ایسا ری و کمیل نانجیانی در فیلم مرغ عشق ها The Lovebirds می‌درخشند

امتیاز دهید post

سالهاست که کمیل نانجیانی به عنوان نقش مکمل کمدی بازی می‌کند و با دیالوگ‌های تک‌خطی و نگاه و لبخند شیطنت‌آمیزش شدت و عمق کمدی سکانس را دو چندان می‌کند. در عین حال، ایسا ری به عنوان نقش اصلی سریال کمدی‌اش به نام «متزلزل» درخشیده است. حالا این زوج کاریزماتیک در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا بزرگ‌ترین نقش‌آفرینی حرفه‌ایشان را در کمدی-رمانتیک مرغ عشق ها The Lovebirds تجربه کنند. این لحظه‌ی درخشش آن‌ها در کنار یکدیگر است. آن‌ها این موضوع را می‌دانند و به همین خاطر حتی یک ثانیه را هم تلف نمی‌کنند و بازی دلنشین، خنده‌دار و مجذوب‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارند.
مرغ عشق ها The Lovebirds به کارگردانی مایکل شوالتر درباره‌ی یک زوج در نیو اورلئان است که یک شب پر هرج و مرج زندگی‌شان را برای همیشه تغییر می‌دهد. جیبران (با بازی کمیل نانجیانی) و لیلانی (با بازی ایسا ری) زمانی یک زوج فوق‌العاده بودند که حسادت دیگران را بر می‌انگیختند، و لبخند‌هایی دلگرم‌کننده با یکدیگر رد و بدل می‌کردند، جوک‌های خنده‌دار و احمقانه به هم می‌گفتند و می‌خندیدند، و رابطه‌ی بسیار صمیمی و نزدیکی داشتند. اما پس از گذشت چهار سال همه‌چیز عوض شده است.

همچنین بخوانید:
نقد و معرفی دم ببر Tigertail ـ داستانی از رویای مهاجرت و رنج‌های آن

شب‌های آن‌ها با بگومگوهای بیهوده شروع می‌شود و به زودی تبدیل به ماراتون جیغ زدن و توهین‌های زشت به یکدیگر می‌گردد. در یکی از شب‌ها که به سمت مهمانی یکی از دوستانشان در حرکت بودند، بر سر برنامه‌ی «مسابقه‌ی شگفت‌انگیز» شروع به بحث و جدل می‌کنند و در همان ماشین با یکدیگر بهم می‌زنند. اما دست تقدیر پیچ تندی بر سر راه آن‌ها قرار می‌دهد و دقایقی بعد در یک کوچه در حالی‌که شیشه‌ی جلوی ماشینشان شکسته است و جسد کسی که با او تصادف کرده‌اند بر روی زمین قرار دارد، و پلیس به دنبال آن‌هاست، به دنبال راه چاره هستند. این مرغ عشق‌ها‌ قاتل نیستند اما داستان اتفاقی که برای آن‌ها افتاده است عجیب و غریب‌تر از آن است که قابل باور باشد. بنابراین جیبران و لیلانی به دنبال پیدا کردن قاتل اصلی می‌روند تا اتهام را از خود برطرف کنند. آن‌ها در این راه با شخصیت‌های منفی بسیار عجیبی روبرو می‌شوند.
مایکل شوالتر و همکارانش در اینجا چرخ را از نو اختراع نمی‌کنند، اما چرخی که می‌سازند بسیار روان و محکم است. مرغ عشق ها The Lovebirds که پا جای پای کمدی‌های مشابه می‌گذارد، سفری ماجراجویانه با اکشن‌های متنوع، دیالوگ‌های خنده‌دار تک خطی، و رابطه‌ای عاطفی است که عمیقا با آن ارتباط برقرار خواهید کرد.

lovebirds

اگر بخواهیم به نکات منفی این فیلم هم بپردازیم، می‌توان به این مورد اشاره کرد که با نیو اورلئان بسیار سرسری و سطحی برخورد می‌کند، در حالی‌که می‌توانست از آن به شکل محیطی برای ماجراجویی و اکتشاف استفاده کند. همچنین می‌توان اشاره کرد که پرده‌ی سوم داستان‌های آن معمولا به حاشیه می‌رود و یا اینکه ضدقهرمان آن بیش از حد عمومی و نامعین است. با این وجود، به جرات می‌توان گفت که از تماشای لحظات خنده‌دارمرغ عشق ها The Lovebirds خسته نخواهید شد. ایسا ری و کمیل نانجیانی ستاره‌هایی هستند که بر آسمان The Lovebirds می‌درخشند و چشمک می‌زنند. بنابراین تنها گلایه‌ای که از این فیلم دارم این است که چرا بیشتر نیست.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی کریستی پوچکو در وب‌سایت آی‌جی‌ان است.

حال به بررسی نظر سایر منتقدین می‌پردازیم:

ریچارد روپر Richard Roeper | شیکاگو سان‌تایمز Chicago Suntimes

به لطف خلاقیت و چیره‌دستی کارگردان مایکل شوالتر (فیلم‌ساز «بیمار بزرگ» با درخشش کمیل نانجیانی) که داستان را با سرعت و انعطاف مناسب پیش می‌برد؛ و همچنین فیلم‌نامه‌ی هوشمندانه‌ای از آرون آبرامز و برندن گل، و نقش‌آفرینی بی‌نظیر و سرگرم‌کننده‌ی کمیل نانجیانی و ایسا ری، مرغ عشق ها The Lovebirds یکی از خنده‌دارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ است.

The Lovebirds

مت زولر سایتز Matt Zoller Seitz | وب‌سایت راجر ابرت RogerEbert.com

در فیلم The Lovebirds شاهد نقش‌آفرینی ظریفی از طرف هر دو بازیگر اصلی آن هستیم، مخصوصا وقتی که شخصیت‌ها در سکوت فرو می‌روند و می‌توانید رگه‌های شک و ناراحتی را در صورت‌هایشان ببینید. از صحنه‌ای که پس از پایان تیتراژ می‌بینیم بر می‌آید که مخاطبان خواستار قسمت دوم آن هم خواهند بود، بنابراین اگر خبر پخش شدن قسمت دوم این فیلم را در آینده شنیدید تعجب نکنید.

کیتی رایف Katie Rife | ای‌وی کلاب AVClub

دینامیک موجود بین این زوج که مدام خرابکاری می‌کنند، نیمی از روی محبت و صمیمیت و نیمی از روی کلافگی و عصبانیت است، و به اندازه‌ای دیالوگ‌های خنده‌دار در این بین وجود دارد که صدای خنده‌ها متوقف نخواهد شد. یکی از این دیالوگ‌ها که مورد علاقه‌ام است، جاییست که می‌گوید: “سریال‌های مستند در واقع همان برنامه‌های تلویزیونی واقع‌نما هستند که کسی تماشایشان نمی‌کند.” اما در حالی‌که The Lovebirds بیشتر بر مبنای مکالمه‌ها پیش می‌رود، با پیچیده‌تر شدن داستان هیاهوی اولیه فروکش می‌کند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ایسا ری و کمیل نانجیانی در فیلم مرغ عشق ها The Lovebirds می‌درخشند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط