باکس آفیس آخر هفته – Sonic the Hedgehog با فروش ۲۶.۳ میلیون دلار Call of the Wild را جا گذاشت

امتیاز دهید post

رقابت تنگاتنگ و نفس‌گیری که میان «سونیک خارپشت» از پارامونت و «آوای وحش» از دیزنی در جریان بود، با پیروزی خارپشت بر هریسون فورد و سگ‌هایی که جلوه‌های ویژه بودند، در باکس آفیس آمریکای شمالی در آخر هفته‌ای که گذشت به پایان رسید.
«سونیک»، ترکیب فیلم واقعی و انیمیشن کامپیوتری که با اقتباس از یک بازی سگا ساخته شده است، پس از فروش ۲۶.۳ میلیون دلاری در دومین آخر هفته‌ی خود، مرز فروش ۱۰۰ میلیون دلار را در باکس آفیس داخلی در هم شکست، و جمع فروش این فیلم را در داخل آمریکا به ۱۰۶.۶ میلیون دلار رساند.
«سونیک» در سطح بین‌المللی ۳۸.۳ میلیون دلار در ۵۶ مارکت فروخت و در این آخر هفته در ۱۶ مارکت جدید از جمله روسیه، سوئد و تایوان اکران شد.

این فیلم خانوادگی ۸۷ میلیون دلاری با درخشش جیم کری، جیمز مدسن و بن شوارتز به عنوان صداپیشه‌ی قهرمان اصلی آبی‌رنگ، با ۷۰ میلیون دلار فروش در آخر هفته‌ی تعطیلات روز ریاست جمهوری رکورد بزرگ‌ترین اکران فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی را شکست. این فیلم در آخر هفته‌ی دوم خود تنها ۳۵ درصد افت داشت.
«آوای وحش» با درخشش فورد، اقتباس سینمایی جدیدی از رمان کلاسیک جک لندن است که با ۲۴.۸ میلیون دلار فروش در باکس آفیس آخر هفته اکران شد و از تخمین‌های اولیه که فروش آن‌را زیر بیست میلیون دلار برآورد می‌کردند فراتر رفت.

این فیلم در خارج از آمریکا ۱۵.۴ میلیون دلار در ۴۰ منطقه فروخت که جمع فروش جهانی اکران این فیلم را به ۴۰.۲ میلیون دلار می‌رساند.
کتلین تف، مدیر پخش دیزنی به هالیوود ریپورتر گفت: “این یک اثر کلاسیک دوست‌داشتنی است؛ داستانی فارغ از زمان، و با درخشش هریسون فورد مردم برای تماشای آن مشتاقانه به سینماها کشیده می‌شوند.”
این فیلم خانوادگی با کارگردانی کریس سندرز ساخته شده و به خاطر تصاحب فاکس توسط دیزنی، ذیل این کمپانی قرار گرفت. تولید این فیلم بودجه‌ای برابر با ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون دلار پیش از تبلیغات برآورد می‌شود. مخاطبین این فیلم به طور مساوی بین زن و مرد و تمام رده‌های سنی پخش شده بودند. ۲۹ درصد تماشاگران این فیلم زیر ۱۷ سال سن داشتند.

تف با نگاه به آینده امیدوار است «آوای وحش» به جذب طیف گسترده و متنوع مخاطبان در آخر هفته‌های پیش رو ادامه دهد، از جمله مخاطبان بزرگ‌سال در شهرهای بزرگ. او می‌گوید: “با در نظر گرفتن بازخوردی که دریافت کرده‌ایم مخاطبان ما شامل خانواده‌ها نیز خواهد شد، مخصوصا با کنار رفتن تدریجی «سونیک خارپشت».”
فیلم ضدقهرمانی دی سی به نام «پرندگان شکاری» با نقش‌آفرینی مارگو رابی از کمپانی برادران وارنر در سومین آخر هفته‌ی خود ۶.۷ میلیون دلار فروش داشت و در جایگاه سوم جای گرفت. این فیلم در خارج از آمریکا در ۷۸ مارکت توانست ۱۰ میلیون دلار دیگر بفروشد، که جمع فروش جهانی آن‌را به ۱۷۳.۷ میلیون دلار می‌رساند.

«پسران بد برای زندگی» از سونی در ششمین آخر هفته‌ی خود توانست با فروش ۵.۹ میلیون دلاری به جایگاه چهارم راه یابد. این فیلم اکشن با درخشش ویل اسمیت و مارتین لارنس در باکس آفیس داخلی ۱۹۱ میلیون دلار فروش داشته است و جمع فروش جهانی‌اش از زمان اکران تا به حال، به ۳۷۹ میلیون دلار می‌رسد. علاوه بر این، «زنان کوچک» این استودیو که اقتباسی از گرتا گرویگ است توانست در آخر هفته‌ای که گذشت، از مرز فروش جهانی ۲۰۰ میلیون دلار عبور کند.
قسمت دوم مجموعه فیلم ترسناک از لیک‌شور و اس‌تی‌اکس فیلمز به نام «برامز: پسر ۲» با ۵.۹ میلیون دلار فروش در داخل آمریکا اکران شد، و پیش‌بینی‌ها را برآورده کرد.

پسران بد برای زندگی

مخاطبان آن‌را ۵۳ درصد زنان تشکیل می‌دادند و ۵۶ تماشاگران آن زیر ۲۵ سال سن داشتند. این فیلم قسمت دوم «پسر» سال ۲۰۱۶ با درخشش کیتی هولمز، رالف اینسون، اوین یومان و کریستوفر کانوری است.
فیلم جنگی-حماسی «۱۹۱۷» کمپانی یونیورسال که برنده‌ی سه جایزه‌ی اسکار شد، در نهمین آخر هفته‌ی خود ۴.۴ میلیون دلار فروخت و جمع فروش خود در داخل آمریکا را به ۱۵۲ میلیون دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته – Sonic the Hedgehog با فروش ۲۶.۳ میلیون دلار Call of the Wild را جا گذاشت اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط