نقد فیلم همسر از دست رفته The Lost Husband – داستان درام عاشقانه با حضور جاش دوهامل

امتیاز دهید post

همسر از دست رفته The Lost Husband داستانی در مورد غم و فقدان، تجربه‌های جدید، کشش شخصیت‌های متضاد و برملا شدن رازهای خانوادگی، جنبه‌های زیادی دارد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها ضروری و یا حتی دارای ویژگی جدیدی نیست. این ساخته ویکی وایت که با اقتباس از رمان نوشته کاترین سنتر در سال ۲۰۱۳ به همین نام ساخته شده است، دقیقا همان فیلم عاشقانه و آرامی است که طرفداران این ژانر الان منتظر آن هستند.
لسلی بیب و جاش دوهامل با بازی زیبای خود به این فیلم جذابیت داده‌اند، فیلمی که داستان آن در مورد زنی با دو فرزند است که به تازگی همسر خود را از دست داده است و برای اداره زندگی خود تلاش می‌کند. وایت (که قبلا فیلم‌نامه «پسر نابغه» را نوشته بود) سعی داشته است در همسر از دست رفته The Lost Husband تمام داستا‌ن‌های حاشبیه‌ای کتاب را نیز به تصویر بکشد و در عین‌حال از مناظر زیبای طبیعی دهکده نیز بهترین استفاده را بکند.
بیب در نقش لیبی بازی می‌کند که پس از فوت همسرش به همراه پسر کوچک (با بازی روکستون گارسیا) و دختر نوجوانش (با بازی کالی هاوردا) برای مدتی به مزرعه خاله‌اش جین (با بازی نورا دون) می‌‌روند.

همچنین بخوانید:
نقد فیلم تور جهانی ترول ها Trolls World Tour – بازگشت جاستین تیمبرلیک به دنیای ترول‌ها

جین زنی ساکت، مستقل و کاملا متضاد شخصیت مادر لیبی، مارشا (با بازی شارون لاورنس)، است و برخلاف مادر لیبی هیچ علاقه‌ای به بچه‌دار شدن نداشته است.
با وجود اختلاف شدید بین این دو خواهر و رازی که در پی آن پنهان شده است، اما داستان خیلی سطحی به این موضوع پرداخته است. تنها موضوعی که می‌توان گفت به آن بیشتر پرداخته شده است،‌ رابطه بین لیبی و مزرعه‌دار مزرعه خاله جین، اوکانر (با بازی دوهامل) است. تماشای تنش بین این دختر شهری و مردی که زندگی خود را در این دهکده کوچک می‌گذارند، لذت بخش است. دوهامل با بازی خوب خود اوکانر را به دوست داشتنی‌ترین شخصیت داستان همسر از دست رفته The Lost Husband تبدیل کرده است.
اوکانر نیز مانند لیبی در حال کنار آمدن با فقدان یکی از عزیزان خود است، می‌توان گفت به داستان او خیلی بهتر از ماجرای فوت همسر لیبی پرداخته شده است. وایت و بیب علاقه‌مند شدن تدریجی لیبی به مزرعه‌داری را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کنند، مخصوصا در صحنه‌ای دوست‌داشتنی با حضور چندین بز و همراه با ترانه «یک روز دلنشین» از بیل ویترز.

the lost husband

دو شخصیتی که برای شکستن کلیشه‌های مرسوم در داستان حضور دارند در عوض به مجموعه‌ای از ویژگی‌های آزاردهنده و غیرقابل تحمل تبدیل شده‌اند: دوست‌ پسر جین به نام راس (با بازی ایسایا ویتلک جونیور) وکیل و فقط به خاطر این‌که سیاه‌پوست است، یک محافظه‌کار است، و نوه او سان‌شاین (با بازی هریزن گواردیلا) ترکیبی از داستانی غیرقابل‌باور و گستاخی بیش از حد است.
می‌توان گفت این فیلم پر از صحنه‌ها و اتفاقات قابل پیش‌بینی است. و با وجود خط داستانی‌های رها شده آن، همسر از دست رفته The Lost Husband خبر از رازی خانوادگی می‌دهد. با این‌که این فیلم سوالات ارزشمندی را مطرح می‌کند، اما با پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای مانع از تمرکز مخاطب به پیام داستان می‌شود. همسر از دست رفته The Lost Husband با صحنه‌های طولانی از فضای دوست‌داشتنی خانه جین و روایت روان داستان آن، لطیف‌تر و آرام‌تر از آن است که جدی گرفته شود.
این مطلب از نوشته شری لیندن در سایت هالیوود ریپورتر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته نقد فیلم همسر از دست رفته The Lost Husband – داستان درام عاشقانه با حضور جاش دوهامل اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط