۱۰ تا از بهترین نقش آفرینی های الیزابت ماس به نقل از راتن تومیتوز

امتیاز دهید post

الیزابت ماس از زمان کودکی مشغول بازی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بوده است. اولین نقش‌آفرینی او در سن ۸ سالگی و در فیلم تلویزیونی دخترهای بار Bar Girls رقم خورد. اما او آرزو داشت به یک رقصنده باله تبدیل شود. الیزابت در سال‌های نوجوانی‌اش، به دنبال تحصیل در این رشته رفت. در کنار تمرین رقص، در تست‌های بازیگری نیز شرکت می‌کرد تا اینکه بالاخره کل توجهش به بازیگری جلب شد.
در طی ۳۰ سال فعالیت حرفه‌ای، الیزابت ماس در سریال‌های تلویزیونی بی‌نظیری مثل مد من Mad Men و سرگذشت ندیمه The Handmaid’s Tale بازی کرده که تاکنون دو جایزه گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورده است. او همچنان مشغول پیشتازی در حرفهٔ بازیگری است. در این مقاله ۱۰ تا از بهترین نقش‌آفرینی‌های الیزابت ماس به نقل از سایت راتن تومیتوز را معرفی می‌کنیم.

۱۰. مرغ دریایی (۲۰۱۸) The Seagull
۶۸٪

این فیلم سینمایی با اقتباس از یک نمایش کلاسیک با همین نام اثر آنتون چخوف ساخته شده است. بازیگران خارق‌العاده‌ای مثل آنت بنینگ گیس سفید داستان و سورشا رونان در کنار الیزابت ماس در مرغ دریایی بازی کرده‌اند.
این روایت از داستان کلاسیک چخوف نقدهای متفاوتی دریافت کرد که برخی به ستایش بازی‌ها پرداختند و عده‌ای معتقد بودند فضای فیلم در خور داستان اصلی نبوده است.

۹. بیارش گریک (۲۰۱۰) Get Him To The Greek
۷۲٪

بیارش گریک

راسل برند و جونا هیل بازیگران اصلی این فیلم هستند که در ادامهٔ کمدی موفق فراموش کردن سارا مارشال Forgetting Sarah Marshall ساخته شد و مشتاقان زیادی داشت.
ماس نقش دانشجوی سخت‌کوش و شریک عاطفی هیل را بازی می‌کند. رتبه بیارش گریک در راتن تومیتوز به نسبت بالا بود، اما این فیلم آنچنان مورد استقبال تماشاچی‌ها قرار نگرفت و انتظارات و توقعات آنها را برآورده نکرد.

۸. بال غربی (۱۹۹۹-۲۰۰۶) The West Wing
۷۵٪

بال غربی -  الیزابت ماس

بال غربی جزو بهترین شاهکارهای تلویزیونی آرون سورکین محسوب می‌شود که هم توجه منتقدان و هم طرفدارانش را در طول پخش و حتی پس از پایان ۷ فصل، به خود جلب کرد. بال غربی یک سریال درام سیاسی در ساعات پربیننده بود. مارتین شین دراین سریال نقش رئیس‌جمهور آمریکا را بازی کرده است.
رئیس‌جمهور بارتلت سه دختر دارد که جوان‌ترین آنها زوئی با بازی درخشان الیزابت ماس جوان به تصویر کشیده شده است.

۷. یکی را دوست دارم (۲۰۱۴) The One I Love
۸۲٪

یکی را دوست دارم

مارک دوپلاس و الیزابت ماس، بازیگران اصلی این فیلم رمانتیک مهیج مستقل هستند. آنها نقش ایثن و سوفی را برعهده دارند که ازدواج‌شان رو به نابودی است اما هنوز برای حفظ آن تلاش می‌کنند. یکی را دوست دارم در سال ۲۰۱۴ در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش در آمد و بعد راهی جشنواره فیلم ترایبکا شد.
این فیلم ستوده شد و نقدهای مثبتی از طرف منتقدان سینمایی دریافت کرد. یکی را دوست دارم اکران محدودی داشت و تنها در ۸ سالن سینما نمایش داده شد و بلافاصله برای نمایش خانگی عرضه شد.

۶. سرگذشت ندیمه (۲۰۱۷-تاکنون) The Handmaid’s Tale
۸۸٪

سرگذشت ندیمه الیزابت ماس

الیزابت ماس در سریال درام موفق سرگذشت ندیمه محصول شبکه هولو، نقش اصلی را بازی می‌کند. او ندیمه‌ای است که در یک جامعه پارآرمان‌شهر در آینده زندگی می‌کند و برای آزادی‌ خودش و دیگر ندیمه‌های شبیه به خودش در تلاش است و می‌جنگد.
ماس برای بازی در این سریال موفق به کسب دو جایزهٔ مهم در مراسم امی (جایزه ساعات پربیننده) و گلدن گلوب شد.
داستان این سریال برگرفته از رمان مارگارت اتوود بوده و فصل چهارم آن در حال تولید است.

۵. مرد نامرئی (۲۰۲۰) The Invisible Man
۹۱٪

مرد نامرئی

مرد نامرئی یکی از جدیدترین فیلم‌های اکران‌شدهٔ ماس است که بازسازی رها و آزادی از مرد نامرئی در دهه ۳۰ میلادی محسوب می‌شود. فیلم منبع با وجود سیاه و سفید بودن به خاطر داشتن چند مرد مومیایی مشهور شد و نسخهٔ ۲۰۲۰ تجسم مدرنی از رمان کلاسیک با همین نام اثر اچ. جی. ولز است.
فیلم با استقبال زیادی روبرو شد و نقدهای مثبتی از سمت منتقدها و تماشاچی‌ها دریافت کرد. به خصوص بازی الیزابت ماس در نقش سیسیلیا کاس بسیار تحسین شد. منتقدها بازی احساسی قوی ماس در صحنه‌ای که شخصیت او بالاخره به دفاع از خودش می‌پردازد را نقطه عطف کار می‌دانند.

۴. ما (۲۰۱۹) Us
۹۳٪

ما

مشتاقان زیادی در انتظار تماشای دومین اثر فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی جوردن پیل پس از برو بیرون Get Out، فیلم اول موفق او بودند. ما فیلم مهیجی است که دنیایی را کشف می‌کند که همه در آن یک همزاد دارند و این موجودات تمام عمرشان را در سایه زندگی‌ می‌کنند. اما اگر آنها تصمیم به نشان دادن خودشان بگیرند چه؟
ما اولین بار در فستیوال جنوب از جنوب غربی نمایش داده شد.
ماس در این فیلم دو نقش بازی کرده است؛ اولی کیتی تایلر و دومی نقطه مقابلش دالیا.

۳. پیرمرد و تفنگ (۲۰۱۸) The Old Man & The Gun
۹۳٪

پیرمرد و تفنگ الیزابت ماس

دیوید لاوری نویسندگی و کارگردانی این فیلم را برعهده داشته است. پیرمرد و تفنگ به نوعی برگرفته از مقاله‌ای است که در نیویورکر با همین اسم منتشر شد.
رابرت ردفورد، کیسی افلک، سیسی اسپیسک و الیزابت ماس از جمله بازیگران این فیلم هستند. ماس نقش دوروتی هایز را برعهده گرفته که اطلاعات مهمی دربارهٔ یک آقای متشخص و سارق بانک، فارست تاکر، دارد و زمانی که اف‌بی‌آی وارد عمل می‌شود، برای گرفتن تاکر و هم‌دست‌هایش تلاش می‌کند.

۲. مد من (۲۰۰۷-۲۰۱۵) Mad Men
۹۴٪

مد من الیزابت ماس

الیزابت ماس در مد من سریال درام موفق شبکه ای‌ام‌سی نقش پگی اولسون را بازی می‌کند. پگی به عنوان منشی شخصیت اصلی داستان یعنی دان دراپر که در دهه ۷۰ میلادی در نیویورک در یک بنگاه تبلیغاتی کار می‌کند، معرفی می‌شود.
پگی شبیه منشی‌های دهه ۶۰ نیست و مسیر خودش را در بنگاه ادامه می‌دهد تا اینکه دراپر تصمیم می‌گیرد شرکت خودش را راه‌اندازی کرده و آنجا را ترک کند. اینجاست که پگی به بخش مهم و پیچیده‌ای از زندگی و شرکت دان تبدیل می‌شود. پگی کاملا نسبت به بقیه متفاوت است و حتی تا به امروز به الگویی برای زنان در محل کار تبدیل شده است.

۱. تهاجم (۲۰۰۵-۲۰۰۶) Invasion
۱۰۰٪

تهاجم

این سریال که شبیه به فیلم هجوم ربایندگان جسم Invasion of the Body Snatchers بود، تنها یک فصل داشت. با این حال، به شدت مورد استقبال منتقدان و تماشاچی‌ها قرار گرفت و در راتن تومیتوز امتیاز کامل را دریافت کرد. تهاجم در سال ۲۰۰۵ پخش شد و چون پس از یک سریال موفق علمی تخیلی به روی آنتن رفت، شرایط سختی پیش رو داشت.
تهیه‌کنندگان اجرایی توقعات زیاد و غیرمنطقی از این سریال داشتند. وقتی انتظارات آنها برآورده نشد، خیلی زود ساخت دنبالهٔ آن لغو شد. خیلی راحت می‌توان تصور کرد که تصمیم به کنسل کردن ادامهٔ این سریال، خیلی زود موجب پشیمانی تهیه‌کنندگان اجرایی شده است.

این مقاله برگرفته از نوشته املیا برنتلی در سایت screenrant.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۰ تا از بهترین نقش آفرینی های الیزابت ماس به نقل از راتن تومیتوز اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط