بهترین فیلم های سال ۲۰۲۰ تا امروز

امتیاز دهید post

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها به فروش فیلم‌های سال ۲۰۲۰ لطمه زیادی وارد کرد، اما خوشبختانه قبل از شروع این پاندمیک، چندین فیلم تماشایی بر روی پرده سینماها به نمایش گذاشته شد.
لیست جدید ما از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ شامل فیلم‌هایی است که در آمریکا در سینماها اکران شدند و یا در شبکه‌های پخش خانگی در شمال آمریکا قابل دسترس هستند.

همچنین بخوانید:
بهترین فیلم های مناسب کودکان و بزرگسالان برای روزهای قرنطینه

قوش شب Bacurau

این ساخته کلبر مندونسا فیلیو را می‌توان ادامه منطقی دو ساخته قبلی این فیلم‌ساز برزیلی دانست. «قوش شب»، مانند ساخته سال ۲۰۱۲ او به نام Neighboring Sounds، با حوصله به توصیف جامعه برزیلی در تلاش برای دفاع از خود در برابر موج مدرنیته پرداخته است. همچنین مانند ساخته سال ۲۰۱۶ او، «برج دلو»، «قوش شب» داستان زنی خودسر را روایت می‌کند که برای جایگاه خود در دنیا می‌جنگد و ریشه‌های خود را با گذشته‌اش حفظ می‌کند.

اولین گاو First Cow

اولین گاو

فیلم‌سازان کمی در فیلم‌هایشان مانند کلی رایکارد، به موضوع آمریکایی بودن پرداخته‌اند. او با نگاه دقیق خود در «اولین گاو» مانند ساخته‌ قبلیش «میان‌بر میک»، به آمریکای دهه ۱۹ پرداخته است و همان تنش‌های داستان «حرکت‌های شبانه» و انزوای باشکوه حومه شهر «برخی زنان» و در نهایت تراژدی‌های داستان «وندی و لوسی» را نیز به آن اضافه کرده است.

دوشیزه آمریکایی Miss Americana

دوشیزه آمریکایی

تیلور سویفت به دنبال تایید گرفتن از همه است. همیشه همین‌طور بوده است. او به عنوان یک زن و یک هنرمند از بچگی این‌طور تربیت شده که همیشه کار درست را انجام دهد. این خواننده مشهور در آغاز این مستند ساخته لانا ویلسون در مورد خودش می‌گوید: “همیشه برای من مهم بود که همه من را آدم خوبی بدانند.” این مستند آرام و صادقانه، مسیر رشد شخصیتی تیلور سویفت و در نهایت پذیرش خودش را از زبان این هنرمند، روایت کرده است. برای کسی که هدفش در تمام عمر راضی نگه داشتن طرفدارانش است، یک انتقاد و حرف نامهربانانه باعث بهم ریختن دنیایی می‌شود که برای خود ساخته است.

هرگز به ندرت گاهی همیشه Never Rarely Sometimes Always

هرگز به ندرت گاهی همیشه

الیزا هیتمن پس از ساخت سه فیلم، جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین کارگردانان سینمای جوان آمریکا تثبیت کرده است. سه ساخته هیتمن، «مثل عشق بود»، Beach Rats و «هرگز به ندرت گاهی همیشه»، همه به درگیری‌های نوجوانانی از طیف‌های مختلف با مشکلات جنسی خود پرداخته است. توانایی هیتمن در نوشتن و کارگردانی داستان‌هایی روان همیشه با بازی بازیگران جوان و استعدادهای ناشناخته همراه بوده است. جدیدترین ساخته او را می‌توان قوی‌ترین و رک‌ترین اثر او دانست، فیلمی که ممکن است موردپسند بسیاری نباشد.

سنت فرانسیس Saint Frances

سنت فرانسیس

الکس تامپسون در روایت جدیدترین ساخته خود از همان روش همیشگی خود استفاده کرده است: زنی رها و بی‌انگیزه، امید و هدف زندگی خود را در دوستی صادقانه با کودکی با‌نشاط پیدا می‌کند و به او کمک می‌کند تا با خوبی‌ها و بدی‌های دنیای واقعی روبه‌رو شود. داستان «سنت فرانسیس»، موضوع جدیدی نیست، با این‌حال الکس تامپسون با کارگردانی و کلی اوسالیوان با بازی زیبای خود، توانسته‌اند آن را به داستانی جذاب و الهام‌بخش تبدیل کرده‌اند.

بره ناقلا: فارماگدون A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon

بره ناقلا فارماگدون

بسیاری از طرفداران فیلم محبوب «شاون د شیپ» در سال ۲۰۱۵ و هم‌چنین مجموعه تلویزیونی آن، نگران کیفیت و داستان فیلم جدید این مجموعه بودند. اما فیلم «فارماگدون» را می‌توان انیمیشن هیجان‌انگیز و جذابی معادل فیلم‌های مایکل بی دانست. دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که استودیوی آردمن انیمیشنز با فاصله گرفتن از سادگی انیمیشن «والاس و گرومیت» و اضافه کردن زرق‌وبرق سینمای مدرن، کار اشتباهی کرده است.

To All the Boys: P.S. I Still Love You

To All the Boys: P.S. I Still Love You

احتمالا طرفداران این فیلم نوجوانانه بانشاط نگران هستند که در هنگام پخش فیلم دوم آن قسمت‌های مهم داستان اصلی را به یاد نداشته باشند. هیچ جای نگرانی نیست، چرا که «به همه پسرها: من هنوز هم دوستت دارم» با مروری بر فیلم اول آن آغاز می‌شود. مایکل فیموگناری (که فیلم بعدی این مجموعه به نام «به همه پسرها: همیشه و تا ابد، لارا جین» را نیز کارگردانی خواهد کرد) به جای کارگردان فیلم اول این مجموعه سوزان جانسون، ساخت این فیلم را برعهده داشته است. نتیجه آن فیلمی بانشاط‌تر و عاشقانه‌تر از فیلم اول این مجموعه است.

سوت‌زن‌ها The Whistlers

سوت‌زن‌ها

کارهای کارگردان رومانیایی کورنلیو پورمبوی، را می‌توان داستان‌های جذاب با حرف‌های مهمی برای گفتن، دانست. از اولین فیلم او به نام «شرق بخارست ۱۲:۰۸» گرفته تا فیلم When Evening Falls in Bucharest on Metabolism، پورمبوی توانسته ایده‌های نوی خود را در قالب داستان‌های آرام و غیرقابل پیش‌بینی مطرح کند. او در ساخته سال ۲۰۱۵، «گنج» داستانی در مورد رابطه یک پدر و پسر، توانست توانایی‌های فیلم‌سازی خود را ارتقا دهد. «سوت‌زن‌ها» را می‌توان سرگرم‌کننده‌ترین و جالب‌ترین اثر او دانست.

وندی Wendy

وندی

فیلم موزیکال موفق «جانوران حیات وحش جنوب» با اقتباسی آزاد از داستان «پیتر پن» ساخته شده بود و بار دیگر این منبع الهام را می‌توان در جدیدترین ساخته این کارگردان، بن زایتلین، به نام «وندی»، دید. «جانوران حیات وحش جنوب» با ترکیب کردن جلوه‌های کامپیوتری و ایده‌های خلاقانه بسیار مورد استقبال مخاطبان خود قرار گرفت. به نظر می‌رسد زایتلین هنوز هم در دنیای خیالی خودش سر می‌کند، چرا که «وندی» حال و هوای جادویی مشابه با ساخته پیشین او را دارد.
این مطلب از سایت ایندی‌وایر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته بهترین فیلم های سال ۲۰۲۰ تا امروز اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط