جوئل شوماخر در سن ۸۰ سالگی درگذشت

امتیاز دهید post

جوئل شوماخر کارگردان رک و راست آمریکایی، پس از یک دوره طولانی دست و پنجه نرم کردن با سرطان در سن ۸۰ سالگی از دنیا رفت. اکثر فیلم‌های پرزرق و برق او جزو فیلم‌های کالت کلاسیک به حساب می‌آیند. کارگردانی دو قسمت خانه پوشالی House of Cards برای نت‌فلیکس در سال ۲۰۱۳ جزو آخرین آثار شوماخر بود.
شوماخر فیلمنامه‌نویسی آثار کالت محبوبی مثل درخشش Sparkle، شستشوی ماشین Car Wash و جادوگر The Wiz را پیش از ساخت اولین فیلم سینمایی بلندش The Incredible Shrinking Woman با بازی لی‌لی تاملین، در کارنامه هنری‌اش ثبت کرده است.
اولین موفقیت او در سینما به عنوان کارگردان، ساخت فیلم آتش سنت المو St. Elmo’s Fire با نقش‌آفرینی راب لو، دمی مور، امیلیو استیوز و الی شیدی بودهاست. سپس او در دهه ۸۰ میلادی یکی از شاخص‌ترین فیلم‌هایش به نام پسران گمشده The Lost Boys را کارگردانی کرد. در این فیلم طنز ترسناک، بازیگرانی مثل جیسون پاتریک، کوری هایم، کیفر ساترلند و کوری فلدمن بازی می‌کنند.
پس از ساخت کمدی رمانتیک خویشاوندان Cousins در سال ۱۹۸۹، شوماخر در دهه ۹۰ میلادی به ساخت فیلم‌های تریلر و مهیجی مثل مرگ‌بازان Flatliners، جوان‌مرگ Dying Young، موکول The Client مشغول شد. اما ساخت بتمن برای همیشه Batman Forever در سال ۱۹۹۵ و بتمن و رابین Batman & Robin در سال ۱۹۹۷ برای او بدنامی به همراه داشت. جدا از نقدهای منفی که به این فیلم‌ها وارد شد، این دو فیلم در مقام فیلم‌های کالت سرگرم‌کننده، خودآگاه و جذاب جا گرفتند.
سرزمین ببر Tigerland‌ و باجه تلفن Phone Booth با بازی کالین فارل، ورونیکا گرن Veronica Guerin با نقش‌آفرینی کیت بلانشت، نسخه موزیکال شبح اپرا The Phantom of the Opera و بالاخره تعدی Trespass با بازی نیکول کیدمن و نیکولاس کیج جزو بهترین آثار مهیج جوئل شوماخر هستند.
این مقاله برگرفته از نوشته رایان لاتنزیو در سایت indiewire.com است.

نوشته جوئل شوماخر در سن ۸۰ سالگی درگذشت اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط