۱۰ نکته جالب درباره زن زیبا Pretty Woman به مناسبت ۳۰ سالگی فیلم

امتیاز دهید post

با وجود پرداختن به داستان نامتعارف مردی که عاشق یک زن فاحشه می‌شود، زن زیبا یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۹۰ میلادی بود و به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های رمانتیک کمدی تبدیل شد که تا به حال ساخته شده است. ریچارد گی‌یر و جولیا رابرتز یک زوج محبوب روی پرده‌های سینما بودند که بعد از این فیلم در چند پروژهٔ دیگر هم با یکدیگر هم‌بازی شدند.
این فیلم مسیر طولانی را پشت سر گذاشت؛ ابتدا فیلم‌نامه‌ای تاریک دربارهٔ اختلاف طبقاتی در لس‌آنجلس برای فیلم در نظر گرفته شده بود، اما گری مارشال با بازیگران و تیمش، داستان را به سمت یک کمدی عاشقانه در مسیر اصلی هالیوود تبدیل کرد. در ادامه ۱۰ نکته جالب از پشت صحنهٔ زن زیبا را بررسی می‌کنیم.

همچنین بخوانید:
۵۰ تا از بهترین فیلم‌ های کمدی رمانتیک تمام دوران

۱۰. جولیا رابرتز ریچارد گی‌یر را برای بازی در این نقش متقاعد کرد

زمانی که رابرتز و گی‌یر با یکدیگر ملاقات کردند، انرژی و رابطه خوبی میان آنها شکل گرفت که می‌توانست فیلم موفقی را رقم بزند. با این حال، گی‌یر زیاد مایل نبود در زن زیبا بازی کند.
رابرتز واقعا می‌خواست که گی‌یر مقابل او بازی کند، بنابراین او را متقاعد کرد تا اجرای این نقش را برعهده بگیرد. گی‌یر در حال تماس گرفتن برای رد این پیشنهاد بود که همان موقع رابرتز روی کاغذ یادداشتی نوشت: «لطفا قبول کن» و وقتی تهیه‌کننده تلفن را جواب داد، گی‌یر نقش را قبول کرد.

۹. گردنبند واقعا ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشت

زن زیبا

گفته می‌شود گردنبندی که ادوارد به گردن ویوین می‌اندازد، ۲۵۰ هزار دلار می‌ارزید. عوامل فیلم به دنبال یک گردنبند بدلی برای این فیلم نبودند و از یک گردنبند گران‌قیمت استفاده کردند.
این گردنبند آنقدر باارزش بود که تمام مدت یک نگهبان مسلح از آن مراقبت می‌کرد. اگر کسی سعی در دزدیدن این جواهر داشت، نگهبان اجازه داشت اسلحه‌اش را بیرون بیاورد.

۸. گری مارشال فیلم را دوباره تدوین کرد تا آهنگ کریسمس موردعلاقه‌اش را به آن اضافه کند

زن زیبا

زمانی که پر گسله در حال برنامه‌ریزی تور تبلیغاتی آلبوم گروه راکست به نام «گوش به زنگ باش!» بود، از او خواسته شد تا آهنگی به نام «۳۰۰۰ دلار» برای فیلم تنظیم کند که بعدها به «زن زیبا» تغییر نام داد. به دلیل کمبود وقت، او این درخواست را قبول نکرد، اما آهنگ کریسمسی خودش به نام «این باید عشق می‌بود» را به عوامل فیلم پیشنهاد داد.
کارگردان زن زیبا، آنقدر از این آهنگ خوشش آمد که کل فیلم را دوباره تدوین کرد تا بتواند از این آهنگ در فیلم استفاده کند.

۷. ریچارد گی‌یر واقعا در فیلم پیانو نواخت

ریچارد گی‌یر واقعا در فیلم پیانو نواخت

در صحنه‌ای که ادوارد مشغول نواختن پیانو است، در واقع خود ریچارد گی‌یر مشغول هنرنمایی است. او نه تنها در نواختن پیانو استعداد دارد، بلکه قطعه موسیقی که ادوارد در حال اجرا بود نیز از ساخته‌های خود گی‌یر است.
صداهایی که بعد از ورود ویوین به صحنه ضبط شد آنقدر گوش‌خراش بود که در مرحله تدوین روی فیلم صداگذاری شد.

۶. در پوستر فیلم صورت جولیا رابرتز روی بدن فرد دیگری مونتاژ شده است

زن زیبا

پوستر شاخص زن زیبا یکی از اولین پوسترهای فیلم‌های کمدی رمانتیک بود که دو بازیگر اصلی فیلم پشت به پشت هم و با چهره‌ای خوشحال در تصویر دیده می‌شدند. هالیوود تا بیست سال بعد تمام تلاشش را کرد تا از این فرمول در پوستر فیلم‌های این ژانر بهره ببرد. اما شهرت این پوستر به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ در این تصویر به‌یادماندنی، تقلب‌هایی هم صورت گرفته است.
چهره‌ای که از جولیا رابرتز روی پوستر می‌بینیم روی بدن فرد دیگری مونتاژ شده است. همچنین، موهای خاکستری گی‌یر در تصویر پوستر به رنگ سیاه در آمده است.

۵. چند صحنه‌ فوق‌العاده از فیلم حذف شده‌اند

چند صحنه‌ فوق‌العاده از فیلم حذف شده‌اند

هنگامی که گری مارشال، راجا گاسنل و پریسیلا ند مشغول تدوین فیلم زن زیبا بودند، چند صحنهٔ فوق‌العاده از فیلم را حذف کردند. این صحنه‌ها شامل اسب‌سواری رمانتیک هنگام غروب، فشار دادن بسته‌های سس قرمز توسط ویوین در یک رستوران مجلل و یک درگیری جانانه میان ادوارد و چند گانگستر که سعی در دزدیدن پول از ویوین داشتند می‌شود.

۴. سیلوستر استالونه بازی در نقش ادوارد را نپذیرفت

سیلوستر استالونه بازی در نقش ادوارد را نپذیرفت

پیش از قطعی شدن حضور گی‌یر در زن‌ زیبا، نقش ادوارد به سیلوستر استالونه و آلبرت بروکس هم پیشنهاد شده بود. همچنین هریسون فورد، دنی گلاور، دنزل واشنگتن و بروس کمپبل هم برای بازی در این نقش در نظر گرفته شده بودند که همگی این پیشنهاد را رد کردند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که اوما تورمن هم برای نقش ویوین تست داده بود. پیش از جولیا رابرتز، بازی در این نقش از طرف جنیفر کانلی و ساندرا بولاک رد شده بود. در ابتدا استودیو مایل نبود رابرتز در فیلم بازی کند و قصد داشت مگ رایان را در نقش اصلی زن داشته باشد. آل پاچینو تا حدی پیش رفت که در کنار رابرتز تست دوربین هم داد اما او هم نقش ادوارد را رد کرد.

۳. فیلم‌نامه اصلی بسیار دردناک‌تر بود

زن زیبا

فیلم‌نامه زن زیبا در اصل یک درام سیاه و غمگین درباره اختلاف طبقاتی و تن‌فروشی در لس‌آنجلس بود که با نام «۳۰۰۰ دلار» (اشاره به پولی که ادوارد به ویوین برای یک هفته کار پیشنهاد داد) شناخته می‌شد. در ابتدا به ورنر هرتسوک پیشنهاد شد کارگردانی این فیلم‌نامه سیاه را برعهده بگیرد، اما او قبول نکرد.
یکی از داستان‌های فرعی که از فیلم‌نامه حذف شد، دربارهٔ اعتیاد ویوین به کوکائین بود. یکی از شروط ادوارد این بود که ویوین در آن یک هفته هیچ ماده مخدری مصرف نکند و در پایان هفته، وقتی ویوین به خانه باز می‌گردد، کیت را می‌بیند که بر اثر مصرف بیش‌ازحد مواد فوت کرده است.

۲. درو بریمور و وینونا رایدر برای نقش ویوین بسیار جوان بودند

درو بریمور و وینونا رایدر برای نقش ویوین بسیار جوان بودند

درو بریمور و وینونا رایدر هر دو مایل به انجام تست بازیگری برای بازی در نقش ویوین بودند، اما کارگردان معتقد بود که هر دو نفر برای این نقش بسیار جوان به‌نظر می‌رسند. رایدر ۱۹ سال و بریمور تنها ۱۴ سال سن داشت.
اختلاف سن بین دو شخصیت اصلی به اندازه کافی زیاد بود: ریچارد گی‌یر ۴۰ سال و جولیا رابرتز ۲۲ سال داشت. اگر ویوین از این هم جوان‌تر بود، موقعیت عجیبی به‌وجود می‌آمد.

۱. ریچارد گی‌یر به صورت فی‌البداهه درب جعبه جواهر را بست

زن زیبا

یکی از شاخص‌ترین سکانس‌ها در فیلم زن زیبا مربوط به صحنه‌ای است که گی‌یر درب جعبه گردنبند را به روی جولیا رابرتز که سعی در لمس کردن آن دارد می‌بندد. بعد از اکران فیلم، این صحنه تا مدت‌ها مورد تقلید قرار گرفت. نکته جالب این است که این حرکت در فیلم‌نامه نوشته نشده بود و گی‌یر به صورت فی‌البداهه این کار را انجام داد.
به همین دلیل است که واکنش رابرتز که در ابتدا شوکه شد و بعد قهقه زد، بسیار بکر و واقعی است. بیش از هر چیز، واکنش اصیل رابرتز در این صحنه بود که در ذهن بسیاری از تماشاچی‌ها نقش بست و پس از گذشت ۳۰ سال هنوز هم فراموش نشده است.
این مقاله برگرفته از نوشته بن شرلاک در سایت screenrant.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۰ نکته جالب درباره زن زیبا Pretty Woman به مناسبت ۳۰ سالگی فیلم اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط