نقد فیلم محرمانه اسپنسر Spenser Confidential – داستانی جنایی با حضور مارک والبرگ

امتیاز دهید post

بوستون، مارک والبرگ و پیتر برگ اعضای ثابت اکثر فیلم‌های اکشن اخیر سینما هستند. فیلم محرمانه اسپنسر Spenser Confidential پنجمین همکاری این بازیگر و کارگردان در طول یک دهه گذشته است و برای دومین بار داستان آن در شهر زادگاه مارک والبرگ اتفاق می‌افتد. با این‌ تعاریف پس از این همه سال انتظار می‌رود که برگ در ساخت فیلم‌های جنایی پیشرفت زیادی کرده باشد.
اما متاسفانه این‌طور به نظر نمی‌رسد، چرا که اولین همکاری این کارگردان با شبکه نت‌فلیکس، بیشتر شبیه فیلمی متوسط مناسب برای پخش از یک شبکه خانگی است، تا داستانی جنایی پرسروصدا مثل «جان ویک».
فیلم محرمانه اسپنسر Spenser Confidential با اقتباسی آزاد از رمان «سرزمین عجایب» نوشته آیس اتکینز ساخته شده است. اسپنسر مامور پلیس شهر بوستون است که در حین درگیری به رییس خشنش (با بازی مایکل گستون) حمله می‌کند و به همین دلیل به جرم ضرب و شتم به پنج سال حبس محکوم می‌شود.

همچنین بخوانید:
نقد و معرفی اِما Emma – یک داستان شوخ، هوشمند و رمانتیک از کتاب جین آستن

حالا پس از پنج سال او از زندان آزاد شده است، اما حتی قبل از بیرون آمدن از زندان پیامی از طریق زندانی دیگر (با بازی رپر و بازیگر پست مالون) به او داده می‌شود که انتظار استقبال گرمی را نداشته باشد.
حداقل دوست قدیمی اسپنسر ، هنری (با بازی الن آرکین) از دیدن دوباره او خوشحال است، اما نه در حدی که بتواند اتاقی شخصی به او بدهد. به همین دلیل اسپنسر مجبور است با بوکسور کم‌حرف جوانی به نام هاوک (با بازی بازیگر فیلم «بلک پنتر»، وینسون دوک) هم‌اتاق شود.
کمی بعد رییس سابق او کشته می‌شود و یکی از همکاران قدیمی اسپنسر به جرم قتل او دستگیر می‌شود. اسپنسر برنامه‌های خود برای رفتن به آریزونا را به تعویق می‌اندازد و با کمک هم‌خانه‌ای‌هایش به دنبال حل کردن معمای این قتل می‌رود.
آرکین و دوک طنز خوبی به داستان محرمانه اسپنسر Spenser Confidential اضافه کرده‌اند و والبرگ مثل همیشه جذاب و مصمم بازی می‌کند. الیزا شالسینگر نیز در نقش همسر سابق اسپنسر در این فیلم حضور دارد.

با وجود بازی‌های خوب بازیگران و فیلم‌نامه قابل‌قبول محرمانه اسپنسر Spenser Confidential به صحنه‌های اکشن اصلی فیلم آن‌طور که باید پرداخته نشده است.
حتی خبری از مناظر جذاب و زیبای شهر مورد علاقه ستاره فیلم نیست و به جز چند صحنه کوتاه از بندرگاه، اثری از بوستون در فیلم دیده نمی‌شود. می‌توان گفت این فیلم به جز نمایش جذابیت والبرگ و تلاشش برای حل کردن این معما، چیز دیگری برای ارائه ندارد. مثل تمام فیلم‌های اکشن، پلیس‌های خلاف‌کار شانسی برای فرار از مخمصه ندارند. این تنها حقیقت در این دنیای دیوانه است که می‌توان از آن مطمئن بود و البته احتمال ساخت فیلم بعدی این مجموعه.
این مطلب از نوشته لیا گرین‌بلات در سایت Entertainment Weekly گرفته شده است.

quote color=”#000000″ bgcolor=”#dd0000″]کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.[/quote]

نوشته نقد فیلم محرمانه اسپنسر Spenser Confidential – داستانی جنایی با حضور مارک والبرگ اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط