بهترین فیلم‌های پیشنهادی برای بچه‌ها و دوستداران حیوانات

5/5 - (1 امتیاز)

در دنیای فیلم و سینما، ستاره‌ها همیشه بازیگرانی که می‌شناسیم نیستند. گاهی داستان یک فیلم حول محور یک یا چند حیوان می‌چرخد که جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اگر عاشق حیوانات، ماجراجویی و کمی درس‌ زندگی هستید، در ادامه لیستی از بهترین فیلم‌های کودک و کمدی‌های خانوادگی با حضور پررنگ حیوانات را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. لسی به خانه برمی‌گردد Lassie Come Home
۱۹۴۳

داستان این فیلم کلاسیک در بریتانیا و دوران رکود بزرگ می‌گذرد. در لسی به خانه برمی‌گردد، داستان خانواده‌ای روایت می‌شود که به دلیل مشکلات مالی، مجبور به فروش سگ‌شان لسی به یک دوک ثروتمند می‌شود. در این فیلم، الیزابت تیلور جوان در نقش پریسیلا را می‌بینیم که میزبان این سگ دوست‌داشتنی می‌شود. پریسیلا که متوجه ناراحتی لسی می‌شود، مقدمات فرار او را مهیا می‌کند. لسی در راه بازگشت با ماجراهای زیادی روبرو می‌شود.

۲. بانو و ولگرد Lady and the Tramp
۱۹۵۵

بانو و ولگرد

صحنهٔ اسپاگتی خوردن این دو سگ در این انیمیشن یکی از خاطره‌انگیزترین صحنه‌هاست. بانو و ولگرد داستان دوست‌داشتنی سگ ولگرد را به تصویر کشیده که با سگ زیبایی روبرو می‌شود که زندگی مجللش دچار تحول می‌شود. حالا بازگشت بانو به جایی که به آن تعلق دارد، به سگ ولگرد بستگی خواهد داشت.

۳. یلر قدیمی Old Yeller
۱۹۵۷

یلر قدیمی

یلر قدیمی مثال دیگری از احساسی بودن فیلم‌هایی با محوریت حیوانات است. این کلاسیک آمریکایی، در دوران پس از جنگ داخلی تگزاس می‌گذرد. کودکان بی‌بضاعت کواتس یک سگ بزرگ زرد را در مزرعه ذرت پیدا می‌کنند. زمانی که یگ گرگ وحشی سگ محبوب تراویس را گاز می‌گیرد، آنها مجبور به انجام کاری می‌شوند که به‌شدت برایشان سخت است.

۴. ۱۰۱ سگ خالدار One Hundred and One Dalmatians
۱۹۶۱

سگ خالدار

کروئلا دویل یکی از بدجنس‌ترین شخصیت‌های منفی دیزنی است که تا به حال دیده‌ایم. او برای دو سگ خالدار عاشق و بچه‌هایشان یک دردسر بزرگ است. این زن شرور در پی درست کردن کت از پوست حیوانات است، اما باید دید آیا موفق به انجام این کار می‌شود یا نه.

۵. فلیپر Flipper
۱۹۶۴

فلیپر

احتمالا بچه‌ها عاشق این داستان بامزه دربارهٔ یک پسربچه و یک دلفین خواهند شد. این فیلم در زمان اکران آنقدر محبوبیت به دست آورد که در دهه ۶۰ میلادی به یک سریال تلویزیونی تبدیل شد. سندی (لوک هالپین) پسر جوانی که با خانواده‌اش در فلوریدا زندگی می‌کند، از یک دلفین مجروح نگهداری کرده و اسم او را فلیپر می‌گذارد. پدر سندی از فلیپر که با رفتارهای احمقانه‌اش توجه بچه‌های محل را به خود جلب می‌کند دل خوشی ندارد. سندی باید راهی پیدا کند تا بتواند رضایت پدرش برای نگهداری از فلیپر را بگیرد.

۶. گربه‌های اشرافی The Aristocats
۱۹۷۰

گربه‌های اشرافی

گربه‌های این انیمیشن می‌توانند جذابیت زیادی برای بچه‌ها داشته باشند. بانوی پاریسی در پی تنظیم وصیت‌نامه‌ای برای اعطای کل اموال به گربه‌هایش است. ادگار پس از شنیدن این خبر، به فکر نابودی گربه‌ها می‌افتد و آنها را به بیرون از شهر می‌برد. بچه‌ گربه‌ها خواستار بازگشت به شهر هستند و در راه با گربه‌ای به نام اومالی آشنا می‌شوند که به آنها کمک می‌کند.
والدین هم با تماشای این کارتون در کنار بچه‌ها، حسی از نوستالژی را تجربه خواهند کرد.

۷. تار شارلوت Charlotte’s Web
۱۹۷۳

تار شارلوت

مقاومت در برابر این اقتباس موزیکال از کتاب محبوب بچه‌ها محصول ۱۹۷۳ کار دشواری است. پس از اینکه فرن کوچک موفق به نجات ویلبر از یک مرگ حتمی می‌شود، بچه خوک کنجکاو داستان می‌فهمد که خطرهای زیادی پیش روی آنهاست. با کمک و ذکاوت شارلوت عنکبوت، ویلبر متوجه می‌شود که معنی شجاع بودن چیست.

۸. روباه و سگ شکاری The Fox and The Hound
۱۹۸۱

روباه و سگ شکاری

خودتان را برای یک انیمیشن احساسی اثر دیزنی آماده کنید. زمانی که روباه قرمزی به نام تاد با وجود تفاوت‌های ذاتی با یک سگ شکاری به نام کوپر دوست می‌شود، قلب‌مان از جا کنده می‌شود. یک خانم مهربان سرپرستی تاد را برعهده می‌گیرد و با او مثل یک حیوان خانگی رفتار می‌کند. در همین حال، همسایهٔ بداخلاق او تمام تلاشش را می‌کند تا کوپر را به یک سگ شکارچی خشن تبدیل کند. با بزرگ شدن این دو حیوان کوچک، اتفاقات غم‌انگیزی رخ می‌دهد. دوستی آنها چطور پایدار می‌ماند؟

۹. ماجراهای میلو و اوتیس The Adventures of Milo and Otis
۱۹۸۹

ماجراهای میلو و اوتیس

این فیلم ژاپنی محصول ۱۹۸۶ برای مخاطبان آمریکایی تدوین شد و سه سال بعد به نمایش در آمد. در نسخه انگلیسی، صحنه‌های اکشن بیشتری دیده می‌شود. حضور دو خرس و یک مار بدون حتی یک انسان در این داستان، تماشای این فیلم را جذاب‌تر کرده است.

۱۰. بتهوون Beethoven
۱۹۹۲

بتهوون

فراموش کردن سگ بزرگ این فیلم و بدبیاری‌های خنده‌داری که برای صاحبانش رخ داد، برای کسانی که در دهه ۹۰ میلادی این فیلم را تماشا کردند واقعا دشوار است. پدر خانواده در فیلم بتهوون در ابتدا مخالف حضور این سگ بود، ولی کم‌کم عاشق او می‌شود. این فیلم به ما یادآوری می‌کند که نگه داری از یک سگ کار بسیار دشواری است، اما به نوعی ارزش تمام سختی‌ها را دارد.

۱۱. ویلی آزاد Free Willy
۱۹۹۳

ویلی آزاد

در این فیلم کلاسیک محصول دهه ۹۰ میلادی، پسربچه داستان به نام جسی، با یک موجود عجیب دوست می‌شود. جسی فرزند یتیمی است که پس از خراب‌کاری در یک پارک تفریحی دستگیر می‌شود. او به‌عنوان تنبیه باید به صورت داوطلبانه در پارک کار کند و همین جاست که با دوست جدیدش ویلی نهنگ آشنا می‌شود. ویلی مدت‌هاست که از خانواده‌اش جدا شده است. جسی تصمیم می‌گیرد برای نجات ویلی نقشه‌ای بریزد.

۱۲. به سوی خانه: سفر باورنکردنی Homeward Bound: The Incredible Journey
۱۹۹۳

به سوی خانه: سفر باورنکردنی

اگر حیوانات خانگی می‌توانستند صحبت کنند، درباره صاحبانشان چه می‌گفتند؟ سه شخصیت حیوان اصلی در این فیلم (یک سگ بولداگ، یک سگ گلدن رتریور و یک گربه) ماجرای حماسی‌شان برای پیدا کردن خانواده‌شان (که آنها را رها کرده‌اند) را برای ما شرح می‌دهند. این تیم بامزه، در مسیری که پیش رویشان است، آمادگی مواجهه با هر چالشی را دارند.

۱۳. بیب Babe
۱۹۹۵

بیب

چه کسی فکرش را می‌کرد داستان خوکی که می‌خواست سگ گله شود به یکی از داستان‌های دوست‌داشتنی کودکان تبدیل شود؟ یک فیلم‌نامه عالی، تصاویر کامپیوتری گیرا و قلبی صادق، چندین نامزدی اسکار (از جمله بهترین فیلم) را برای بیب به همراه داشت و توانست جایزه بهترین جلوه‌های تصویری را از آن خود کند. همچنین نظر مثبت منتقدان و تماشاچیان به این فیلم جلب شد. بیب آنقدر تأثیرگذار بود که توانست گوشت‌خواران زیادی را به گیاه‌خواری تشویق کند.

۱۴. بالتو Balto
۱۹۹۵

بالتو

پس از شیوع دیفتری در آلاسکا، بالتو سگ داستان این فرصت را پیدا می‌کند تا به یک قهرمان تبدیل شود و با رهبری گروه سگ‌ها، تجهیزات پزشکی مورد نیاز را به مقصد برساند. بالتو در مسیر زمستانی سختی که پیش روی خود و گروهش دارد، با استفاده از حس بویایی‌اش تلاش می‌کند تا به به محل مورد نظر برسند.

۱۵. شایلو Shiloh
۱۹۹۶

شایلو

یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها با محوریت سگ کوچک شیرینش به نام شایلو. مارتی پسر خردسال داستان، با شایلو که یک سگ دوست‌داشتنی است دوست می‌شود. صاحب شایلو یک مرد بدرفتار است. مارتی با این پیرمرد قرار می‌گذارد که در قبال کار کردن برای او، اجازه دهد از سگش مراقبت کند. اما در آخر، پیرمرد با عمل نکردن به وعده‌اش باعث گم شدن سگ می‌شود.

۱۶. پرواز به خانه Fly Away Home
۱۹۹۶

پرواز به خانه

ایمی پس از فوت مادرش، نزد پدرش می‌رود که سال‌ها با او ارتباطی نداشته است. کمی طول می‌کشد تا آنها به یکدیگر عادت کنند. ایمی چند تخم غاز از ساختمان نزدیک‌شان پیدا می‌کند و تصمیم به نگهداری از آنها می‌گیرد. او متوجه می‌شود که بزرگ کردن جوجه غازها از چیزی که تصور می‌کرده بسیار سخت‌تر است.

۱۷. ایر باد Air Bud
۱۹۹۷

ایر باد

فیلم پرفروش ایر باد را با اقتباس از سگ ولگردی که در کوه‌های سیرا نوادا پیدا و به یک شور ملی تبدیل شده بود ساختند. استعداد غیرمنتظره ایر باد به جاش پسر ۱۲ سالهٔ داستان کمک کرد تا از دیواری که دور خود کشیده بود بیرون بیاید و به گروه بسکتبال مدرسه ملحق شود.

۱۸. بهترین در نمایش Best in Show
۲۰۰۰

بهترین در نمایش

شخصیت‌ها و صحنه‌های شگفت‌انگیز این فیلم خنده‌دار به یک مکتب جدید تبدیل شد. در حقیقت بهترین در نمایش یک مستندنما است که به شکل مستند داستان پنج سگ و صاحبانشان که قصد شرکت در برنامه رقابت سگ‌ها را دارند روایت می‌کند.

۱۹. پرش سگ من My Dog Skip
۲۰۰۰

پرش سگ من

ویلی یک پسربچه خجالتی است که به خاطر رفتارهای شیطنت‌آمیز بچه‌های دیگر، دوران بدی را می‌گذراند. با وجود نگرانی‌های پدر، مادر ویلی تصمیم می‌گیرد که یک دوست چهارپا برای پسرشان بیاورد. وقتی ویلی و دوست جدیدش حسابی با یکدیگر رفیق می‌شوند، تغییرات مثبت زیادی روی می‌دهد. دوستی آنها می‌تواند اکثر تماشاچی‌ها را احساساتی کند.

۲۰. عصر یخبندان Ice Age
۲۰۰۲

عصر یخبندان

اگر فکر می‌کنید زمستان‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اید، خوشحال باشید که با شخصیت‌های این داستان در عصر یخبندان پارینه سنگی مراودتی نداشتید. چند فیلم دیگر در ادامهٔ این انیمیشن بسیار خنده‌دار ساخته شده و یک انتخاب عالی برای تماشا کنار اعضای خانواده خواهد بود.

۲۱. به‌خاطر وین-دیکسی Because of Winn-Dixie
۲۰۰۵

 به‌خاطر وین-دیکسی

رمان محبوب کودکان درباره دختر تنهایی که پس از رها شدن توسط مادرش، با پدر موعظه‌گرش زندگی می‌کند، یک داستان ناب برای ساخت فیلم است. سگ جسور در این داستان هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اپال دختربچهٔ داستان، وین-دیکسی را پیدا می‌کند و یاد می‌گیرد علاوه بر ایجاد ارتباط با پدر تنهایش، چطور با دیگران دوست شود.

۲۲. خوش‌قدم Happy Feet
۲۰۰۶

خوش‌قدم

پیدا کردن شریک زندگی حتی برای پنگوئن‌ها هم کار سختی است. پنگوئن‌ها با صدای خوب و آواز خواندن این کار را انجام می‌دهند، اما مامبل بیچاره صدای خوبی ندارد. در عوض، پاهای قدرتمندی دارد که می‌تواند برقصد و توجه همه را به خود جلب کند.

۲۳. پاندای کونگ‌فوکار Kung Fu Panda
۲۰۰۸

 پاندای کونگ‌فوکار

پو پاندا (با صدای جک بلک) آرزو دارد که به استاد کونگ فو تبدیل شود. زمانی که امنیت مردم شهر به خطر می‌افتد، این فرصت برای پو فراهم می‌شود. هرچند پو در عمل با کار بسیار سختی روبرو است، اما ماجراهای خنده‌دار و جالبی در این مسیر برایش اتفاق می‌افتد. حتما دنباله‌های این انیمیشن را هم تماشا کنید.

۲۴. راتاتویی Ratatouille
۲۰۰۷

راتاتویی - آشپزی

وجود موش در هر رستورانی می‌تواند عاقبت بدی برای صاحب رستوران رقم بزند. اما در این انیمیشن محصول دیزنی، سرآشپز جوانی به نام آلفردو از یک موش به نام امی که استعداد ویژه‌ای در آشپزی دارد، کمک می‌گیرد. با عمیق‌تر شدن دوستی و ارتباط عجیب این دو شخصیت، ماجراهای جالبی رقم خواهد خورد.

۲۵. تیزپا Bolt
۲۰۰۸

تیزپا

تیزپا (با صدای جان تراورتا) سگ سفید داستان است که قهرمان یک سریال تلویزیونی بوده و حسابی معروف شده است. پس از مدتی بر اثر یک اتفاق، تیزپا از گروه جدا شده و در خیابان‌ها سرگردان می‌شود. در این زمان است که تیزپا متوجه می‌شود واقعا قدرت زیادی ندارد. او با یک گربه و همستر در جستجوی راه خانه است.

۲۶. مارلی و من Marley & Me
۲۰۰۸

مارلی و من

این فیلم به‌عنوان یک فیلم کمدی درام خانوادگی دوست‌داشتنی عرضه شد، اما گول نخورید! مارلی و من سرسخت‌ترین تماشاچی‌ها را هم به گریه می‌اندازد. ممکن است وقتی فیلم به موضوعات سقط جنین، افسردگی پس از زایمان و مختل شدن سلامتی مارلی می‌پردازد بخواهید از تماشای ادامه آن دست بکشید. با این وجود، فیلم برای بچه‌ها لحظات شادی را رقم می‌زند.

۲۷. هتلی برای سگ‌ها Hotel for Dogs
۲۰۰۹

هتلی برای سگ‌ها

اندی و بروس خواهر و برادر یتیمی هستند که در خانه سرپرست جدیدشان نمی‌توانند از سگ‌شان نگهداری کنند. این آخر ماجرا نیست، آنها تصمیم می‌گیرند تا هتلی برای سگ‌ خودشان و دیگر سگ‌ها دست و پا کنند. این کار تا قبل از مشکوک شدن همسایه‌ها یک ایدهٔ عالی است.

۲۸. زندگی مخفی حیوانات خانگی The Secret Life of Pets
۲۰۱۶

زندگی پنهان حیوانات خانگی

فکر می‌کنید زمانی که خانه نیستید، حیوان خانگی‌تان پشت در منتظر شما می‌ایستد؟ دوباره فکر کنید. داستان این انیمیشن درباره سگی به نام مکس است که زندگی اشرافی در خانهٔ صاحبش دارد. روزی که صاحب او یک سگ بی‌خانمان را به خانه می‌آورد موجب آزردگی مکس می‌شود. بالاخره آنها سر از خیابان‌های نیویورک در می‌آورند و با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

۲۹. پیتر خرگوشه Peter Rabbit
۲۰۱۸

 پیتر خرگوشه

داستان محبوب نوشتهٔ بیترکس پاتر به سبک لایواکشن راهش را به قلب تماشاچیان باز می‌کند. پیتر سعی دارد مسئولیت خواهر و برادرهایش را برعهده بگیرد. آنها برای رسیدن به مزرعه زیبای آقای مک گریگور که مملو از سبزیجات خوشمزه برنامه می‌ریزند. صاحب مزرعه که پیرمرد خسیسی است، از دنیا می‌رود و این باغ به برادرزاده‌اش می‌رسد. تا قبل از آمدن صاحب جدید، خرگوش‌ها حسابی برای خودشان جشن می‌گیرند. حالا پیتر خرگوشه رقیب تازه‌ای پیدا کرده و مصمم است او را از باغ بیرون کند.

۳۰. روزهای سگی Dog Days
۲۰۱۸

روزهای سگی

دیدن توانایی‌های موجودات چهار پا در برابر صاحبان‌شان بسیاره خنده‌دار است. در روزهای سگی می‌بینیم که سگ‌ها چطور در زندگی صاحبان‌شان دخالت می‌کنند و مسیر شغلی، روابط عاشقانه و ابعاد دیگر زندگی‌شان را تغییر می‌دهند. این یک فیلم عالی برای نوجوان‌ها محسوب می‌شود.
این مقاله برگرفته از سایت timeout.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته بهترین فیلم‌های پیشنهادی برای بچه‌ها و دوستداران حیوانات اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط