جذاب ترین فیلم هایی که از بازی های ویدیویی اقتباس‌شده‌اند

امتیاز دهید post

هیچ‌وقت به‌اندازه‌ی این روز‌ها، اوضاع برای گیمرهایی که می‌خواهند شخصیت موردعلاقه‌شان را روی پرده سینما ببینند خوب نبوده است. در این میان بعضی از این فیلم‌ها واقعاً خوب هستند و بعضی از آن‌ها چنگی به دل نمی‌زنند. لیستی از بهترین فیلم‌هایی که بر اساس بازی های ویدیویی تابه‌حال ساخته‌شده‌اند را برایتان نوشته‌ایم.

۱۰- Assassin’s Creed

فرقه اساسین ها Assassin’s Creed به نظر می‌رسد نقطه‌ای بود که توجه‌ها را به فیلم‌های بازی های ویدیویی جلب کرد. بقیه‌ی این فیلم‌ها یا برای یک دسته‌ی خاص از مخاطبان مناسب بودند و یا زیادی عجیب‌وغریب بودند. فرقه اساسین ها Assassin’s Creed همه‌ی این دیدگاه‌ها را کنار زد و توانست کشمکش بین یک آدمکش و دستورات معبد Templar Order به‌خوبی به تصویر بکشد.
با وجود مایکل فاسبندر، ماریون کوتیار و مایکل کی ویلیامز، فرقه اساسین ها Assassin’s Creed بازیگران خوبی را دور هم جمع کرد. ماجرای فیلم در اسپانیا‌ی قرن پانزدهم و با حال ‌و‌ هوای سنگین پارکور parkour روایت می‌شود. ممکن است فیلم بعضی از مخاطبان را ناامید کرده باشد اما درهرحال از آن چیزی که فکر می‌کنید بهتر است.

۹- Warcraft

وارکرفت - بازی های ویدیویی

بالاخره زمانش بود که دنیای هالیوود به دنیای وارکرفت Warcraft بپردازد. با وجود فیلم‌هایی مثل ارباب حلقه‌ها Lord of the Rings این مجموعه برای مدت زیادی به فراموشی سپرده شده بود.
این فیلم نه‌تنها یکی از بهترین اقتباس‌های از یک بازی ویدیویی است که حدود ۴۳۳ میلیون دلار سود داشته است، بلکه این فیلم انتخاب کرد اساس و بنیانی برای دنیای وارکرفت بسازد.
وارکرفت Warcraft فیلمی است که هنوز از ریسک کردن نمی‌ترسد و با فراق خاطر بودجه‌ی زیادی به یک کارگردان مشهور می‌‌دهد تا دنیایی را که دوست دارد جلوی دوربین بیاورد.

۸- Mortal Kombat

مورتال کامبت

این لیست بدون چند تا از آثار اقتباس شده از بازی های ویدیویی دهه‌ی ۹۰ میلادی کامل نمی‌شود. مورتال کامبت Mortal Kombat قطعاً فیلم فوق‌العاده‌ای نیست، حتی فیلم خوبی هم نیست، اما می‌توان گفت پر از نبرد‌های شگفت‌انگیز و صحنه‌های خنده‌دار است.
حتی نصف فیلم نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد (به نظر می‌رسد حتی بازیگران هم خبر ندارند اوضاع از چه قرار است) اما به‌هرحال از مورتال کامبت Mortal Kombat دهه‌ی ۹۰ انتظار بیشتری هم نمی‌رفت. اگر دنبال فیلمی می‌گردید که با دوستانتان در یک آخر هفته ببینید این فیلم انتخاب خوبی است. پشیمان نخواهید شد.

۷- The Angry Birds Movie

The Angry Birds Movie

قرار نیست داستان همه‌ی فیلم‌های بازی‌های ویدیویی در صحنه‌های جنگی روایت شود. پرندگان خشمگین The Angry Birds Movie می‌تواند مثال خوبی از این مسئله باشد. بااینکه مخاطب این فیلم من و شما نیستیم، اما به‌هرحال فیلم جذابیت‌هایی دارد که بچه‌ها را برای ۹۰ دقیقه سرگرم می‌کند.
فیلم حتی چند تا از شوخی‌های باب‌اسفنجی-شلوار مکعبی SpongeBob-esque برای بزرگ‌ترها را هم دارد. طنز و جلوه‌‌های بصری خوب را هم به این ترکیب اضافه کنید. اگر انتظار فیلمی مثل «ادیسه‌ی فضایی: ۲۰۰۱» ۲۰۰۱: A Space Odyssey را دارید، این فیلم قطعاً ناامیدتان خواهد کرد. در کل این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های بازی‌های ویدیویی است چراکه به این مجموعه کمی رنگ اضافه می‌کند. این فیلم سعی کرده است همه را راضی نگه دارد.

http://taktok.ir/92/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%DB%8C%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%88%D8%A8-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1

http://taktok.ir/74/%D8%AD%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%DA%86%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%D9%85%D8%9F

۶- Prince of Persia

 جیک جیلنهال

کل ایده‌ی بازی جیک جیلنهال Jake Gyllenhaal در نقش یک مرد ایرانی احمقانه است، اما اگر این موضوع را فراموش کنید این فیلم مطمئنا یکی از معقول‌ترین فیلم‌های بازی های ویدیویی است. جیلنهال تا حدودی مخاطب را جلب کرده و جنبه‌ی برگشت در زمان فیلم تا حدی جالب به نظر می‌رسد؛ اما خود فیلم در کل واقعاً قوی نیست. جیلنهال تا حدی می‌تواند بدی‌های کار را بپوشاند اما از جایی به بعد فیلم‌ آن‌قدرها هم قوی نیست؛ اما لااقل صحنه‌های اکشن پرهیجان و خوبی دارد که نوشتن از آن‌ها خالی از لطف نیست.

۵- Ratchet and Clank

رچت و کلنک - بازی های ویدیویی

بااینکه فقط دو سال از پخش راچت و کلنک Ratchet and Clank می‌گذرد، به نظر می‌رسد همه این فیلم را از یاد برده‌اند. درست است که فیلم موفقی نبود و در انتخاب بازیگران هم موفق ظاهر نشده بود (حضور سیلوستر استالونه در این فیلم به‌خودی‌خود عجیب بود)، اما درنهایت آن‌قدرها هم بد به نظر نمی‌رسید.
ممکن است جذابیت و طنزی که به‌طورمعمول در بستر پلی‌استیشن PlayStation می‌توانیم پیدا کنیم را نداشته باشد و قطعاً ازنظر انیمیشن در حد کارهای پیکسار Pixar نیست، اما ۹۰ دقیقه‌ی آن به‌سرعت می‌گذرد. راچت و کلنک Ratchet and Clank یک فیلم اقتباسی از بازی های ویدیویی کاملاً خانوادگی است که تا حدودی هم بامزه است.

۴- Tomb Raider

آلیشیا ویکاندر در نقش لارا کرافت

توم ریدر Tomb Raider 2018 دنباله‌روی نسخه‌ی ۲۰۱۳ آن به سینما برگشت و به ما یک لارای Lara جدید و حساس نشان داد. توم ریدر Tomb Raider تصویر درستی از یکی از بهترین بازی های ویدیویی این نسل نشان می‌داد.
باوجوداینکه فیلم به‌جای اینکه دقیقاً مطابق بازی پیش برود، در جاهایی بداهه کار کرده است، اما آلیسیا ویکاندر لارایی را به ما نشان داده است که در حقیقت پر از زندگی است. این شخصیت بیشتر از اینکه در مقبره‌های یک سرزمین ناشناخته باشد، در خانه‌اش در لندن دیده می‌شود. توم ریدر Tomb Raider قطعاً نقطه‌ی عطفی در میان فیلم‌های بازی‌های ویدیویی است: دیگر جایی برای پنهان‌کاری نیست، این فیلمی است که با ستاره‌ی پراستعدادش مستقیم به دل مطلب رفته و راه را برای فیلم‌های بازی‌های ویدیویی دیگری نیز قطعاً هموار می‌کند.

۳- Resident Evil

رزیدنت ایول - بازی های ویدیویی

رزیدنت ایول Resident Evil فیلم‌های خیلی زیادی دارد. بعضی‌ از آن‌ها واقعاً بد هستند و بعضی مثل این یکی خوب از آب در آمده‌اند. تمرکز فیلم بر روی قسمت اکشن ماجرا است. بااینکه این موضوع ممکن است بعضی را ناراحت کند اما در آن زمان، سال ۲۰۰۲، این فیلم دل خیلی‌ها را برد. میلا یوویچ در نقش آلیس فوق‌العاده ظاهر شده است. البته به نظر می‌رسد آن‌طور باید نقش‌آفرینی او دیده نشد. فیلم هم‌چنین به خاطر نگاهی که به دنباله‌ها و دنیاهای موازی دارد نیز فوق‌العاده به نظر می‌رسد. کاملاً ارزش دو بار دیدن را دارد.

۲- Silent Hill

سایلنت هیل

بااینکه فیلم در بعضی صحنه‌‌ها یک‌جورهایی عجیب‌وغریب است اما در بعضی جاها هم شما را می‌ترساند. سایلنت هیل Silent Hill بهترین انتخاب برای تمام کردن کار موج زیادی از فیلم‌های ضعیف بازی های ویدیویی بود، فیلم‌هایی که به نظر می‌آمد در اوایل دهه اول ۲۰۰۰ هرچند ماه یک‌بار به بازار می‌آیند. سایلنت هیل Silent Hill که تیم بازیگران خوبی دارد شما را حسابی می‌ترساند و بااینکه به‌پای سایر رقبای ترسناکش نمی‌رسد اما به‌عنوان تلاشی برای به تصویر کشیدن یک بازی ویدیویی بازهم فیلم خوبی است. فیلم امتیاز ویژه‌ای به خاطرنشان دادن کله‌هرمی Pyramid Head هم می‌گیرد: این شخصیت از نسخه‌ی بازی‌ ویدیویی‌اش ترسناک‌تر است و در آخر فیلم مطمئنا حسابی شما را خواهد ترساند.

۱- Final Fantasy: The Spirits Within

ارواح درون - بازی های ویدیویی

ارواح درون The Spirits Within نباید فیلم موفقی از آب در می‌آمد. ارواح درون The Spirits Within ترکیبی از بازیگران فخرفروش هالیوودی که معمولاً فقط به فکر دستمزدشان هستند، نگاهی عمیقاً وابسته به تکنولوژی جدید و خلق داستانی جدید از دل یک مجموعه‌ی موفق و محبوب را کنار هم آورده است و آن را به یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی بازی های ویدیویی تبدیل کرده است. البته ارواح درون The Spirits Within حالا دیگر مثل آن مواقع‌ یک شگفتی واقعی به‌حساب نمی‌آید. داستان فیلم همان‌قدر که مربوط به هاکی است در مورد قدرت زندگی روی زمین و یا همان چیزهایی که در این مجموعه بازی‌ها به چشم می‌خورد است.
در بسیاری از صحنه‌ها، فیلم ضمن ادای دین به منبع اصلی خودش، در راهی قدم می‌گذارد که کمتر فیلم بازی ویدیویی قبل از این رفته است. درهرحال بهتر است از این ریسک درس بگیریم: ارواح درون The Spirits Within باید سرمشق ما برای ساخت یک فیلم بر اساس بازی‌های ویدیویی باشد: متفاوت باش و همیشه ریسک کن!
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی بردلی راسل Bradley Russell در سایت gamesradar.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته جذاب ترین فیلم هایی که از بازی های ویدیویی اقتباس‌شده‌اند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط