌داول Andie MacDowell) که از آمریکا آمده آشنا می‌شود. او باور دارد که بالاخره عشق زندگی‌اش را پیدا کرده است، اما از هم دور می‌شوند. بااین‌حال، در طی چند ماه دوباره در چند مراسم دیگر باهم برخورد می‌کنند و بالاخره ازدواج می‌کنند.

An Affair to Remember
۱۹۵۷

عشق‌بازی به‌یادماندنی

مردی عیاش (کری گرانت Cary Grant) و زن آوازخوان (دوبورا کار Deborah Kerr) روی کشتی عاشق هم می‌شوند. وقتی در نیویورک پیاده می‌شوند، برخلاف وابستگی که بین‌شان شکل گرفته، تصمیم می‌گیرند که شش ماه دیگر در بالاترین نقطه ساختمان امپایر استیت باهم قرار بگذارند. اگر هردو سر قرار حاضر شدند، رابطه خوب و خوشی را آغاز می‌کنند و اگر یکی از آن‌ها نظرش را تغییر داده بود، رابطه را تمام‌شده تلقی کنند. اما آیا دلیل آن را می‌دانید؟

Moonstruck
۱۹۸۷

ماه‌زده - فیلم رمانتیک

یک داستان عاشقانه پرهیاهو و بامزه؛ لورتا (شر Cher) حسابدار بیوه با پسر بچه‌ننه‌ای به‌ نام جانی (دنی آیلو Danny Aiello) نامزد شده است. رابطه آن‌ها زیاد عاشقانه نیست اما جانی پسر خوبی است و لورتا واقعاً می‌خواهد که ازدواج کند. اما وقتی لورتا رونی (نیکلاس کیج Nicholas Cage)، برادر طردشده جانی، را برای دعوتش به عروسی می‌بیند فوراً عاشق هم می‌شوند. در ادامه فیلم این دو پرنده عاشق در حال حل‌وفصل ماجرا هستند.
این مقاله برگرفته از نوشته شارون بوون Sharon Boone در سایت realsimple.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۴ تا از بهترین فیلم های رمانتیک برای زوج های عاشق اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط