نگاهی به زندگی هنری بروس ویلیس، بازیگری جان‌سخت

امتیاز دهید post

بروس ویلیس با نام کامل والتر بروس ویلیس (متولد ۱۹ مارس سال ۱۹۵۵ در شهر ایدار-ا‌وبراشتاین در آلمان غربی)، بازیگر آمریکایی موفقی است که بیشتر شهرت خود را به خاطر بازی در فیلم‌های اکشن موفق، از جمله مجموعه فیلم «جان‌سخت» به دست آورده است.
پدر ویلیس در آلمان غربی در ارتش آمریکا خدمت می‌کرد و بروس در همان‌جا به دنیا آمد، پس از تولد او، خانواده آن‌ها به نیوجرسی نقل‌مکان کردند. در سال ۱۹۵۷ پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، بروس قبل از شروع تحصیلات خود در رشته تئاتر در کالج مونت کلیر استیت و بعدتر در دانشگاه مونت‌ کلیر، شغل‌های زیادی عوض کرد. او کالج را رها کرد و به نیویورک رفت، در آن‌جا حرفه بازیگری خود را با بازی در تئاتر‌های معمولی و تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد.
ویلس نقش‌های کوتاه و کوچکی را در دهه ۸۰ بازی کرد تا این‌که برای بازی در نقش کارآگاهی در مقابل سیبل شفرد در مجموعه تلویزیونی کمدی «مون‌لایتینگ» (۸۹-۱۹۸۵) انتخاب شد. این مجموعه تلویزیونی باعث شناخته شدن ویلیس شد و پس از آن در اولین فیلم سینمایی خود بازی کرد.

همچنین بخوانید:
نگاهی به زندگی هنری کمدین معروف بیلی کریستال

جان سخت ۴

در فیلم اکشن «جان‌سخت»، ویلیس در نقش مامور پلیس یک‌دنده و سخت‌کوشی به نام جان مک‌کلین بازی می‌کند که سعی در متوقف کردن حمله تروریستی در لس‌آنجلس را دارد. این فیلم به موفقیت زیادی رسید و اسم ویلیس را به عنوان قهرمان آن بر سر زبان‌ها انداخت. ویلیس در فیلم‌های بعدی این مجموعه شامل «جان‌سخت۲» (۱۹۹۰)، «جان‌سخت۳» (۱۹۹۵)، «جان‌سخت ۴» (۲۰۰۷) و «یک روز خوب برای جان‌سخت» (۲۰۱۳) نیز در نقش همین قهرمان بازی کرد.
ویلیس در فیلم‌های کمدی و خشنی نیز حضور داشت، از جمله «داستان عامه‌پسند» (۱۹۹۴) که در آن نقش یک بوکسور حرفه‌ای را بازی می‌کرد، «۱۲ میمون» (۱۹۹۵) در نقش جنایت‌کاری که در زمان به عقب فرستاده می‌شود تا دلیل شیوع ویروسی که انسان‌ها را در خطر قرار داده است را پیدا کند و در «عنصر پنجم» (۱۹۹۷)، فیلم اکشن علمی- تخیلی. او در کنار بازی در فیلم‌های پرخرج اکشنی مثل «آرماگدون» (۱۹۹۸) و «اشک‌های خورشید» (۲۰۰۳)، در فیلم‌های کمدی از جمله «همه نه یارد» (۲۰۰۰) نیز نقش‌آفرینی کرد. در سال ۱۹۹۹ او در فیلم روان‌شناسی «حس ششم» در نقش روان‌شناسی که بیمارش کودکی است که ادعا می‌کند آدم‌های مرده را می‌بیند، بازی کرد. این فیلم نوشته و ساخته ام. نایت شیامالان از نظر فروش و هم از نظر منتقدین سینما بسیار موفق بود. پس از آن در سال ۲۰۰۰ ویلیس بار دیگر با شیامالان در فیلم «آسیب‌ناپذیر» همکاری کرد.

شهر گناه - بروس ویلیس

پس از آن ویلیس در فیلم‌های «شهر گناه» (۲۰۰۵) که با اقتباسی از رمان‌های فرانک میلر ساخته شده بود، فیلم هیجان‌انگیز «بلوک ۱۶» (۲۰۰۶) و کمدی «قانون‌شکن» (۲۰۱۰) بازی کرد. او همچنین در مجموعه فیلم اکشن «قرمز» (۲۰۱۰، ۲۰۱۳) در نقش مامور بازنشسته سی‌آی‌ای، و در مجموعه فیلم «بی‌مصرف‌ها» (۲۰۱۰، ۲۰۱۲) این‌بار در نقش مامور فعلی سی‌آی‌ای حضور داشت. او در سال ۲۰۱۲ در فیلم «قلمرو طلوع ماه»، در فیلم علمی-تخیلی «لوپر» و در فیلم درام کمدی «ذخیره مورد علاقه» بازی کرد. در سال پس از آن او بار دیگر در فیلمی اکشن به نام «جی. آی. جو: تلافی» نقش‌آفرینی کرد. در سال ۲۰۱۴ ویلیس در فیلم دوم «شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم» بار دیگر حضور داشت. در سال ۲۰۱۵ ویلیس در فیلم کمدی موزیکال ساخته بری لوینسون «قصبه را بلرزان» و فیلم اکشن «استخراج» بازی کرد. سه سال بعد ویلیس در فیلم «آرزوی مرگ»، بازسازی نسخه سال ۱۹۷۴ آن، نقش‌آفرینی کرد. در «شیشه» (۲۰۱۹) ویلیس در نقش همان مامور امنیتی فیلم «آسیب‌ناپذیر» بازی کرد. از فیلم‌های دیگری که او در سال ۲۰۱۹ بازی کرد می‌توان به فیلم کمدی Between Two Ferns و فیلم درام جنایی «بروکلین بی‌مادر»، اشاره کرد.
در سال ۲۰۱۵، ویلیس با بازی در تئاتری با اقتباس از رمان Misery نوشته استیون کینگ، برای اولین‌بار بر روی صحنه تئاتر برادوی رفت.
این مطلب از سایت Britannica گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته نگاهی به زندگی هنری بروس ویلیس، بازیگری جان‌سخت اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط