رتبه‌بندی بهترین فیلم‌های گروه بیتلز براساس امتیاز IMDb

امتیاز دهید post

در سال ۱۹۶۲، چهار جوانک با استعداد از لیورپول با یکدیگر همکار شدند تا انقلابی‌ترین گروه راکی که تاکنون به اجرا پرداخته است، را تشکیل دهند. گروه بیتلز متشکل از جان لنون، پل مک‌کارتنی، جرج هریسون و رینگو استار، در دوران حرفه‌ای بی‌اندازه مزین‌شده‌شان تبدیل به نماد شدند و ۲۲۷ آهنگ ساختند که تاکنون چندین نسل از شنیدن آن‌ها لذت برده‌اند.
متاسفانه Fab Four، برای نمایش دوباره اجراهای فروخته‌شده بار دیگر حضور نخواهد داشت. با این حال هنوز هم فیلم‌های خوبی وجود دارند که به زنده کردن صداهای دهه ۶۰ میلادی کمک می‌کنند.

همچنین بخوانید:
رتبه بندی ۱۰ فیلم برتر که اقتباسی آزاد از نمایشنامه های شکسپیر بوده‌اند

۱۰ – تور اسرارآمیز و جادویی Magical Mystery Tour
(۶.۲)

دهه ۶۰ یک زمان هیجان‌انگیز بود؛ پر از فرهنگ توهم‌زا و انواع هنرهای جدید و گران. فیلم گروه بیتلز تور اسرارآمیز و جادویی، که همزمان با آلبومی به همین نام ساخته شده بود، یک صحنه تخیلی و رویایی از یک فیلم بود که یک موسیقی متن شگفت‌انگیز از این گروه را به نمایش می‌گذاشت. با سکانس‌هایی عجیب‌وغریب و احمقانه بهتر و کامل‌تر از یک طرح مانتی پایتان Monty Python بود و جلوه‌هایی توهم‌زا داشت که بعدها الهام‌بخش استیون اسپیلبرگ جوان می‌شوند.

۹ – Two Of Us
(۷.۱)

دو نفر از ما

این فیلم که برای تلویزیون ساخته شده، ظاهراً از یک افسانه بیتلز الهام گرفته است. گرچه رویدادهای فیلم تخیلی هستند اما منبع الهام آن‌ها براساس واقعیت است. در سال ۱۹۷۶، سال‌ها پس از فروپاشی رسمی گروه، لورن مایکلز در برنامه پخش زنده شنبه شب Saturday Night Live به این گروه ۳۰۰۰ دلار پیشنهاد داد تا دوباره به هم بپیوندند و در این نمایش بازی کنند.
این فیلم به بررسی یک اتحاد مختصر بین لنون و مک‌کارتنی می‌پردازد و به تعامل بین دو بیتلز می‌اندیشد. جالب است که به آنچه ممکن است رخ داده باشد فکر کنید.

۸ – Nowhere Boy
(۷.۱)

Nowhere Boy - بیتلز

جان لنون بدون شک جنجالی‌ترین عضو گروه بود و مطمئناً برای چندین مرتبه دیگر نیز در این لیست حضور پیدا می‌کند. اما این درام مستند در مورد روزهای قبل از بیتلز این هنرمند است. این فیلم به بررسی موسیقی‌ای که لنون را تحت تاثیر قرار داد، تعاملات او با پل مک‌کارتنی جوان و رابطه وی با مادر جداشده‌اش، جولیا، پرداخته است. این یک شیرجه جالب به درون پرورش این ستاره راک و المان‌های شکل‌دهنده این مرد است که طرفداران امروزه آن‌ها را می‌دانند.

۷ – کمک! Help!
(۷.۲)

کمک!

اگر قرار باشد لحظه‌ای از دوران فعالیت حرفه‌ای بیتلز نشانه‌گذاری شود، جایی‌که همه چیز این ماجراجویی عجیب‌وغریب به سمت روان‌پریشی آغاز شدند، احتمالاً این فیلم از سال ۱۹۶۵ است.
در این فیلم که به‌نوعی دنباله فیلم ۱۹۶۴، شب‌زنده‌داری با بزن و بکوب Hard Days Night، است، گروه توسط لژیونی از دختران جیغ‌زننده تعقیب می‌شوند و به یک فرقه کالی می‌روند، آنگاه که رینگو سهواً یک حلقه قربانی را به دست می‌کند. این یک فیلم غیرعادی است؛ چیزی که حداقل در مورد آن می‌توان بیان کرد اما یقیناً خندیدن به آن خجالت‌آور نیست.

۶ – از این‌سو تا آن‌سوی دنیا Across The Universe
(۷.۳)

از این‌سو تا آن‌سوی دنیا  بیتلز

این فیلم موزیکال زیبا اثر جولی تایمور، گروه بیتلز را در نقش‌های اصلی قرار نمی‌دهد با این حال، از موسیقی‌شان استفاده می‌کند تا طرح داستانی فیلم را به پیش ببرد. این نامه عاشقانه بصری به فرهنگ و کاراکتر دهه ۶۰، به‌طرز مثبتی با موسیقی و اشعار لنون و مک‌کارتنی تقویت می‌شود. از این‌سو تا آن‌سوی دنیا از موسیقی متن بیتلز استفاده می‌کند تا بازیگرانش را به لحظات حقوق مدنی، پادفرهنگ هیپی و جنگ ویتنام، همه از طریق یک جفت عینک روانگردان، وارد کند.

۵ – زیردریایی زرد Yellow Submarine
(۷.۴)

زیردریایی زرد

شاید هیچ فیلمی توهم‌زاتر و به‌لحاظ بصری زیباتر از زیردریایی زرد بیتلز وجود نداشته باشد. با سفر Fab Four به Pepperland در نقش پسرانی سوار بر یک زیردریایی پرنده، هم‌مسیر شوید و یک ماجراجویی موزیکال را تجربه کنید.
ترکیبی زیبا از انیمیشن و عکاسی که این جهان الهام‌بخش پاپ-آرت رنگارنگ را خلق می‌کنند و یک موسیقی متن که بهترین و درخشان‌ترین آثار اواخر دهه ۶۰ بیتلز را به نمایش می‌گذارد. این فیلم برای آن‌دسته از طرفداران بیتلز که یک نمونه شگفت‌آور و متنوع از بهترین‌های این گروه را می‌خواهند، عالی خواهد بود.

۴ – John And Yoko: Above Us Only Sky
(۷.۴)

- بیتلز

یکی از جدیدترین فیلم‌های موجود در این فهرست، این مستند found-footage (ویدیوی پیداشده) است که بیننده از طریق آن، نگاهی به پشت‌صحنه ضبط “تصور کن” Imagine جان لنون می‌اندازد و فیلم، مصاحبه‌ها و ویدیوهایی از همکاری در سال ۱۹۷۱ که تا آن زمان هرگز دیده نشده بودند،‌ را به نمایش می‌گذارد. این فیلم به همان اندازه که امیددهنده است، فراموش‌نشدنی است. تماشای لنون در این استودیو از طریق فیلم‌های خانگی مانند دیدن شیر در ساواناست؛ انگار که او را در زیستگاه طبیعی خودش به تماشا نشسته‌اید. John And Yoko: Above Us Only Sky ممکن است فقط ۷.۴ امتیاز داشته باشد، اما تماشای آن برای هر طرفدار بیتلز الزامی است.

۳ – شب‌زنده‌داری با بزن و بکوب A Hard Day’s Night
(۷.۶)

شب‌زنده‌داری با بزن و بکوب

حالا که صحبت از تماشای اجباری شد، نگارش این لیست بدون ذکر شب‌زنده‌داری با بزن و بکوب کاملاً شرم‌آور خواهد بود. این فیلم نه‌تنها پنجره‌ای را به روزهای ابتدایی فعالیت حرفه‌ای بیتلز فراهم می‌آورد، بلکه به اولین نفرات، طعم شخصیت‌های متنوع آن‌ها را اعطا می‌کند.
جان وحشی اما شوخ‌طبع است، پل جذاب است، جرج ساکت و پیچیده است و رینگو کمدین است که کارهای خودش را انجام می‌دهد. این یکی از آن فیلم‌هایی است که همراه با موسیقی متن معروف، باید تجربه شود.

۲ – بگذار باشد Let It Be
(۷.۸)

بگذار باشد

آخرین فیلمی که گروه بیتلز با یکدیگر هم‌کاری کردند. بگذار باشد دراصل یک جلسه ضبط فیلم‌برداری‌شده قبل از کنسرت معروف Rooftop است. به‌راحتی می‌توان ادعا کرد که جذاب‌ترین فیلم موجود در این لیست است؛ بیننده تقریباً همه چیز را در این اثر فیلمبرداری‌شده از نزدیک مشاهده می‌کند و آن‌ها را در نقش یک ناظر روی دیوار قرار می‌دهد. این فیلم همچنین ضبط آثار محبوب و مشهوری نظیر “The Long and Winding Road” و یک اجرای زنده را به نمایش می‌گذارد و آهنگ‌های “Get Back” ،”I’ve Got a Feeling” و “Don’t Let Me Down” را پخش می‌کند.

۱ – بیتلز: هشت روز هفته The Beatles: Eight Days A Week
(۷.۸)

بیتلز: هشت روز هفته

رتبه برتر تعلق می‌گیرد به بیتلز: هشت روز هفته. یک فیلم مستند به کارگردانی ران هاوارد که حول تور کنسرت‌های دور دنیای بیتلز در فاصله سال‌های ١٩۶٢ تا ١٩۶۶ متمرکز شده است. فیلم همچنین همکاری بین هاوارد و بازماندگان بیتلز، به‌همراه یوکو اونو و الیویا هریسون به نمایندگی از لنون و هریسون را نشان می‌دهد. این یک نگاه زیرچشمی به فصلی از زندگی بیتلز است که اغلب نادیده گرفته می‌شود اما مطمئناً در کنار مواردی نظیر بگذار باشد می‌ایستد.
این مطلب برگرفته از نوشته Zach Gass در سایت screenrant.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته رتبه‌بندی بهترین فیلم‌های گروه بیتلز براساس امتیاز IMDb اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط