ریشی کاپور بازیگر مطرح سینمای هند در سن ۶۷ سالگی درگذشت

امتیاز دهید post

ریشی کاپور یکی از محبوب‌ترین بازیگران هند، در سن ۶۷ سالگی درگذشت. کاپور بیشتر به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های عاشقانه شهرت پیدا کرده بود. کاپور روز چهارشنبه در بیمارستانی در بمبئی بستری شده بود. برادرش راندهیر آن زمان به رسانه‌ها گفته بود:” ریشی علاوه بر سرطان، از مشکلات تنفسی نیز رنج می‌برد، و دلیل بستری شدنش در بیمارستان نیز همین است.
کاپور صبح پنج‌شنبه، درست یک روز بعد از فوت یکی دیگر از ستاره‌های سینمای هند، عرفان خان، درگذشت.
کاپور اولین بار در سال ۲۰۱۸ به سرطان مبتلا شد و در ابتدا درمانش را در آمریکا شروع کرد اما اواخر سال ۲۰۱۹ به هند بازگشت. او از آن زمان چندین بار به خاطر مشکلات مختلف در هند راهی بیمارستان شد.
خانواده‌ی کاپور در بیانیه‌ای گفته‌اند:

ریشی در این دو سال و در حین درمان در دو قاره‌ی مختلف روحیه‌ی خودش را حفظ کرده بود و سرزنده بود. تمرکز اصلی او خانواده، دوستان، غذا و فیلم بود و تمام کسانی که در این مدت با او ملاقات داشتند تعجب می‌کردند چطور او اجازه نداده بیماری او را از پا دربیاورد و یا او را از عادت‌های معمول زندگی‌اش دور کند. با وجود اینکه خود ما دچار غم عظیمی هستیم، اما متوجه‌ایم که تمام مردم دنیا دوران سختی را پشت‌سر می‌گذارنند. در حال حاضر محدودیت‌‌های زیادی در سراسر دنیا و در سطح شهرها وجود دارد. ما صمیمانه از تمام طرفداران، دوستداران و آشنایان خانواده‌‌هایمان می‌خواهیم به این قوانین احترام بگذارند.

ریشی کاپور با وجود مشکلات سلامتی‌اش، اخیرا اعلام کرده بود که در بازتولید فیلم موفق هالیوودی «کارآموز»، با دیپیکا پادوکونه بازی خواهد کرد. این بازیگر معمولا در شبکه‌های اجتماعی فعال بود اما از اوایل ماه آوریل تقریبا هیچ فعالیت خاصی نداشت.

Rajma Chawal

ریشی پس از بازی کوتاهش در فیلم سال ۱۹۵۵ پدرش راج کاپور، «آقای ۴۲۰»، در سال ۱۹۷۰ به عنوان یک بازیگر کودک در شاهکار پدرش «اسم من دلقک» بازی کرد. اولین نقش کاپور به عنوان یک بازیگر بزرگ‌سال در سال ۱۹۷۳ و فیلم «بابی» به کارگردانی پدرش بود. در آن دوران همه کاپور را چینتو صدا می‌کردند.
او اولین بار با فیلم «بیا برگردیم» در سال ۱۹۹۹ بر روی صندلی کارگردانی نشست.
ریشی کاپور به همراه آمیتاب باچان در فیلم‌های موفق زیادی مثل «آمر اکبر آنتونی» و «باربر» بازی کرد. در سالهای اخیر، او نقش اول فیلم‌های مطرحی مثل «مسیر آتش»، Do Dooni Chaar، «ملک» و Love Aaaj Kal بود.
از جدیدترین بازی‌های او می‌توان به کمدی بالیوود «۱۰۲ سالگی پایان نیست» در نقش مقابل آمیتاب باچان و درام نت‌فلیکس Rajma Chawal اشاره کرد. آخرین بازی او در بازتولید فیلم اسپانیایی سال ۲۰۱۲ اوریول پائولو، «جسد» بود.
طرفداران فیلم‌های هندی ماجراهای عاشقانه‌ی او را با دیمپل کاپادیا دنبال کردند، اما او در نهایت با هم‌بازی‌اش در فیلم Rafoo Chakar، نیتو سینگ ازدواج کرد و تا آخر عمرش نیز با او ماند. او دهه‌ی ۷۰ میلادی در خیلی از فیلم‌های کمدی مثل Rafoo Chakar و Khel Khel Mein در کنار سینگ، «آمر اکبر آنتونی» همراه با آمیتاب باچان و «ما کمتر از دیگران نیستیم» همراه با زینت امان درخشید. عمده‌ی فیلم‌های او داستان‌هایی ساده و موسیقی متن‌هایی بی‌نظیر داشتند.
ریشی کاپور از پسرش رنبیر، که یکی از ستارگان مطرح بالیوود ، همسرش نیتو و دخترش ریدهیما خداحافظی کرده و از دنیا رفت.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی پاتریک فریتر در وب‌سایت variety.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ریشی کاپور بازیگر مطرح سینمای هند در سن ۶۷ سالگی درگذشت اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط