جومانجی: مرحله بعدی Jumanji: The Next Level – ترکیبی از صحنه‌‌های خنده‌دار، اکشن و احساسی

امتیاز دهید post

از هر بچه‌ی دهه‌ی ۹۰ میلادی که بپرسید به شما می‌گویند که فیلم اصلی «جومانجی» رابین ویلیامز یک شاهکار بود. در سال ۲۰۱۷ دنیای جومانجی گسترش یافت و در «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» بازی ماورایی آن با یک بازی ویدئویی با بازی دواین جانسون، جک بلک، کوین هارت و کارن گیلان عوض شد. دوست داشتم «به جنگل خوش آمدید» را دوست نداشته باشم چرا که همان نوستالژی را ایجاد می‌کرد که استودیوهای بزرگ این روزها به دنبالش هستند، اما متاسفانه به شدت این فیلم را دوست داشتم. بعد از تماشای آن به بقیه می‌گفتم”: «جومانجی» جدید واقعا باحال است!”. البته شنیدن خبر فیلم دیگری از این مجموعه- جومانجی: مرحله بعدی Jumanji: The Next Level – خوشحالم نکرد.

همچنین بخوانید:
شش زیرزمینی ۶Underground – شروع احتمالی یک مجموعه فیلم جدید

البته با وجود فروش میلیاردی «به جنگل خوش آمدید» در دنیا، نمی‌شد به سادگی ایده‌ی ساخت فیلم دیگری از این مجموعه که به احتمال زیاد علاوه بر فروش زیاد، نظر منتقدین را هم جلب می‌کرد را کنار گذاشت.
در جومانجی: مرحله بعدی Jumanji: The Next Level هم بازیگران فیلم‌های قبلی دور هم جمع شده‌اند.

بعد از اتفاقات فیلم قبلی که یکسال پیش از داستان این فیلم است، این شخصیت‌ها باهم دوست مانده‌اند و حالا به دانشگاه می‌روند. وقتی برای تعطیلات کریسمس به خانه برمی‌گردند، دور هم جمع می‌شوند. به نظر می‌رسد دانشگاه برای اسپنسر (الکس وولف)، نسبت به بقیه تنهایی بیشتری را به همراه داشته است. وقتی اسپنسر به خانه می‌رود به پدربزرگش ادی (با بازی بی‌نظیر دنی دویتو) می‌گوید که چقدر از جایگاهش در میان گروه دوستانش ناراحت است. پدربزرگش نیز به او می‌گوید از رابطه‌اش با شریک کاری سابقش و بهترین دوستش میلو (دنی گلاور) مطمئن نیست.
دوستان اسپنسر بعد از اینکه نمی‌توانند او را پیدا کنند، همان طور که احتمالا حدس می‌زنید در یک بازی ویدئویی جومانجی گیر می‌افتند، اما این بار میلو و ادی نیز همراهشان هستند. شخصیت آن‌ها در بازی دکتر اسمولدر بریو‌استون (جانسون) و پروفسور شلدون (بلک)، فرانکلین (هارت) و رابی رانهاوس (گیلان) است. من می‌ترسیدم جومانجی: مرحله بعدی زیادی شبیه «به جنگل خوش آمدید» باشد.

به هرحال تعداد راه‌های محدودی برای ورود به جومانجی وجود دارد و بعید است دیدن اینکه بازیگران فیلم در نقش نوجوان‌هایی در بدن شخصیت‌های بزرگ‌سال خودشان را جا می‌زنند برای بار دوم هم خنده‌دار باشد. با اینکه از نظر مفهوم جومانجی: مرحله بعدی همان فیلم قبلی است (‌آن‌ها سه بار فرصت‌ دارند تا جومانجی را شکست دهند وگرنه برای همیشه در بازی گیر می‌کنند)، اما سایر شرایط در این فیلم آن‌قدر فرق کرده‌اند که در نهایت جومانجی: مرحله بعدییک دنباله‌ کاملا دیدنی و مستقل حساب می‌شود.
بار دیگر و با کارگردانی جیک کسدن، بلک در نقش شخصیت یک بازیکن فوتبال و در جایی دیگر در نقش یک دختر نوجوان بازی می‌کند و در هر دو نقش بسیار خنده‌دار است. گیلان نیز در نقش نوجوانی که به دنبال اتفاقات فیلم قبلی اعتماد به نفس پیدا کرده است، می‌درخشد. جانسون و هارت نیز در نقش زوج کمدی مردان کوچک/بزرگی در کنار هم و در نقش دویتو و گلاور تماشایی هستند. آکوافینا نیز به زیبایی در نقش شخصیت جدیدی به ایفای نقش پرداخته است.

جومانجی: مرحله بعدی

جومانجی: مرحله بعدی درست به همان دلایلی که «به جنگل خوش آمدید» موفق بود، خوب از آب درآمده است. در هیچ جا کسل‌کننده نبوده و به شدت خنده‌دار است و طنز آن کاملا مناسب خانواده است، طنزی که در عین حال کاملا هوشمندانه است. ترکیب بازیگران آن هم در کنار یکدیگر بسیار خوب از آب درآمده است. اهمیتی ندارد که جومانجی: مرحله بعدی تقریبا قابل پیش‌بینی است و یا اینکه خطرهای آن خیلی واقعی به نظر نمی‌رسند، چرا که می‌دانید در حال تماشای یک فیلم خانوادگی هستید. فیلم هم خنده‌‌دار بوده، هم صحنه‌های اکشن زیادی دارد و از نظر احساسی نیز مخاطب را با خود همراه می‌کند. جومانجی: مرحله بعدی ۱۳ دسامبر بر روی پرده رفت.
منبع سایت theglobeandmail نویسنده SARAH HAGI

و حالا نظر سایر منتقدین درباره‌ی این فیلم

کرن هان منتقد پلی‌گون نوشته است

کوین هارت دواین جانسون

“هیجان معمول جومانجی و تماشای اینکه بازیگران نقش‌هایی را بازی کنند که در حالت عادی هیچ‌گاه از آن‌ها خواسته نمی‌شد، در این فیلم نیز به چشم می‌خورد. مهم‌ترین نکته این است که جومانجی: مرحله بعدی Jumanji: The Next Level کاملا مخاطب را جذب خود می‌کند. با اینکه «به جنگل خوش آمدید» نیازی به یک دنباله نداشت، اما مرحله‌بعدی در حقیقت فیلمی با فیلم‌نامه‌ی کاملا فکر شده است و همین باعث شده کاملا موفق باشد. این فیلم به بازگشت به جنگل هیجان بخشیده و حتی باعث شده است انتظارها برای دیدن دنباله‌ای دیگر از این مجموعه شکل بگیرد.”

ویلیام بیبیانی منتقد رپ نوشته است

“مهم‌تر از همه این است که این فیلم خلاقانه و سرگرم‌کننده است. ممکن است خط داستانی آن منطقی‌ترین نتیجه‌گیری‌ها و پایان‌ها را نداشته باشد و ممکن است صحنه‌‌های اکشن آن در حد چیزی که در فیلم‌‌های قبلی دیده‌ایم نباشد. اما در هر صورت دنباله‌ای دیدنی و لذت‌بخش است که تلاش کرده است ایده‌ی اصلی فیلم را با چند ایده‌ی جدید ترکیب کرده و همه چیز را برای ماجراهایی هیجان‌انگیز در آینده آماده کند.”

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته جومانجی: مرحله بعدی Jumanji: The Next Level – ترکیبی از صحنه‌‌های خنده‌دار، اکشن و احساسی اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط