پنج فیلم کلاسیک فرانسوی که بهتر است قبل از دیدن The French Dispatch تماشا کنید

امتیاز دهید post

چهار ماه تا اکران گزارش فرانسوی The French Dispatch ساخته وس اندرسن مانده است، با این‌حال طرفداران این فیلم‌ساز می‌توانند با خواندن در مورد پنج فیلمی که وس اندرسن قبل از شروع فیلم‌برداری از بازیگرانش خواست تا آن را تماشا کنند، خود را برای این فیلم آماده کنند. فیلم‌بردار رابرت یئومان که تا امروز در تمام پروژه‌های اندرسن با او همکاری داشته است، در مورد نحوه آماده‌ کردن بازیگران فیلم توضیح داد. اندرسن مجموعه‌ای از فیلم‌ها، کتاب‌ها و مقالاتی را در اختیار دست اندرکاران فیلم قرار داده بود تا خود را برای حال و هوای فیلم گزارش فرانسوی The French Dispatch آماده کنند. بازیگران سرشناسی از جمله بنیسیو دل تورو، آدرین برودی، تیلدا سویتون، لیا سیدو، فرانسیس مک‌دورمند، تیموتی شالامی و بیل موری در این فیلم حضور دارند.
به گفته یئومان فیلم‌ «گذران زندگی» My Life to Live درام سال ۱۹۶۲ ساخته ژان- لوک گدار، «شیاطین» Diabolique ساخته آنری- ژرژ کلوزو در سال ۱۹۵۵ و ساخته دیگر او در سال ۱۹۴۷ به نام Quay of the Goldsmiths، فیلم Le Plaisir ساخته ماکس افولس و فیلم «چهارصد ضربه» The 400 Blows ساخته فرانسوا تروفو یکی از آثار دوران موج نوی فرانسه در این لیست قرار دارند.

همچنین بخوانید:
رتبه‌بندی همه فیلم های وس اندرسن از بدترین تا بهترین

۴۰۰ ضربه

اندرسن‌ در مصاحبه‌های مختلف از فیلم «چهارصد ضربه» به عنوان یکی از بهترین‌ فیلم‌های تاریخ سینما یاد کرده است. او در مصاحبه‌ای در مورد این فیلم گفت: “این فیلم یکی از دلایل علاقه‌مند شدن من به این حرفه بود.” یئومان در مورد این پنج فیلم توضیح داد‌:

تمام این فیلم‌ها به ما حال و هوای فیلم‌های فرانسوی آن دوران را یادآوری می‌کنند.

گزارش فرانسوی The French Dispatch هفتمین همکاری یئومان و اندرسن است. به گفته او سبک داستان‌سرایی این فیلم بود که بیشتر از هر چیزی او را به همکاری در این پروژه مشتاق کرد. گزارش فرانسوی The French Dispatch سه داستان در مورد کارمندان یک روزنامه آمریکایی در فرانسه را روایت می‌کند. به گفته یئومان سبک منحصر به فرد هر داستان و شخصیت‌های آن بسیار خلاقانه است و این به معنی چالشی جدید برای او بود.
یئومان اضافه کرد:

همکاری با وس فقط به معنی ساخت یک فیلم نیست، بلکه شروع یک ماجراجویی جالب است. چه لوکیشن داستان بر روی قایقی در ایتالیا، قطاری در هند و یا شهر کوچکی در فرانسه باشد، همیشه تجربه‌های جدیدی در راه است. وس روش فیلم‌سازی خاص خود را دارد و همیشه من را برای به کار بردن راه‌های جدید تشویق می‌کند. برای فیلم‌برداری هر صحنه او چیزی که در ذهن دارد را برای من توصیف می‌کند که در ابتدا به نظرم کار سختی می‌آید اما در نهایت همان چیزی می‌شود که او می‌خواهد.

فیلم گزارش فرانسوی The French Dispatch توسط کمپانی سرچ‌لایت پیکچرز از تاریخ ۲۴ ماه جولای در سینماها اکران خواهد شد.
این مطلب از نوشته زک شارف در سایت ایندی‌وایر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته پنج فیلم کلاسیک فرانسوی که بهتر است قبل از دیدن The French Dispatch تماشا کنید اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط