راسل کرو از سرنوشت متفاوت ماکسیموس در گلادیاتور Gladiator می‌گوید

امتیاز دهید post

۲۰ سال از زمان اکران فیلم گلادیاتور Gladiator می‌گذرد. ریدلی اسکات و راسل کرو با همکاری یکدیگر و سایر عوامل، یک فیلم حماسی تاریخی ساختند که ترکیبی از فیلم‌برداری در مقیاس بزرگ و جلوه‌های کامپیوتری است. چند هفته پیش از شروع تولید فیلم، اسکات و کرو بازنویسی‌های زیادی روی فیلم‌نامه انجام دادند که ممکن بود سرنوشت متفاوتی برای این برندهٔ اسکار به همراه داشته باشد. در جدیدترین نسخه مجله امپایر، کرو درباره‌ شکل‌دهی شخصیت ماکسیموس تعریف و تأکید کرده که مرگ قهرمان انتقام‌جوی داستان از ابتدا در فیلم‌نامه مشخص نشده بود.
در فیلم‌نامه اصلی، ماکسیموس تا پایان داستان زنده می‌ماند، اما کرو و اسکات دوباره روی داستان کار کردند و راه دیگری جز کشتن او پیدا نکردند. کرو گفت:

جایی که مونولوگ “نام من ماکسیموس است…” شروع می‌شود، در واقع یک جور یادداشت خودکشی است. یادم است که سر صحنهٔ فیلم‌برداری، ریدلی پیش من آمد و گفت: “ببین! نمی‌توانم ببینم که با وجود تمام اتفاقاتی که تا اینجا رخ داده، زنده بمانی. این شخصیت فقط در پی انتقام خون همسر و فرزندش است و زمانی که به خواسته‌اش برسد، چه کار می‌کند؟” و من با خنده می‌پرسیدم: “آره، واقعا ماکسیموس قراره چه کار کنه؟ قراره آخرش یک پیتزافروشی توی کولوسئوم راه بندازه؟” تنها هدف او این است که همسرش را در جهان باقی ببیند و از او بابت اینکه نتوانست برایش کاری انجام دهد عذرخواهی کند و همین.

این مقاله برگرفته از نوشتهٔ بن تراویس در سایت empireonline.com است.

نوشته راسل کرو از سرنوشت متفاوت ماکسیموس در گلادیاتور Gladiator می‌گوید اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط