افتتاحیه موزه آکادمی با همکاری اسپایک لی و پدرو آلمودوار

امتیاز دهید post

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی خبر همکاری اسپایک لی و پدرو آلمودوار به همراه فیلم‌سازان دیگری برای برگزاری نمایشگاه‌‌های موزه آکادمی، را منتشر کرد.
هیلدرو گودنادوتیر آهنگ‌ساز فیلم «جوکر» و بن برت، یکی از طراحان صدای مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» نیز در برگزاری این نمایشگاه‌ها همکاری خواهند داشت.
بیل کرامر، مسئول موزه آکادمی در روز شنبه در مورد این همکاری‌ جدید توضیحاتی داد. این موزه در تاریخ ۱۴ دسامبر، هشت سال پس از اعلام اولیه این پروژه افتتاح خواهد شد.
کرامر در مورد فعالیت این موزه گفت:

ما موزه آکادمی را با نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی افتتاح خواهیم کرد که نشان‌دهنده پیچیدگی و زیبایی دنیای سینما است. این موزه ترکیبی از هنر، تکنولوژی، هنرمندان، تاریخ و تاثیرات اجتماعی است. داستان‌هایی در مورد فیلم‌سازی را بازگو خواهیم کرد. نمایشگاه‌های اولیه که نشان‌دهنده نگاهی جهانی به موضوع سینما است، این موزه را به موزه‌ای بی‌مانند در تمام دنیا تبدیل خواهد کرد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمامی سینماها و موزه‌های جهان تعطیل هستند. کرامر در مورد معضل فعلی توضیح داد:

تلاش ما برای افتتاح کردن این موزه در وضعیت بحرانی کنونی یک چالش است. در قرن‌های گذشته سینما همیشه نقشی اساسی در مورد نمایش تاثیرات اتفاقات مهم تاریخی بر اوضاع اجتماعی داشته است. روایت‌های ما در موزه آکادمی بخشی از این داستان بزرگ است، هدف ما نشان دادن تاثیر مهم سینما بر اجتماع است. امیدواریم روزهای بهتری برای همه ما برسد.

این موزه شش طبقه در بلوار ویلشیر احداث خواهد شد. نمایشگاه‌های مختلف آن روایت‌کننده داستان‌هایی از صنعت فیلم‌سازی در سراسر دنیا است و به موضوعاتی چون هنر و علم فیلم‌سازی می‌پردازد. گالری‌هایی نیز برای نمایش آثاری از فیلم‌های «جادوگر شهر از»، «همشهری کین»، «ماتریکس» و فیلم‌هایی از استودیو هایائو میازاکی، استودیو جیبوری برگزار خواهد شد.

اسپایک لی برنده اولین جایزه اسکار خود برای فیلم‌نامه اقتباسی فیلم «بلکککلنزمن» در سال ۲۰۱۹ شد، البته سه سال قبل از آن در سال ۲۰۱۶،‌ لی برنده جایزه افتخاری از این جشنواره شده بود. آلمودوار تا امروز برنده دو جایزه از جشنواره فیلم اسکار شده است، اولین‌بار در سال ۱۹۹۹ برای فیلم «همه‌ چیز در مورد مادرم» و سپس در سال ۲۰۰۲ برای فیلم «با او حرف بزن». سال گذشته گودنادوتیر به عنوان چهارمین زن در تاریخ سینما، برنده جایزه اسکار برای ساخت موسیقی اورجینال فیلم شد. طراح صدا برت نیز در گذشته برنده جایزه اسکار برای فیلم‌های «جنگ ستارگان»، «مهاجمان صندوق گمشده»، «ای.تی. موجود فرازمینی» و «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» شده بود.
این مطلب از نوشته جردن موریو در سایت ورایتی گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته افتتاحیه موزه آکادمی با همکاری اسپایک لی و پدرو آلمودوار اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط