۱۰ تا از بهترین و بدترین شخصیت‌های دنیای مارول

امتیاز دهید post

در تمام این سال‌ها، دنیای سینمایی مارول Marvel Cinematic Universe مجموعه‌ای از شخصیت‌های دیدنی را برای طرفدارانش خلق کرده است. بعضی از آن‌ها قوی‌ترین قهرمان‌ها و شخصیت‌های بد این دنیا هستند و اگر بخواهیم صادق باشیم بعضی از آن‌ها کاملاً ضعیف هستند و یا به‌خوبی به آن‌ها پرداخته نشده است. از پنج‌تا از بدترین و پنج‌تا از بهترین شخصیت‌های دنیای مارول برای شما نوشته‌ایم:

همچنین بخوانید:
رده‌بندی سریال‌های مارول شبکه نت‌فلیکس: از Jessica Jones تا Daredevil

بهترین: آیرون‌من Iron Man

حتی اگر نگوییم تونی استارک Tony Stark بهترین شخصیت دنیای سینمایی مارول است، باید گفت یکی از بهترین‌هاست. رابرت داونی جونیور Robert Downey Jr.’s در نقش این قهرمان پولدار توانسته است خودش و مرد آهنی را تبدیل به چهره‌ی اصلی این دنیای سینمایی بکند. چه این اتفاق به خاطر حضورش در «آیرون‌من» Iron Man ۲۰۰۸ باشد (که تحولی بزرگ برای مارول بود) و چه به خاطر حضورش در فیلم‌هایی مثل «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» Spider-Man: Homecoming، استارک از شخصیت‌‌هایی است که دنیای مارول را سرپا نگه داشته است. شوخ‌طبعی واضحش، لباس‌‌های نبرد زیبایش و جذابیتش این شخصیت را بسیار خاص کرده است.

بدترین: اولتران Ultron

اولتران - مارول - بدترین

«نام انتقام‌جویان: عصر اولتران» Avengers: Age of Ultron بهتر بود هفته‌ی اولتران انتخاب می‌شد، چراکه اولتران بیشتر از یک هفته دوام نیاورد. بیشتر از این مدت طول نمی‌کشید تا پسر تازه به دنیا آمده‌اش به سینه‌ی او لیزر بزند و او را از بین ببرد. بیایید یک‌بار دیگر مرور کنیم: یک اشعه‌ی لیزر یک ربات فوق هوشمند را که به اینترنت وصل بود ولی به این فکر نکرد تا دوباره خودش را برای اطمینان درجایی دیگر آپلود کند را از بین می‌برد. هیچ جایی در فیلم‌نامه توضیح داده نشد که چطور اولتران هنوز می‌توانست حساب‌های بانکی را کنترل کند؟ چرا اولتران از دسترسی‌های اینترنتی‌اش برای شروع جنگ جهانی سوم استفاده نکرد؟

بهترین: ثور Thor

ثور - مارول - بهترین

ثور در این سال‌های بیش از هر یک از شخصیت‌های دنیای مارول تغییر کرده است. در «ثور» Thor او فقط یک موجود بزرگ خشمگین معمولی بود. در «انتقام‌جویان» Avengers او موجودی بود که یاد گرفته بود به‌طور گروهی کار کند. در «ثور: دنیای تاریک» Thor: The Dark World او کمی عصبی‌تر و شوخ‌تر شده بود. در «ثور: راگناروک» Thor: Ragnarok این شخصیت حتی بیشتر از این‌ها رشد کرد. ثور یاد گرفته بود در دام لوکی Loki نیفتد و در مقابل از بین رفتن دنیا‌ی خودش و خانواده‌اش قوی باشد. او مصمم بود پادشاه خوبی باشد. در «جنگ ابدیت» Infinity War سرتاسر وجود ثور که یکی از عزیزانش را از دست داده بود پر از خشمی شد که با دیدن ثور در اولین فیلم‌هایش هیچ‌گاه تصور نمی‌کردیم در او وجود داشته باشد.
پیشرفتی که ثور در این سال‌ها داشته‌ است را در هیچ‌یک از دیگر شخصیت‌های مارول ندیده‌ایم.

بدترین: ملکیت Malekith

ملکیت - مارول - بدترین

این جن بدجنس یکی از شخصیت‌های دنیای مارول است که اصلاً در یاد نمی‌ماند. او که به یک زبان خودساخته‌ی جن‌ها صحبت می‌کند در داستانی گیر افتاده است که در اصل یک مرحله‌ تثبیت رفاقت ثور و لورکی بوده است. ملکیت به‌جز کارهای معمول شخصیت‌های بد داستان کار خاص دیگری نمی‌کند. او به اموال افراد آسیب می‌زند و گه‌گاه تهدید‌هایی برای از بین بردن دنیا می‌کند. ثور هم به‌راحتی او را شکست ‌داد. او هیچ حقه‌ی خاصی در آستین ندارد، هیچ‌وقت پیروز نمی‌شود و به‌طورکلی حرف خاصی برای گفتن ندارد.

بهترین: گامورا Gamora

گومورا - مارول - بهترین

احتمالاً راحت نیست که زیر آرایش سبز و رنگ‌های بر روی بدنتان بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش بگذارید، اما زویی سالدانا Zoe Saldana همیشه آن‌قدر در نقش گامورا عالی ظاهر می‌شود که ثابت کرده است این کار شدنی است. گامورا همه‌ی مؤلفه‌های موردنیاز یک قهرمان اصلی مثل هیکل فوق‌العاده ورزش‌کارانه و قدرت بدنی بالایی دارد. برخلاف سایر شخصیت‌های مارول که گذشته‌های سختی دارند، گامورا یک‌جور معصومیت خاصی دارد. هم‌چنین دیدن یک شخصیت زن که قدرت و اراده‌ی معمول را در ترکیب با فمینیسم ا خود نشان می‌دهد جای خوشحالی دارد، ترکیبی که این روزها کمتر دیده می‌شود.

بدترین: اسکارلت ویچ Scarlet Witch

اسکارلت ویچ - مارول - بدترین

بااینکه الیزابت اولسن Elizabeth Olsen بازیگر توانمندی است، اما اسکارلت ویچ به‌هیچ‌وجه خوب نیست. هر وقت دوربین چند لحظه روی این شخصیت باقی می‌ماند یکی از این دو اتفاق قرار است بیفتد: یا قرار است مخاطبان شاهد بازی‌ای نمایشی و تصنعی باشند و یا قرار است لهجه‌ی اروپایی مسخره‌ای را بشنوند. این لهجه آن‌قدر مسخره است که شنیدن آن واقعاً آزاردهنده است، احتمالاً به همین خاطر است که در «جنگ ابدیت» این لهجه کنار گذاشته شد.

بهترین: لوکی Loki

لوکی

بااینکه این انتخاب، انتخاب نسبتاً واضحی است اما نمی‌شد از علاقه‌ای که همه به لوکی دارند چشم‌پوشی کنیم. لوکی بسیار خوش‌چهره و جذاب است، شوخ‌طبعی را هم به این مجموعه اضافه کنید. او کسی است که برای خودش برنامه‌ای دارد و همیشه در حال نجات دادن خودش از مخمصه‌ای است که به‌ناچار برای خودش درست کرده است.
علاوه بر این دیالوگ‌های او همیشه جزو بهترین‌ها بوده‌اند. هرکدام از جملات لوکی پر از شخصیت است و هر تصمیمی که می‌گیرد در راستای رسیدن به اهدافش است. به‌طورکلی شخصیت این نقش در دنیای مارول کم تکرار است.

بدترین: باکی Bucky

باکی

باکی بانز سربازی بود که به یک تروریست تبدیل شد و بعدازآن هم فراری شد. بااینکه باکی در اولین فیلم کاپیتان آمریکا همراه خوبی برای استیو راجرز Steve Rogers بود اما نمی‌توان از این بگذریم که این شخصیت هیچ‌وقت اراده‌ای از خودش نشان نداده است. از اولین فیلم «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» The First Avenger گرفته تا جنگ ابدیت او همیشه دو مأموریت اصلی داشته است: از دستورات اطاعت کند و یا به افراد مشت زده و یا تیراندازی کند. این تمام کاری است که او تابه‌حال کرده است. بااینکه سال‌ها دزدیده شدن و تحت شست و شوی مغزی بودن می‌توانست ازنظر داستانی درهای زیادی را برای او باز کند، اما در واقعیت این‌طور نبوده است. اگر او کمی شخصیت داشت همه‌ی این‌ها قابل‌چشم‌پوشی بود؛ اما او نه از کارهایی که می‌کند پشیمان است، نه سعی می‌کند با کمی طنز از مسائل بگذرد. او هیچ احساسی از خودش نشان نمی‌دهد.

بهترین: کیل‌مانگر Killmonger

کیل‌مانگر

بااینکه از کارهای او برداشت درستی نشده است اما اریک کیل‌مانگر Erik Killmonger یکی از بهترین‌های مارول است. او قطعاً یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های مارول است. کیل‌مانگر شخصیت خوب داستان نیست اما به معنای واقعی کلمه کسی است که قهرمانانه به دنبال یک هدف رفته و به دنبال واقعیت‌هاست.
کیل‌مانگر شخصیتی است که تی‌چالا را در «پلنگ سیاه» Black Panther تبدیل به یک ضدقهرمان می‌کند: تی‌چالا در حقیقت فقط آنجاست که جلوی رسیدن کیل‌مانگر به هدف‌هایش را بگیرد. به‌جرئت می‌توان گفت گره‌های داستانی و اهداف مهم از مشخصه‌های یک شخصیت منفی فوق‌العاده هستند.

بدترین: هلموث زمو Helmut Zemo

هلموث زمو - مارول - بدترین

هلموث زمو یکی از ناامیدکننده‌ترین شخصیت‌های منفی مارول است. نه‌تنها هیچ نقشی ندارد، بلکه بی‌نهایت بی‌عرضه است. در ظاهر به نظر می‌رسد همه‌ی مشکلاتی که بر سر قهرمانان در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» Captain America: Civil War آمد زیر سر زمو بود اما در حقیقت او هیچ کار مهمی انجام نداده است. حتی وقتی باکی را برای کشتن پدر تی‌چالا T’Challa متهم می‌کند، جز دعوا انداختن میان این ابرقهرمان‌ها هیچ اتفاق مهم دیگری نمی‌افتد.
این نوشته برگرفته از مطلبی از رابرت کارنوال Robert Carnevale در سایت looper.com بوده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۰ تا از بهترین و بدترین شخصیت‌های دنیای مارول اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط