باکس آفیس آخر هفته – The Invisible Man با فروش ۲۹ میلیون دلار در آمریکا اکران شد

امتیاز دهید post

«مرد نامرئی» از کمپانی‌های بلوم‌هاوس و یونیورسال با فروش استثنایی ۲۹ میلیون دلاری در باکس آفیس آمریکای شمالی و ۲۰.۲ میلیون دلار در خارج از آمریکا به جمع فروش جهانی ۴۹.۲ میلیون دلار در آخر هفته‌ی اکران خود رسید، و جهش بزرگی را برای ژانر وحشت رقم زد.
این فیلم که امتیاز قابل تحسین ۹۲ درصد در وب‌سایت راتن تومیتوز کسب کرده است، بهترین اکران را در میان فیلم‌های ترسناک از سپتامبر گذشته — پس از «آن: قسمت دوم» — تا کنون داشته است، و همچنین یکی از بهترین اکران‌های فیلم‌های کمپانی تولید فیلم جیسون بلوم محسوب می‌شود. «مرد نامرئی» با بودجه‌ی ۷ میلیون دلاری پیش از تبلیغات ساخته شد، و پیروزی بزرگی برای یونیورسال و دنیای هیولاهایش به حساب می‌آید.

این فیلم که اقتباس اخیر لی وانل — کارگردان و نویسنده‌ی فیلم‌نامه — از رمان کلاسیک اچ. جی. ولز است، با نقش‌آفرینی الیزابت ماس در نقش چچیلا کاس، درباره‌ی زنی است که از یک رابطه‌ی مخرب با دانشمندی ثروتمند و باهوش (با بازی اولیور جکسون-کوهن) بیرون می‌آید. وقتی دوست‌پسر سابقش خودکشی می‌کند، چچیلا به مرور به مرگ او مشکوک شده و پس از مشاهده‌ی اتفاقاتی عجیب و غریب، هراس‌انگیز و مرگ‌بار به این نتیجه می‌رسد که او راهی برای نامرئی کردن خود پیدا کرده است. آلدیس هاج، استورم رید، و هریت دایر هم در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.
در حالی‌که فیلم‌های ترسناک عمدتا مخاطبان زن را بیشتر جذب می‌کنند، تماشاگران «مرد نامرئی» را ۵۳ درصد مردان تشکیل دادند. این فیلم در ۳۶۲۰ سالن سینما در آمریکای شمالی به نمایش درمی‌آید.

سونیک خارپشت

فیلم‌های ترسناک زیادی در داخل آمریکا در سال‌های گذشته با چالش جذب مخاطب روبرو بوده‌اند، اما «مرد نامرئی» این روند را شکست. این فیلم در آخر هفته‌ی اکران خود توانست بیشتر از «جزیره‌ی فانتزی» سونی و بلوم‌هاوس بفروشد، که سومین آخر هفته‌ی خود را با ۲۴.۲ میلیون دلار فروش به پایان رساند. «برامز: پسر ۲» هم در باکس آفیس به بن‌بست خورد و در ده روز اول اکران خود توانست تنها ۹.۸ میلیون دلار فروش داشته باشد.
این ژانر در خارج از آمریکا هم با چالش‌های مختلفی روبروست، و فیلم‌های ترسناک معمولا فروش بسیار بالایی ندارند. «مرد نامرئی» وانل در چند مارکت از جمله انگلستان (با ۲.۹ میلیون دلار فروش)، فرانسه (با ۲.۲ میلیون دلار فروش) و مکزیک (با ۱.۸ میلیون دلار فروش) شروع محکمی داشت.

آوای وحش

این فیلم در آسیا جایگاه اول را در کره‌ی جنوبی علی‌رغم کساد بودن باکس آفیس به دلیل ویروس کرونا، با ۱.۱ میلیون دلار فروش به دست آورد.
«سونیک خارپشت» از کمپانی پارامونت در باکس آفیس آمریکای شمالی به جایگاه دوم سقوط کرد و با فروش ۱۶ میلیون دلاری در سومین آخر هفته‌ی خود، به جمع فروش داخلی ۱۲۸.۲ میلیون دلار دست یافت. این فیلم خانوادگی در خارج از آمریکا ۲۶.۸ میلیون دلار دیگر فروخت و جمع فروش خارجی خود را به ۱۳۷.۲ میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به ۲۶۵.۴ میلیون دلار رساند.
«آوای وحش» از کمپانی دیزنی و فاکس قرن بیستم در دومین آخر هفته‌ی خود ۴۷ درصد افت داشت و با فروش ۱۳.۲ میلیون دلاری جمع فروش خود در داخل آمریکا را به ۴۵.۹ میلیون دلار رساند.

آکادمی قهرمانانه من: قهرمانان بر می‌خیزند

این فیلم در خارج از آمریکا ۱۱ میلیون دلار در ۵۰ مارکت فروخت و به جمع فروش خارجی ۳۳.۴ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۷۹.۳ میلیون دلار رسید. بودجه‌ی ساخت این فیلم ۱۵۰ میلیون دلار بوده است و به نظر می‌رسد سود چندانی از آن نصیب کمپانی‌های تولید‌کننده نخواهد شد.
در حالی‌که «مرد نامرئی» تنها فیلم اکران شده در این آخر هفته از یک استودیوی هالیوودی بود، اما تنها عنوان جدید آخر هفته نبود. فیلم انیمیشنی «آکادمی قهرمانانه من: قهرمانان بر می‌خیزند» که بر اساس یک مانگای محبوب ژاپنی ساخته شده است با ۶.۳ میلیون دلار فروش در ۱۲۶۰ سالن سینما به اکران پنج‌ روزه‌ی ۹.۶ میلیون دلاری دست یافت و در جایگاه چهارم قرار گرفت.
«پسران بد برای زندگی» از سونی توانست مرز فروش جهانی ۴۰۰ میلیون دلار را رد کند. این فیلم با فروش ۴.۳ میلیون دلاری، در آمریکای شمالی در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس قرار گرفت در حالی‌که جمع فروش داخلی خود را به ۱۹۷.۴ میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به ۴۰۵.۴ میلیون دلار رسانده است.

باکس آفیس 12/12

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته – The Invisible Man با فروش ۲۹ میلیون دلار در آمریکا اکران شد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط