رتبه بندی فیلم های دزدان دریایی کارائیب Pirates Of The Caribbean

3.5/5 - (2 امتیاز)

افسانه‌ها می‌گویند زمانی وجود داشته است که هیچ ماجراجویی به اندازه‌ی ماجرای کاپیتان جک اسپارو با بازی جانی دپ در فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب Pirates Of The Caribbean هیجان نداشته است. در سال ۲۰۰۳، دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه بر روی پرده رفت و در دنیا بیش از ۶۴۵ میلیون دلار فروش داشت. فروشی شگفت‌انگیز برای فیلمی که از یک دنیای والت دیزنی و یکی از جاذبه‌های دیزنی‌لند الهام گرفته شده بود. اما همان‌طور که این مجموعه فیلم جلوتر رفت، دنیا غرق ماجراهای ابرقهرمان‌ها شده و به مرور ماجرای پیدا کردن گنجی دفن شده، شکستن طلسم، پری‌دریایی‌ها و سایر ایده‌هایی که این مجموعه فیلم با آن‌ها شناخته می‌شود، در اولویت‌های پایین‌تر قرار گرفت.

همچنین بخوانید:
نکاتی خواندنی درباره‌ی مجموعه فیلم های جان ویک John Wick

به نظر می‌رسد دیزنی در تلاش برای ساخت قسمت ششم این مجموعه فیلم‌ها است، فیلمی که در آن جانی دپ در نقش اصلی جلوی دوربین نخواهد رفت. تصور دزدان دریایی کارائیب Pirates Of The Caribbean بدون کاپیتان مست، گیج و به طرز عجیبی خوش‌شانس سابق کشتی مروارید سیاه، کار آسانی نیست. در هر حال پنج فیلم را با حضور این کاپیتان داریم که می‌توانیم در زمان نیاز به آن‌ها پناه ببریم. اما کدام یکی از فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب Pirates Of The Caribbean زندگی این دزد دریایی را جذاب‌تر از بقیه به تصویر کشیده است؟

۵- On Stranger Tides ۲۰۱۱

در میان تمام قسمت‌های مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب Pirates Of The Caribbean این فیلم کمتر از همه آن چیزی که این مجموعه فیلم را خاص کرده است را در خود دارد.
در «سوار بر امواج ناشناخته» (که در حقیقت از رمان سال ۱۹۸۷ تیم پاورز الهام گرفته است) که از اشاره‌ی دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان به جست‌و‌جوی کاپیتان جک اسپارو به دنبال چشمه‌ی جوانی به عنوان نقطه‌ی شروع استفاده کرده است، جک با رقیب سابقش باربوسا (جفری راش) متحد می‌شود. باربوسا از طریق پادشاه مامور شده است تا به دنبال این چشمه بگردد و پیش از اینکه بلک‌بیرد (ایان مک‌شین) و دخترش (پنه‌‌لوپه کروز) به آن دست پیدا کنند، این چشمه را پیدا کند.
با وجود ترکیب زیبای بازی جانی دپ و هم‌بازی سابقش در «کوکائین»، پنه‌لوپه کروز، و بازگشت کیت ریچاردز در نقش پدر جک که بار طنز فیلم را بالا برده است، این فیلم بیشتر از اینکه به یک فیلم دزدان دریایی کارائیب شباهت داشته باشد شبیه تقلیدی از یکی از فیلم‌های «ایندیانا جونز» است. ترکیب ایندی در مقابل نازی‌ها را با جک در مقابل دزدان دریایی عوض کنید و چیزی که خواهید داشت همین فیلم است.
دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته ثابت کرد فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب با وجود کاپیتان جک اسپارو بدون حضور اورلاندو بلوم یا کیرا نایتلی تاثیر همیشگی خودش را ندارد.

۴- Pirates Of The Caribbean: At World’s End ۲۰۰۷

 دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان

بعد از اینکه صندوقچه مرد مرده با پایان نفس‌گیرش اثری مثل بازگشت به آينده‌ قسمت ۲ را خلق کرد، طرفدارها حدس زده بودند که قسمت سوم مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب سرنوشت عشق ویلیام ترنر (اورلاندو بلوم) و الیزابت سوان (کیرا نایتلی)، دلیل بازگشت باربوسا از مرگ و دلیل اینکه اگر جک اسپارو در فیلم قبلی مرده بود چرا باز هم چهره‌ی جانی دپ بر روی پوستر این فیلم بود را مشخص خواهد کرد. با اینکه در نهایت جواب تمام این سوال‌ها را گرفتیم، اما ماجرایی که به جواب‌ برسیم طولانی و حتی گیج‌کننده بود.
با اینکه این فیلم در حقیقت قسمت دوم صندوقچه مرد مرده بود، دلیل این که دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان امتیاز پایینی می‌گیرد این است که نسبت به قسمت قبلی خود هم‌خوانی زیادی ندارد. این فیلم حال و هوای متفاوتی داشته و شخصیت‌های جدید فراموش‌شدنی را معرفی کرده و فیلم‌نامه‌ی آن این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کرد که “آیا این فیلم یکی از فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» است؟”.

۳- Pirates Of The Caribbean: Dead Men Tell No Tales ۲۰۱۷

دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی‌گویند

باید اعتراف کنم نسبت به پنجمین فیلم دزدان دریایی کارائیب Pirates Of The Caribbean حس متناقضی دارم. با اینکه به نظرم دیگر فیلم‌های دزدان دریایی به خوبی فیلم اصلی نیستند، اما نسبت به سایر فیلم‌ها از این فیلم لذت بردم.
در دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی‌گویند جانی دپ معروف‌ترین شخصیت حرفه‌ی کار‌ی‌اش، کاپیتان جک اسپارو، را تکرار می‌کند و بار دیگر توسط تعدادی دزد دریایی و این بار به رهبری کاپیتان سالازار، تعقیب می‌شود. در این بین هنری ترنر (برنتون توایتز) پسر ویل و الیزابت به دنبال این است که پدرش را از نفرین هلندی سرگردان نجات دهد.
مشکل هر دوی آن‌ها با قدرت جهانی شکننده‌ی طلسم Trident of Poseidon حل می‌شود، قدرتی که کلید فهم آن در دست کارینا اسمیت (کایا اسکودلاریو) ستاره‌شناس است. باربوسا نیز در این فیلم حضور دارد، چرا که اگر نبود چه کسی می‌خواست هر چند وقت یک بار مانع خوش‌گذرانی جفری راش شود؟
فیلم‌نامه‌ی این فیلم از سایر آثار این مجموعه عجیب‌تر است، اما به هر حال تعدادی از بهترین صحنه‌های اکشن این مجموعه فیلم را بعد از صندوقچه مرد مرده در خود دارد. هم‌چنین دور هم جمع شدن اورلاندو بلوم و کیرا نایتلی و باربوسا نیز امتیاز این فیلم را بالا می‌برد. اما شخصیت پل مک‌کارتنی امتیاز این فیلم را کم می‌کند، چرا که این عضو گروه بیتلز لیاقتی بیشتر از این‌ها داشت.

۲- Pirates Of The Caribbean: Dead Man’s Chest ۲۰۰۶

صندوقچه مرد مرده

چه باور بکنید چه نکنید، نفرین مروارید سیاه اولین فیلمی نبود که مرا عاشق این مجموعه فیلم کرد. این فیلم اولین فیلم از این مجموعه بود که در آن روح جک اسپارو توسط دیوی جونز تهدید شد. وقتی که قرار ‌شد جونز قطب‌نمای سحرشده‌ی جک را پیدا کند، ازدواج ویلیام ترنر و الیزابت سوان به تاخیر افتاد. داستان این فیلم ترکیبی از همه چیز بوده؛ عشق و عاشقی، افسانه و تخیل را در خود دارد. با اینکه ممکن است اولین قسمت از این مجموعه فیلم باشد که یک ماجراجویی ساده‌ی خوب در برابر بد را زیادی پیچیده می‌کند، اما به هر حال یکی از بهترین تجربه‌های فیلم‌های تابستانی نوجوانی من به حساب می‌آید. فیلم صندوقچه مرد مرده نزدیک‌ترین تجربه را به آن چیزی که اولین قسمت این مجموعه برای مخاطب ایجاد کرد، را خلق کرد.

۱- Pirates Of The Caribbean: The Curse of The Black Pearl ۲۰۰۳

 نفرین مروارید سیاه

دیزنی با تبدیل یکی از شهربازی‌‌هایش به ماجراجویی تابستانه ریسک بزرگی کرد. خوشبختانه با موفقیت اولین فیلم مجموعه‌ی دزدان دریایی کارائیب Pirates Of The Caribbean دیزنی سود زیادی برد. داستان این فیلم در مورد یک دزد دریایی همیشه مست است که بعد از اینکه تصمیم می‌گیرد به آهنگری کمک کند تا دختر فرماندار را را از دست خدمه‌ی کشتی نفرین‌شده‌اش، مروارید سیاه، نجات دهد، مجبور می‌شود با گذشته‌ی خودش رو‌به‌رو ‌شود.
نفرین مروارید سیاه فیلمی کاملا تماشایی است که صحنه‌های مبارزه با شمشیر فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه بر این جلوه‌های ویژه‌ی فیلم، حال و هوای تاریک و بازی بی‌نظیر جانی دپ که او را نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار کرد، این فیلم را به اثری خاص تبدیل کرده است.

دزدان دریایی کارائیب

این مطلب برگرفته از نوشته‌ای در وب‌سایت cinemablend است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته رتبه بندی فیلم های دزدان دریایی کارائیب Pirates Of The Caribbean اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط