لغو همایش کامیک-کان امسال

امتیاز دهید post

برگزاری همایش کامیک‌-کان سن دیگو امسال، بزرگ‌ترین همایش طرفداران داستان‌های کمیک در شمال آمریکا و یکی از بزرگترین مراسم سال، به دلیل شیوع بیماری کرونا رسما لغو شد. خبر لغو این همایش که سالانه از ۲۳ تا ۲۶ جولای و با حضور بیش از ۱۳۰ هزار شرکت‌کننده برگزار می‌شود، در روز جمعه اعلام شد.
امسال برای اولین‌بار در تاریخ این گردهمایی، این همایش برگزار نخواهد شد. اما برگزارکنندگان کامیک-کان اعلام کردند که این همایش محبوب سال آینده از ۲۲ تا ۲۵ جولای برمی‌گردد. کسانی که برای شرکت در همایش امسال بلیط تهیه کرده بودند در طی هفته آینده ایمیلی برای کنسل کردن و یا تغییر بلیط خود برای شرکت در کامیک‌-کان سال ۲۰۲۱، دریافت خواهند کرد.
تصمیم نهایی برای لغو کردن این همایش پس از کنفرانس خبری شهردار کالیفرنیا در روز ۱۴ آوریل، گرفته شد. در این کنفرانس خبر تعطیلی تمامی اجتماعات بیش از صد نفر حداقل تا آخر تابستان امسال، اعلام شد.
برگزارکنندگان این همایش در اعلامیه خود، صحبت‌های شهردار کالیفرنیا را به عنوان اصلی‌ترین دلیل برای لغو کردن این گردهمایی اعلام کردند:

با توجه به این حقیقت که هر سال تعداد زیادی از طرفداران این همایش، برای شرکت در آن برنامه‌ریزی می‌کنند و سهام‌داران و برگزارکنندگان این همایش نیز مبلغ زیادی را صرف برگزاری آن می‌کنند، امید به بهتر شدن اوضاع داشتیم. اما پس از کنفرانس خبری شهردار مشخص شد که امکان برگزاری مراسم امسال به هیچ‌ عنوان وجود ندارد.

تاریخ بازگشایی موزه کامیک‌-کان در سن‌دیگو، که قرار بود هم‌زمان با این همایش در سال ۲۰۲۱ افتتاح شود نیز به تعویق افتاده است.
کامیک-کان یکی از آخرین گردهمایی‌های بزرگ در آمریکا بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به تعویق افتاد. در اوایل ماه مارس تمام استودیوهای بزرگ فیلم‌سازی تاریخ اکران فیلم‌های تابستان خود را به پاییز و برخی به سال ۲۰۲۱ تغییر دادند. جشنواره‌ها و مراسم جوایز مختلفی از جمله جشنواره فیلم کن نیز لغو و یا به تعویق افتاده است.
همایش کامیک-کان که برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۰ برگزار شد، سالانه تعدادی زیادی در طرفداران داستان‌های کمیک، نویسنده‌ها، کارگردانان و بازیگران این ژانر را دور هم جمع می‌کرد. این همایش چهار روزه یکی از بهترین موقعیت‌ها برای معرفی فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی جدید بود.
با این‌حال، با وجود تعطیلی موقت استودیوهای فیلم‌سازی و نگرانی برای سلامت جامعه، حتی در صورت برگزاری این مراسم مشخص نبود چند استودیو و چهره سرشناس حاضر به حضور در همایش امسال می‌شدند.
این مطلب از نوشته آدام بی. وری در سایت ورایتی گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته لغو همایش کامیک-کان امسال اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط