۱۰ بازی فراموش‌نشدنی فیلیپ سیمور هافمن به انتخاب سایت روتن تومیتوز

امتیاز دهید post

فیلیپ سیمور هافمن یکی از با‌استعداد‌ترین و سرشناس‌ترین بازیگران دوران خود بود. او پیش از درگذتش در سال ۲۰۱۴ با استایل خاص خود در فیلم‌های موفق زیادی حضور داشت. برای گرامیداشت یاد این بازیگر دوست‌داشتنی، در این‌جا ۱۰ فیلم برتر او به انتخاب سایت روتن تومیتوز را آورده‌ایم.

همچنین بخوانید:
مروری بر بهترین نقش‌آفرینی‌های فیلیپ سیمور هافمن

۱۰- تحت تعقیب‌ترین مرد (۸۷ درصد) A Most Wanted Man

«تحت تعقیب‌ترین مرد»‌ یکی از آخرین فیلم‌های هافمن، جزو بهترین فیلم‌های او به شمار می‌رود. او در این فیلم در نقش مامور پلیس آلمانی به نام گوتر بخمن بازی می‌کند که به دنبال دستگیری پناهنده‌ای فراری به نام ایزا کاپو (با بازی گریگوری دوبریگین) است.
داستان این فیلم هیجان‌انگیز از کتابی به همین نام گرفته شده است. هافمن در این فیلم بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته است. با وجود داستانی جالب و گیرا، بازی هافمن یکی از دلایل موفقیت این فیلم است.

۹- بوی خوش یک زن (۸۸ درصد) Scent Of A Woman

بوی خوش یک زن - فیلیپ سیمور هافمن

با این‌که در این فیلم ساخته سال ۱۹۹۲، هافمن نقش اصلی داستان را بازی نمی‌کند، اما این بازیگر یکی از بهترین بازی‌های خود را در این فیلم به نمایش گذاشته است. داستان این فیلم در مورد چارلی سیمس (با بازی کریس اودانل) دانشجوی جوانی است که مسئولیت مراقبت از مرد نابینا و معتاد به مصرف الکل (با بازی آل پاچینو) را به عهده دارد. با این‌که داستان این فیلم در مورد رابطه این دو شخصیت است، اما شخصیت هافمن نیز نقش مهمی در داستان دارد.
او در نقش دانشجوی دیگری به نام جورج ویلیام جونیور بازی می‌کند که وضعیتی مشابه با چارلی دارد.

۸- پیش از آن‌که شیطان بفهمد مرده‌ای (۸۸ درصد) Before The Devil Knows You’re Dead

پیش از آن‌که شیطان بفهمد مرده‌ای

«پیش از آن‌که شیطان بفهمد مرده‌ای» نگاهی جدید به ژانر فیلم‌هایی با موضوع نقشه سرقت دارد. فیلیپ سیمور هافمن و ایتان هاوک در نقش برادران هانسون در این فیلم بازی می‌کنند. آن‌ها تصمیم دارند قبل از این‌که اندی (با بازی هافمن) دستگیر شود، هرچه می‌توانند دزدی کنند و در نهایت به برزیل فرار کنند.
با وجود نقشه هوشمندانه آن‌ها، اختلاف بین این دو برادر بالا می‌گیرد و همین اختلافات مانع اجرا شدن نقشه سرقت می‌شود. تمام بازیگران این فیلم بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته‌اند و جوایز متعددی نیز برای این بازی از آن خود کردند.

۷- بازی‌های گرسنگی: اشتعال (۸۹ درصد) The Hunger Games: Catching Fire

بازی‌های گرسنگی: اشتعال فیلیپ سیمور هافمن

کمی پس از موفقیت فیلم «بازی‌های گرسنگی» در سال ۲۰۱۲، فیلم بعدی آن در سال ۲۰۱۳ اکران شد. «بازی‌های گرسنگی: اشتعال» یکی از بهترین فیلم‌های این مجموعه داستان است. هافمن نیز در این فیلم با شخصیت پلوتارچ هونزبی وارد این مجموعه داستان می‌شود.
با این‌که هافمن نقش اصلی را در این فیلم بازی نمی‌کند، اما بازی او توسط طرفداران او و این مجموعه فیلم، مورد توجه زیادی واقع شد. هافمن در فیلم بعدی این مجموعه «بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد ۱» نیز حضور داشت. اما متاسفانه در طول فیلم‌برداری قسمت دوم آن درگذشت.

۶- خانواده سوج (۸۹ درصد) The Savages

خانواده سوج

هافمن در این فیلم کمدی درام ساخته شده در سال ۲۰۰۷، در کنار لارا لینی بازی کرده است. «خانواده سوج» داستان برادر و خواهری را روایت می‌کنند که مسئولیت نگهداری از پدر مسنشان را به عهده دارند.
این فیلم در زمان اکران خود مورد تمجید زیادی قرار گرفت و در نهایت برنده دو جایزه اسکار شد. با این‌که هافمن برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار نشد، اما در این نقش بسیار درخشید.

۵- کاپوتی (۹۰ درصد) Capote

کاپوتی - فیلیپ سیمور هافمن

هافمن برای بازی در نقش این نویسنده در سال ۲۰۰۵، برنده جایزه اسکار شد. هافمن با وجود شباهت ظاهری زیادش به این شخصیت، بهترین بازی خود را در این فیلم به نمایش گذاشته است.
«کاپوتی» با داستانی عالی، کارگردانی قوی و بازی‌های فوق‌العاده یکی از موفق‌ترین فیلم‌های هافمن است.

۴- هیچ‌کس احمق نیست (۹۱ درصد) Nobody’s Fool

هیچ‌کس احمق نیست

هافمن در سال ۱۹۹۴ در یکی از اولین‌ تجربه‌های بازیگری خود در نقشی جزیی در «هیچ‌کس احمق نیست» بازی کرد.
شخصیت او، مامور ریمر، تنها در اواخر فیلم در داستان حضور دارد، با این‌حال این فیلم به دلیل جذابیت داستانش در بین طرفداران او محبوب است. «هیچ‌کس احمق نیست» یکی از سرنوشت‌سازترین فیلم‌های زندگی حرفه‌ای او است.

۳- شب‌های عیاشی (۹۳ درصد) Boogie Nights

شب‌های عیاشی  فیلیپ سیمور هافمن

هافمن در سال ۱۹۹۷ در این فیلم در نقش کوتاهی حضور داشت. این فیلم باعث به شهرت رسیدن بازیگرانش از جمله مارک والبرگ، شد.
هافمن در این فیلم در نقش اسکاتی جی. بازی می‌کند، نقشی کوتاه اما به یاد ماندنی. بازی او در «شب‌های عیاشی» باعث شناخته شدن بیشتر نام او شد.

۲- مانیبال (۹۴ درصد) Moneyball

مانیبال

«مانیبال» یکی از مهم‌ترین فیلم‌ها در کارنامه هنری هافمن است. «مانیبال» در سال ۲۰۱۱ یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سال و نامزد دریافت ۶ جایزه اسکار شد. با این‌که هافمن برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار نشد، اما شخصیت او نقش مهمی در داستان ایفا می‌کند.
او در این فیلم در نقش آرت هاوی، رقیب بیلی بین (با بازی برد پیت) بازی می‌کند. این دو بازیگر در کنار هم بازی تماشایی از خود به نمایش گذاشته‌‌اند. جونا هیل نیز برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار شد.

۱- مری و مکس (۹۵ درصد) Mary And Max

مری و مکس فیلیپ سیمور هافمن

این ساخته آدام الیوت، انیمیشن غم‌انگیزی با حضور هافمن در نقش مکس است. داستان زیبای این ساخته سال ۲۰۰۹، مخاطب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
داستان این انیمیشن در مورد رابطه دوستانه این دو شخصیت است. هافمن با صداگذاری این شخصیت، این انیمیشن را به فیلمی فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است.
این مطلب از نوشته جی. ریچلند اندرسون در سایت Screen Rant گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۰ بازی فراموش‌نشدنی فیلیپ سیمور هافمن به انتخاب سایت روتن تومیتوز اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط