۱۰ تا از بهترین فیلم‌ های رمانتیک قرن بیست ‌و یکم

امتیاز دهید post

همه مردم از یک داستان رمانتیک عاشقانه خوب، هرچند هرگز به آن اقرار نکنند، خوششان می‌آید و در قرن بیست ‌و یکم شاهد تعداد زیادی ازاین‌گونه فیلم‌ها که در این ژانر ارزشمند هستند بوده‌ایم؛ و در آخر، همه ما دوست داریم پایانی خوش برای عاشق شکست‌خورده فیلم ببینیم.
همه این فیلم‌ها برخی از عنصرهای ضروری عشق، از طاقت دوری نداشتن تا سرگشتگی‌ها را به‌خوبی در داستان نشان می‌دهند. درحالی‌که حس‌ و حال فیلم‌های عاشقانه به سمت حزن و اندوه روانه شده، تنها دلیل نام بردن از فیلم‌های این مقاله این است که آن‌ها در برابر این تغییرات سطحی مقاومت کرده‌اند. حتماً دلیلی برای باقی ماندن «رومئو و ژولیت» Romeo and Juliet در لیست محبوب‌ترین داستان عاشقانه در دنیا وجود دارد: بدون دیدن زشتی‌ها، زیبایی‌ها مشخص نمی‌شوند.

همچنین بخوانید:
۱۴ تا از بهترین فیلم های رمانتیک برای زوج های عاشق

۱۰. بحث کافیه Enough Said
۲۰۱۳

پنجمین اثر نویسندگی و کارگردانی نیکول هولفسنر یکی از قابل‌فهم‌ترین آثار او است: شوخ، دردناک و سرگرم‌کننده. هم‌چنین این فیلم رمانتیک فضای مناسبی را برای جولیا لوئی درایفوس بازیگر در نقش اوا که یک ماساژور مطلقه که در تلاش برای شروع دوباره یک رابطه‌ است، فراهم کرده. اوا با آلبرت بسیار دوست‌داشتنی (جیمز گاندولفینی) که از همسرش جداشده است و همچنین ماریان شاعر (کاترین کینر ) که به دوست و یکی از مشتری‌های اوا تبدیل می‌شود، ملاقات می‌کند. هر سه نفر دخترانی دارند که به‌زودی وارد دانشگاه خواهند شد. وقتی مشخص می‌شود ماریان همسر گذشته و همچنان عصبانی آلبرت است همه‌چیز پیچیده می‌شود. این‌که آیا اوا لب به اعتراف می‌گشاید یا همه‌چیز را مخفی خواهد کرد در داستان فیلم نهفته است.

۹. واحه Oasis
۲۰۰۲

واحه

سومین فیلم لی چانگ-دونگ فیلم بسیار پیچیده‌ای است. داستان درباره مردی است که کمی مشکل ذهنی دارد و پس از آزادی از زندان عاشق زنی می‌شود که مبتلا به فلج مغزی است. احتمالاً «واحه» یکی از آزاردهنده‌ترین فیلم‌های رمانتیک است که تابه‌حال دیده‌اید و هم‌چنین این فیلم یکی از واقعی‌ترین و غنی‌ترین فیلم‌های این کارگردان در کنار «آفتاب پنهان» Secret Sunshine و «شاعری» Poetry است. سول کیونگ-گو و مون سو-ری بازی‌های چندوجهی بسیار متأثرکننده‌ای داشتند و هر صحنه آزاردهنده، مثل بی‌تفاوتی اعضای خانواده نسبت به آن‌ها، شما را خواستار به واقعیت پیوستن رابطه رؤیایی میان آن‌ها می‌کند.

۸. بروکلین Brooklyn
۲۰۱۵

بروکلین - رمانتیک

هر از چند سالی، یک فیلم لایق نامیده شدن با عنوان «خوشایند» می‌شود. فیلم رمانتیک «بروکلین» چنین فیلمی است که چه در خوشی و چه در درد و رنج توجه همگان را به دست آورده است. داستان درباره مهاجرت الیس زن ایرلندی نقش اول فیلم (یکی از بهترین بازی‌های سورشا رونان) به آمریکا است که نه‌تنها عاشق کشور جدیدش، بلکه عاشق مرد ایتالیایی مهربانی که در مهمانی رقص دیده است نیز می‌شود؛ هر دو رابطه‌ها به‌سختی به‌دست‌آمده‌اند و هیچ‌چیز به‌آسانی در اقتباس جان کرولی از رمان کولم توبین پدید نیامده است. چیزی که الیس به آهستگی متوجه می‌شود این است که وقتی بازگشت به خانه یک گزینه نیست، ساختن خانه جدید یک انتخاب است و کسی که همراه انسان است از این‌که در کجا قرارگرفته‌اند بسیار مهم‌تر است.

۷. درخشش ابدی یک ذهن پاک Eternal Sunshine of the Spotless Mind
۲۰۰۴

درخشش ابدی یک ذهن پاک

خوشا به حال فراموش‌کاران (یا شاید هم نه). هرکس که هنوز به قابلیت‌های دراماتیک جیم کری واقف نشده می‌بایست تنها به یکی از بهترین فیلم‌های میشل گوندری نگاهی بیندازد. او این پرسش را مطرح می‌کند که آیا بهتر است عاشق شد و فراموش کرد یا اینکه هرگز به یاد نیاوریم که عشق را تجربه کرده‌ایم. «درخشش ابدی یک ذهن پاک» با استفاده از یکی از فرضیه‌های دست نیافتی‌اش -یک کلینیک که به بیمارانش امکان پاک کردن هر بخش خاصی از حافظه‌شان و به‌خصوص عشق قبلی‌شان را می‌دهد- به ما یادآوری می‌کند که حتی اگر آرزوی شما با خواسته قلبی شما یکی باشد، ممکن است مغز شما همیشه با آن موافقت نکند.

۶. دریای آبی عمیق The Deep Blue Sea
۲۰۱۱

 دریای آبی عمیق

ترنس دیویس تنها هشت فیلم در طول زندگی حرفه‌ای‌اش ساخته و هیچ‌یک به اندازه فیلم رمانتیک «دریای آبی عمیق» مایه دل‌شکستگی نیست. دیویس نویسنده-کارگردان به کلی رمان ترنس رتیگان را متعلق به خود کرده و بازی فوق‌العاده تام هیدلستون و ریچل وایس دو عاشق نگون‌بخت که خاطراتشان از جنگ جهانی دوم به مهلکی عشق نگون‌بختشان است، به او در این راستا کمک کرده‌اند. وایس گفت: «تراژدی کلمه بسیار بزرگ و قطعاً غمگینی است اما به‌سختی یک سوفوکل (یکی از سه تراژدی‌نویس یونان باستان است که نمایشنامه‌هایش باقی‌مانده‌اند.) محسوب می‌شود». ولی ممکن است شما بعد از دیدن سختی‌هایی که شخصیت او در فیلم متقبل شده نظر دیگری داشته باشید.

۵. تنها عاشقان زنده ماندند Only Lovers Left Alive
۲۰۱۳

تنها عاشقان زنده ماندند - رمانتیک

یکی از بهترین فیلم‌های جیم جارموش یک داستان عاشقانه خون‌آشامی با هزینه ساخت ۷ میلیون دلار در ویرانه‌های غم‌انگیز دیترویت است. داستان فیلم درباره آدام (تام هیدلستون) خون‌آشام موسیقی‌دان غمگینی است که در مخروبه‌ای در دیترویت در ‌خانه‌ای فرسوده به سر می‌برد و دوست قدیمی‌اش ایو (تیلدا سوئینتن) پس از بازگشت از آفریقا به او می‌پیوندد. هر دو بسیار خنده‌دار و از نظر بصری جذاب هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای شکار انسان‌ها از بازار سیاه خون خریداری کنند؛ اما این قوانین به‌سختی برای خواهر کوچک‌تر ایو (میا واشیکوفسکا) پذیرفتنی است چراکه رؤیای رسیدن به‌واسطه انسانی آدام (آنتون یلچین) در دنیای خارج را دارد. سوئینتن و هیدلتون بسیار خونسرد و جذاب هستند و واشیکوفسکا تابه‌حال آن‌قدر خوب در یک نقش شیطانی ظاهرنشده بود.

۴. در حال و هوای عشق In the Mood for Love
۲۰۰۰

در حال و هوای عشق وونگ کار وای - رمانتیک

تاکنون فیلم تحریک‌کننده‌ای بدون نشان دادن صحنه‌ای خاص دیده‌اید؟ حتی بهترین فیلم‌های رمانتیک هم به اشتیاق دوست داشتن کسی که خارج از دسترس است پرداخته‌اند؛ اما در فیلم استادانه خوددار وونگ کار وای چنین نیست و هر شب دو عاشق احتمالی در راه بازگشت به خانه نزد همسرانشان با اشتیاق به یکدیگر نگاه می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین صحنه‌های بدون رابطه آن صحنه‌ای است که در کوچه‌ای باریک از کنار یکدیگر رد می‌شوند. تقریباً هیچ اتفاقی بین مگی چونگ و تونی لیانگ نمی‌افتد، اما می‌توان تمام احساسی که میان آن‌ها ردوبدل می‌شود را حس کرد. این هم خوب است و هم بد، چراکه تنش‌های احساسی و اشتیاق عمل نشدنی که میان آن‌ها به وجود آمده ممکن است تنش‌های آزاردهنده‌ای که هرگز رها نمی‌شوند را به وجود بیاورد.

۳. او Her
۲۰۱۳

او - رمانتیک

یکی از انسانی‌ترین فیلم‌هایی که درباره هوش مصنوعی ساخته‌شده است، اسپایک جونز به موضوع عشق در دورانی فضایی می‌پردازد که بسیار فراتر از وابستگی‌های ما به تکنولوژی است. داستان درباره یک انسان (واکین فینیکس) که عاشق سیستم اپراتورش در لس‌آنجلس آینده شده است هست؛ اما «او» همچنان ترحم برانگیز و درگیر کننده است. اسکارلت جوهانسون یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایش بدون حضور فیزیکی را ارائه داده و به این فیلم طولانی کمک می‌کند تا به دنیای خیالی‌اش برسد. تقریباً تا ۴ سال آینده، «او» همچنان یک فضای دور از دسترس است درحالی‌که تقریباً شبیه به زمان فیلم خواهد بود.

۲. پیش از غروب ۲۰۰۴ Before Sunset و پیش از نیمه‌شب ۲۰۱۳ Before Midnight

پیش از طلوع - سفر

ممکن است این‌که هردو فیلم«غروب» و «نیمه‌شب» یکجا قرارگرفته‌اند یک تقلب باشد، اما فیلم‌های رمانتیک زمان واقعی ریچارد لینکلیتر هیچ‌وقت تابع قوانین نبودند. بااین‌وجود، چه تعداد فیلم‌های دارای امتیاز اصلی واقعاً در قسمت جدیدشان بهبود پیدا می‌کنند؟ «پیش از غروب» از همان ابتدا فیلم کاملی به نظر می‌رسد و ایده دوباره ساختن آن حداقل کمی نسنجیده به نظر می‌آید. ایثن هاوک و ژولی دلپی ثابت کردند که یکی از بهترین و شکیباترین زوج‌های سینمایی هستند. بهترین لحظه تمام این سه‌گانه، صحنه آخر «پیش از غروب» است که ابهام شهوانی آن به اندازه وسوسه ‌کنندگی‌اش رضایت‌بخش است.

۱. عروسی مانسون Monsoon Wedding
۲۰۰۱

عروسی مانسون- رمانتیک

بهترین فیلم‌های میرا نیر اولین فیلم او در سبک وریته vérité-style در ۱۹۸۸ «سلام بمبئی» که نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد تا «Kama Sutra: A Tale of Love»، «میسیسیپی ماسالا» Mississippi Masala و «عروسی مانسون» بسیار چالش‌برانگیز، مستقل و شخصی هستند. نیر چندین داستان‌ عاشقانه را به داستان‌های خانوادگی پرهیاهویش گره می‌زند که با ازدواج هندی سنتی آدیتی (واسوندارا داس) و هیمانت (پروین داباس) مهاجر تگزاسی که عروس تنها چند هفته مانده به عروسی متوجه آن می‌شود، به اوج می‌رسد. نیر استادانه داستان‌های فرعی رنگارنگ و دکورهای بومی را به همراه دوربین‌های روی دست که مدام درحرکت هستند را در کارش پیش می‌برد. هیچ‌گاه صحنه‌ای کسل‌کننده وجود ندارد چراکه عاقبت عاشقان جوان دم بخت به پایانی مسرت‌بخش می‌رسند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۰ تا از بهترین فیلم‌ های رمانتیک قرن بیست ‌و یکم اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط