معرفی ۲۰ فیلم برتر برای بچه ها

امتیاز دهید post

اکثر خانواده‌ها بیش از هر زمان دیگری، به دنبال سرگرم کردن بچه‌ها در خانه با کمترین هزینه هستند. در این مقاله، ۲۰ تا از بهترین فیلم‌های ساخته شده برای مخاطب کودک و نوجوان را به شما معرفی می‌کنیم.

ماجراهای تن‌تن The Adventures of Tintin

استیون اسپیلبرگ در سال ۲۰۱۱ ماجراهای تن‌تن را با اقتباس از مجموعه کمیک هرژه کارگردانی کرد. صداهای بی‌نظیری از جیمی بل، اندی سرکیس و دنیل کریگ در این انیمیشن سه‌بعدی شنیده می‌شود. اسپیلبرگ با ساخت انیمیشن کارهایی می‌کند که با لایو‌اکشن شدنی نیست. او به عنوان یک فیلم‌ساز، کنجکاوی‌های کودکانه‌اش را به این ماجراجویی سینمایی جذاب اضافه کرده است.

بچه بوم Baby Boom

بچه بوم

نانسی مایرز در نوشتن فیلم‌نامهٔ این کمدی خانوادگی هوشمند همکاری داشته است. داستان بچه بوم دربارهٔ یک زن موفق است که پس از فوت دخترخاله‌اش ناگهان مجبور به نگهداری از فرزند چهارده‌ماههٔ او می‌شود. شاید مخاطبان این فیلم بچه‌های بزرگ‌تر و نوجوان‌ها باشند. برخی از سیاست‌های جنسی مطرح‌شده در فیلم نیز قدیمی شده‌اند، اما دایان کیتن شما را به تماشای فیلم جذب می‌کند.

اسب سیاه The Black Stallion

اسب سیاه

کرول بالارد با اقتباس از کتاب محبوب والتر فارلی این فیلم دوست‌داشتنی و مهم را در سال ۱۹۷۹ کارگردانی کرد. کلب دشانل افسانه‌ای، فیلم‌برداری منحصربه‌فردی در اسب سیاه رقم زده است. ممکن است سرعت این فیلم برای مخاطبان جوان امروزی کمی آهسته باشد، اما روایت شعرگونه و آهنگین آن برای آنها جذاب خواهد بود.

بامبلبی Bumblebee

تراویس نایت رئیس هیئت‌ مدیره شرکت لایکا (کوبو و دو تار Kubo and the Two Strings)، بهترین فیلم تبدیل‌شوندگان Transformers را در این اسپین‌آف مسرت‌بخش و غیرمنتظره از مجموعه فیلم‌های هاسبرو کارگردانی کرده است. بامبلبی هم حال‌وهوایی شبیه اکثر فیلم‌های کلاسیک ژانر خانوادگی/ماجراجویانهٔ دهه ۸۰ دارد. نمی‌توان اجرای سرگرم‌کننده هیلی استاینفلد و جان سینا در این فیلم را نادیده گرفت.

گربه‌ها و سگ‌ها Cats & Dogs

گربه‌ها و سگ‌ها

یک فیلم خانوادگی سرگرم‌کنندهٔ موفق محصول ۲۰۰۱ که رقابت ذاتی میان گربه‌ها و سگ‌ها را با جذابیت هرچه تمام با صدای توبی مگوایر، الک بالدوین، شان هایس، سوزان ساراندون و دیگر بازیگران به تصویر کشیده است. گربه‌ها و سگ‌ها با استفاده از استعاره‌های فیلم‌های جاسوسی به روشی هوشمندانه، مخاطبان خردسال را بسیار سرگرم می‌کند.

ارنست و سلستین Ernest & Celestine

ارنست و سلستین

این انیمیشن دل‌نشین، جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن را به یخ‌زده Frozen باخت. ارنست و سلستین محصول ۲۰۱۲ بر اساس مجموعه کتاب‌های گابریل وینسنت، نویسندهٔ مشهور بلژیکی ساخته شده است. معدود فیلم‌های خانوادگی وجود دارند که در جشنواره کن به نمایش در آمده باشند، اما این فیلم دقیقا این فرصت را داشته است. در واقع، ارنست و سلستین اولین فیلم انیمیشنی است که جایزه ماگریت (جایزهٔ سینمایی برای بهترین‌های صنعت سینما در بلژیک) را از آن خود کرده است. این انیمیشن واقعا زیباست.

کاوشگران Explorers

کاوشگران

کارگردان این فیلم ماجراجویی علمی-تخیلی دوست‌داشتنی محصول ۱۹۸۵کسی نیست جز جو دانته. ایثن هاک و ریور فینیکس اولین تجربهٔ بازیگری‌ فیلم‌شان را در کاوشگران داشتند. بخش‌های پایانی تولید فیلم که زمان اکران را جلوتر انداخته بود و بعد زیر سایهٔ بازگشت به آینده Back to the Future قرار گرفت، برای دانته مشکلاتی به وجود آورد. با این حال، این فیلم مخاطبانش را طی سال‌های بعد و به لطف مسیر رو به رشد هاک و فینیکس به دست آورد.

گروفالو The Gruffalo

گروفالو

گروفالو تنها ۲۷ دقیقه است، اما یک شاهکار محسوب می‌شود. داستان این انیمیشن کوتاه با اقتباس از کتاب پرفروش جولیا دونالدسون ساخته شده است. صدای هلنا بونهام کارتر، راب برایدون، جیمز کوردن و جان هرت در گروفالو شنیده می‌شود. این فیلم داستان کوتاه بی‌نظیری از یک موش را روایت می‌کند که با سه حیوان مختلف که قصد خوردن او را دارند روبرو می‌شود؛ یک روباه، یک جغد و یک مار. موش داستان به هر سهٔ آنها می‌گوید که قصد ملاقات با گروفالو، محافظی که در ذهنش ساخته، را دارد. باید دید که داستان تا کجا پیش می‌رود.

هریت جاسوس Harriet the Spy

هریت جاسوس

مخاطبان نوجوان دهه ۹۰ میلادی، میشل تراکتنبرگ را پیش از بازی در نقش دان در بافی قاتل خون‌آشام‌ها Buffy the Vampire Slayer، از فیلم هریت جاسوس می‌شناختند. دختر جوان ماجراجوی ما نقش اصلی در این فیلم اقتباسی از مجموعه کتاب‌های محبوب با همین نام را بازی کرده است.

چه زندگی شگفت‌انگیزی It’s a Wonderful Life

چه زندگی شگفت‌انگیزی

فیلم کلاسیک فرانک کاپرا یک فیلم امیدبخش است که گذر زمان هم نتوانسته اثرگذاری آن را کم کند. چه زندگی شگفت‌انگیزی تنها یک داستان کریسمسی نیست، بلکه داستان تأثیری است که یک مرد می‌تواند روی کل یک جامعه داشته باشد. این فیلم شخصیت جیمی استوارت را به خوبی شرح داد و به فیلم محبوبی تبدیل شده که تماشای آن در فصل تابستان هم دل‌پذیر است.

بچه The Kid

بچه

ممکن است هر خانواده‌ای حوصلهٔ تماشای فیلم‌های صامت را نداشته باشد، اما امیدواریم شما جزو دسته دوم باشید. فیلم بچه فرصت خوبی است که مخاطبان خردسال را با چارلی چاپلین آشنا کنید. این یک نقطه شروع خوب برای قدردانی از فیلم‌هایی است که پیش از قرن بیست و یک و حتی پیش از ظهور صدا در فیلم‌ها ساخته شده‌اند. چاپلین هرگز قدیمی نمی‌شود و همهٔ نسل‌ها فیلم بچه را تماشا خواهند کرد.

رنگو Rango

رنگو

گور وربینسکی یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن را کارگردانی کرده است. در این فیلم برندهٔ اسکار که الهام‌بخش‌ترین تصاویر انیمیشنی این دهه را دارد، صدای جانی دپ در نقش اصلی شینده می‌شود. رنگو آفتاب‌پرست شخصیت اصلی این فیلم است که وارد شهر کوچکی می‌شود که تفاوت‌های زیادی با محل زندگی پیشین او دارد. رنگو کمی حال‌وهوای فیلم‌های وسترن دارد که هم برای کودکان و هم بزرگسالان جذاب است.

راز روئان اینیش The Secret of Roan Inish

راز روئان اینیش

حالا فرصتی است تا کمی از گریزطلبی دور شویم و به بچه‌ها اثر فرهنگی پرطنین و فراموش‌نشدنی نسخهٔ بازسازی شدهٔ جان سیلس از یک اسطوره کلاسیک ایرلندی را نشان دهیم. این فیلم با فیلم‌برداری نفس‌گیر هسکل وکسلر، داستان دختری در ایرلند را روایت می‌کند که متوجه می‌شود برادرش در کودکی توسط یک سلکی ربوده شده است. این یک حکایت جادویی و افسانه‌ای است که تنها می‌تواند در ایرلند اتفاق بیفتد.

شرلوک نومز Sherlock Gnomes

شرلوک نومز

این محصول ۲۰۱۸، ترکیبی از کوتوله‌های باغ، رومئو و ژولیت و شرلوک هولمز با نگاهی کاملا جدید است. ممکن است فیلمی که در ادامهٔ نومئو و ژولیت (۲۰۱۱) ساخته شده، موردعلاقهٔ همه نباشد، اما شرلوک نومز یک فیلم دلپذیر است که ساعتی بچه‌ها را سرگرم می‌کند. شنیدن صدای جیمز مک‌آووی و امیلی بلانت این انیمیشن را جذاب‌تر هم کرده است.

تیتو و پرنده‌ها Tito and the Birds

تیتو و پرنده‌ها

شاید این فیلم برای مخاطبان کم سن‌وسال‌تر کمی افسرده‌‌کننده باشد، اما این انیمیشن برزیلی شبیه هیچ‌کدام از فیلم‌های این لیست نیست. داستان دربارهٔ پسری به نام تیتو است که پدرش در حال ساخت دستگاهی است که آواز پرنده‌ها را ترجمه کند و البته بخش‌های تاریک‌تری از ترس همه‌گیر آخرالزمانی هم در داستان وجود دارد. ممکن است موضوع این انیمیشن شاد و مسرور نباشد، اما تماشای تخیلات انیمیشنی فراموش‌نشدنی آن یک تجربه فوق‌العاده محسوب می‌شود.

سرباز صفر Troop Zero

سرباز صفر

این فیلم با بازی الیسون جنی و وایولا دیویس در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش در آمد، اما خیلی‌ها از وجود آن خبر ندارند. این فیلم که حال و هوایی قدیمی دارد، در واقع داستان مکینا گریس بازیگر تسخیرشدگی خانه هیل The Haunting of Hill House در نقش کریسمس فلینت است که با محیط تازه‌اش بیگانه است و تلاش می‌کند با تشکیل گروه‌های سازمان‌یافته، رکورد طلایی مسابقه‌ای را به نام خود ثبت کند. سرباز صفر شیرین و بامزه است.

جایی که سرخس قرمز رشد می‌کند Where the Red Fern Grows

جایی که سرخس قرمز رشد می‌کند

احتمالا خیلی‌ها کتاب ویلسون رالز با همین نام که دست‌مایهٔ اصلی ساخت این فیلم در سال ۱۹۷۴ بوده را خوانده‌اند. داستان درباره بیلی دوازده ساله است که حاضر است برای نگهداری از چند سگ، هر کاری انجام دهد. موضوع پشتکار و استقامت به خوبی در این فیلم مطرح شده است.

پارک شگفت‌انگیز Wonder Park

این محصول انیمیشن کامپیوتری سینمایی که پارامونت اوایل سال ۲۰۱۹ منتشر کرد، در ظاهر خیلی قدیمی به نظر می‌رسد. پارک شگفت‌انگیز کمی احمقانه و ساده است، اما تماشای آن فکر بدی نیست. داستان دربارهٔ دختری است که تخیلات قوی‌ایی دارد و در دوران بیماری مادرش، یک پارک شگفت‌انگیز را متصور می‌شود.

تی.اس اسپیوت جوان و شگرف The Young and Prodigious T.S. Spivet

تی.اس اسپیوت جوان و شگرف

آخرین فیلم از ژان-پیر ژونه که پیش از این هم چشم خلاق شهر کودکان گمشده The City of Lost Children و امیلی Amelie بوده است، یک اقتباس سه‌بعدی عجیب از کتاب ریف لارسن در سال ۲۰۱۳ است. همان‌طور که ممکن است تصور کنید، این فیلم پر از روایت‌های رویایی و خیال‌انگیز از زندگی عجیب تی. اس اسپیوت است. او یک پسر ۱۰ سالهٔ غیرعادی است که وسط ناکجا‌آباد در مونتانا گیر افتاده است. این فیلم با وجود ایرادهایی که دارد، یک فیلم شیرین و خلاق است.

مال تو مال من و مال ما Yours Mine & Ours

مال تو مال من و مال ما

تقریبا دیگر بعد از انتشار این فیلم خانوادگی در سال ۲۰۰۵، کمتر لایو‌اکشنی در این سبک منتشر شده است. این فیلم ترکیبی از ژانر خانوادگی و کمدی با حضور رنه روسو و دنیس کواید در نقش زوج داستان است که مجبور به تلفیق خانواده‌های بزرگ‌شان با هم به سبک بردی بانچ Brady Bunch می‌شوند. اینجا از کنار هم قرار دادن ۱۸ بچه صحبت می‌کنیم. فکر کنید این بچه‌ها در دوران قرنطینه چه آشوب‌هایی به پا می‌کردند!

این مقاله برگرفته از نوشته برایان تالریکو در سایت vulture.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته معرفی ۲۰ فیلم برتر برای بچه ها اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط