معرفی سیری دستیار صوتی اپل (apple siri)

امتیاز دهید post

معرفی siri دستیار صوتی اپل

Siri (تلفظ / ˈsɪri / SIRR-ee) یک دستیار مجازی است که بخشی از سیستم عامل های iOS ، iPadOS ، watchOS ، macOS و tvOS اپل است. این دستیار از نمایش داده های صوتی و رابط کاربری با زبان طبیعی برای پاسخ به سؤالات ، ارائه توصیه ها و انجام اقدامات با واگذاری درخواست ها به مجموعه ای از خدمات اینترنتی استفاده می کند. این نرم افزار با استفاده مداوم ، با استفاده از زبان فردی ، جستجوها و تنظیمات برگزیده سازگار است. نتایج برگشتی مجزا هستند. با ما در مجله تکنولوژی سایت بهترین مقاله پژوهشی همراه باشید.

سیری یک پروژه اصلی است که ابتدا توسط مرکز بین المللی هوش مصنوعی SRI ساخته شده است. موتور تشخیص گفتار آن توسط Nuance Communications ارائه شده است و سیری از فن آوری های پیشرفته یادگیری ماشین برای عملکرد استفاده می کند. بازیگران اصلی صدا و سیمای آمریکا ، انگلیس و استرالیا صداهای مربوط به خود را در حدود سال 2005 ضبط کردند ، بی خبر از استفاده نهایی این ضبط ها در سیری. دستیار صوتی در فوریه 2010 به عنوان برنامه ای برای iOS منتشر شد و این دو ماه بعد توسط اپل خریداری شد. سیری پس از انتشار در اکتبر 2011 در آیفون 4S ادغام شد. در آن زمان ، برنامه جداگانه نیز از فروشگاه App iOS حذف شد. Siri از آن زمان به بخشی جدایی ناپذیر از محصولات اپل تبدیل شده است ، که در طی این سالها با سایر دستگاه های سخت افزاری سازگار شده است ، از جمله مدل های جدیدتر آیفون و همچنین iPad ، iPod Touch ، Mac ، AirPods ، Apple TV و HomePod.

سیری از طیف گسترده ای از دستورات کاربر پشتیبانی می کند ، از جمله انجام اقدامات مربوط به تلفن ، بررسی اطلاعات اولیه ، برنامه ریزی رویدادها و یادآوری ها ، دستیابی به تنظیمات دستگاه ، جستجوی اینترنت ، پیمایش در مناطق ، یافتن اطلاعات در مورد سرگرمی ، و قادر به درگیر شدن با برنامه های یکپارچه iOS است. با انتشار iOS 10 در سال 2016 ، اپل دسترسی محدود به شخص ثالث به سیری از جمله برنامه های پیام رسانی شخص ثالث و همچنین پرداخت ها ، اشتراک گذاری سواری و برنامه های تماس اینترنتی را باز کرد. با انتشار iOS 11 ، اپل صدای Siri را برای صدایی شفاف تر و انسانی تر به روز کرد ، شروع به پشتیبانی از سؤالات پیگیری و ترجمه زبان و سایر اقدامات شخص ثالث کرد. (1)

نسخه اصلی سیری در آیفون 4S در سال 2011 بررسی های مختلفی را دریافت کرد. این ستایش به دلیل تشخیص صدا و دانش متنی اطلاعات مربوط به کاربر از جمله قرارهای تقویم مورد تحسین قرار گرفت ، اما به دلیل نیاز به دستورات کاربر سخت و عدم انعطاف پذیری مورد انتقاد قرار گرفت. همچنین به دلیل کمبود اطلاعات در برخی مکانهای مجاور و عدم توانایی آن در درک برخی لهجه های انگلیسی مورد انتقاد قرار گرفت. در سال 2016 و 2017 شماری از گزارش های رسانه ای اعلام کردند که سیری فاقد نوآوری است ، خصوصاً در برابر دستیارهای صوتی جدید رقیب. این گزارش ها شامل مجموعه محدودی از ویژگیهای Siri ، تشخیص صدای “بد” و ادغام خدمات توسعه نیافته به عنوان ایجاد مشکل برای اپل در زمینه هوش مصنوعی و خدمات مبتنی بر ابر است. مبنای شکایات گفته می شود که به دلیل ایجاد مشکل در کار ، ناشی از اولویت بندی اپل در خصوص حفظ حریم شخصی کاربران و مبارزات قدرت اجرایی در شرکت است.

توسعه سیری

سیری از مرکز تحقیقات بین المللی هوش مصنوعی SRI است و بخشی از پروژه CALO با پشتیبانی آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاع ایالات متحده (DARPA) است. این بنیاد توسط داگ کیتلاس ، تام گروبر ، و دانش آموز UCLA آدام چایر تأسیس شد. كیتلوز سیری را پس از یك همكار در نروژ نامگذاری كرد و به معنای “زن زیبایی است كه شما را به پیروزی سوق می دهد” در نروژی.

موتور تشخیص گفتار سیری توسط شرکت ارتباطات Nuance ، یک شرکت فن آوری گفتار ارائه شده است. این امر سالها نه توسط اپل و نه Nuance اذعان نشده بود ، تا اینکه پل ریکی ، مدیر عامل Nuance ، این اطلاعات را در یک کنفرانس فناوری 2011 تأیید کرد. سیستم تشخیص گفتار از تکنیک های پیشرفته یادگیری ماشین ، از جمله شبکه های عصبی حلقوی و حافظه کوتاه مدت طولانی استفاده می کند.

نمونه اولیه سیری با استفاده از بستر فعال ، یک پروژه مشترک بین مرکز هوش مصنوعی SRI International و گروه Vrai در Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne ، اجرا شد. پلت فرم Active تمرکز یک دکتری بود. پایان نامه به رهبری Didier Guzzoni ، که به عنوان دانشمند ارشد خود به سیری پیوست.

سیری در آوریل 2010 توسط اپل شرکت تحت هدایت استیو جابز به دست آورد. اولین مفهوم دستیار شخصی دیجیتال اپل در ابتدا یک فیلم مفهومی در سال 1987 بود ، به نام Knowledge Navigator.
صداها

صدای اصلی آمریکایی سیری در ژوئیه 2005 توسط سوزان بنت تأمین شد ، غافل از اینکه در نهایت برای دستیار صوتی استفاده می شود. گزارشی از The Verge در سپتامبر 2013 در مورد بازیگران صدا ، کارها و پیشرفتهای یادگیری ماشینی ، اظهار داشت که آلیسون دفتی صدای پشت سیری است ، اگرچه این مخالفت هنگامی که دفتی در وب سایت خود نوشت که وی رد شد ، رد شد. “مطلقاً مثبت نه صدای سیری.” با استناد به فشار فزاینده ، بنت نقش خود را به عنوان سیری در ماه اکتبر نشان داد ، و ادعای او توسط اد پراوو ، یک کارشناس پزشکی قانونی پزشکی صوتی آمریکا اثبات شد. اپل هرگز این اطلاعات را تأیید نکرده است.

صدای مرد اصلی انگلیسی توسط جان بریگز ، روزنامه نگار سابق فن آوری تهیه شده است. [14] وی با مشاهده اینکه او صدای سیری با تماشای تلویزیون است ، ابتدا فقط در مورد نقش خود در نوامبر 2011 صحبت کرد ، همچنین تصدیق کرد که کار صوتی وی “پنج یا شش سال پیش” انجام شده است بدون اینکه فرم استفاده نهایی ضبط ها را بدانید.

صدای اصلی استرالیا توسط کارن ژاکوبسن ، یک هنرمند صداپیشه که بخاطر فعالیت خود به عنوان دختر GPS در استرالیا شناخته شده بود ، تهیه شده است.

در بخشی از مصاحبه بین هر سه بازیگر صدا و گاردین ، ​​بریگز اظهار داشت: “سیستم اصلی برای یك شركت آمریكایی به نام Scansoft كه در آن زمان توسط Nuance خریداری شده بود ضبط شد. اپل به سادگی مجوز آن را صادر كرد.”

اپل با iOS 11 ، صدها نفر از نامزدها را برای یافتن صدای جدید زن شنوایی کرد ، سپس ساعت ها سخنرانی از جمله شخصیت ها و اصطلاحات مختلف را ضبط کرد ، و بر اساس فناوری یادگیری عمیق ، صدای متنی به گفتار ایجاد کرد.

معرفی سیری دستیار صوتی اپل

ادغام

Siri در ابتدا به عنوان یک برنامه مستقل برای سیستم عامل iOS در فوریه 2010 منتشر شد و در آن زمان ، توسعه دهندگان نیز قصد داشتند Siri را برای دستگاه های اندرویدی و بلک بری منتشر کنند. دو ماه بعد ، اپل سیری را به دست آورد. در تاریخ 4 اکتبر 2011 ، اپل آیفون 4S را با نسخه بتا Siri معرفی کرد. پس از اعلام ، اپل برنامه مستقل موجود سیری را از فروشگاه App حذف کرد. TechCrunch نوشت ، با وجود پشتیبانی برنامه Siri از آیفون 4 ، حذف آن از App Store نیز ممکن است جنبه مالی برای این شرکت داشته باشد ، در زمینه ایجاد انگیزه برای مشتریان برای ارتقاء دستگاه ها. توسعه دهنده شخص ثالث ، استیون تروستون اسمیت ، به همراه زک شفیعی 13 ساله (zshafi) ، با این وجود ، بدون اینکه بتوانند با سرورهای اپل ارتباط برقرار کنند ، توانستند سیری را به آیفون 4 منتقل کنند. چند روز بعد ، Shafi و Troughton-Smith با همکاری یک شخص ناشناس با نام مستعار “Chpwn” توانستند سیری را کاملاً هک کنند و قابلیت های کامل خود را در دستگاه های آیفون 4 و iPod Touch فراهم آورد. شفیع از این گروه جدا شد و SimplySiri را با سایر توسعه دهندگان تأسیس کرد تا دسترسی عمومی به بهره برداری جدید تاسیس شده را فراهم کند. علاوه بر این ، توسعه دهندگان همچنین توانستند با موفقیت پورت های قانونی Siri را در هر دستگاه قادر به اجرای iOS 5 ایجاد و توزیع کنند ، اگرچه برای تعامل سرور اپل نیاز به یک سرور پروکسی بود.

Siri Remote

با گذشت سالها ، اپل در سپتامبر 2015 خط محصولات رسمی پشتیبانی شده ، از جمله مدلهای جدیدتر آیفون و همچنین پشتیبانی از iPad را در ژوئن 2012 ، پشتیبانی iPod Touch در سپتامبر 2012 ، پشتیبانی از تلویزیون تلویزیون اپل و مستقل Siri Remote گسترش داده است. ، Mac و AirPods در سپتامبر 2016 و پشتیبانی HomePod در فوریه 2018 پشتیبانی می کنند.

شرکت سرمایه گذاری Mangrove Capital Partners پیش بینی کرده است که اپل در کنفرانس توسعه دهنده خود در سال 2020 SiriOS را برای توسعه بیشتر اکوسیستم سیری راه اندازی خواهد کرد. SiriOS می تواند چیزی شبیه به پلت فرم Alexa Skills آمازون را رقیب کند ، و این باعث می شود تا توسعه دهندگان عملکرد الکسا را ​​آسان کنند. در حال حاضر اپل SiriKit را به توسعه دهندگان ارائه می دهد ، اما یک احتمال این است که یک SiriOS بتواند با سهولت در iOS ، iPadOS و macOS کار کند.

ویژگی ها و گزینه ها

اپل طیف گسترده ای از دستورات صوتی را برای تعامل با سیری ارائه می دهد ، از جمله ، اما فقط به این موارد محدود نمی شود:

  • اقدامات تلفن و متن ، مانند “تماس با سارا” ، “پیام های جدید من را بخوانید” ، “تایمر را 10 دقیقه تنظیم کنید” و “ارسال ایمیل به مادر”
  • اطلاعات اولیه را بررسی کنید ، از جمله “امروز هوا چطور است؟” و “چند دلار در یورو است؟”
  • برنامه ها و یادآوری های برنامه ها ، از جمله “برنامه ریزی یک جلسه” و “یادآوری مرا”
  • تنظیمات دستگاه مانند “گرفتن عکس” ، “خاموش کردن Wi-Fi” و “افزایش روشنایی” را کنترل کنید
  • جستجو در اینترنت ، از جمله “تعریف …” ، “یافتن تصاویر از …” و “جستجوی توییتر برای …”
  • پیمایش ، از جمله “مرا به خانه ببر” ، “ترافیک در مسیر خانه چیست؟” ، و “یافتن مسیرهای راهنمایی رانندگی به …”
  • کلمات و عبارات را از انگلیسی به چند زبان ترجمه کنید ، مانند “How can I say them که نزدیکترین هتل به فرانسوی کجاست”
  • سرگرمی ، مانند “امروز بازی های بسکتبال چیست؟” ، “بعضی از فیلم ها در نزدیکی من بازی می کنند؟” ، و “خلاصه داستان …” چیست؟
  • درگیر شدن با برنامه های یکپارچه iOS ، از جمله “مکث اپل موسیقی” و “مانند این آهنگ”
  • رسیدگی به پرداخت از طریق Apple Pay ، مانند “اپل پرداخت 25 دلار به مایک برای بلیط های کنسرت” یا “ارسال 41 دلار به ایوانا”.

 

سیری همچنین پاسخهای از پیش برنامه ریزی شده متعددی را برای سوالات سرگرم کننده ارائه می دهد. چنین سؤالاتی شامل “معنای زندگی چیست؟” که ممکن است سیری پاسخ دهد “همه شواهد تا به امروز حاکی از آن است که شکلات آن است”؛ “چرا من اینجا هستم؟” ، که ممکن است پاسخ دهد “من نمی دانم. صادقانه بگویم ، من خودم تعجب کرده ام”؛ و “آیا با من ازدواج خواهید کرد؟” ، که ممکن است با “توافقنامه صدور مجوز کاربر نهایی ازدواج را پوشش ندهد پاسخ دهد. عذرخواهی من.”

در ابتدا محدود به صدای زن ، اپل در ژوئن سال 2013 اعلام کرد که سیری گزینه جنسیتی را دارد و یک همتای مرد صدا را اضافه می کند.

در سپتامبر سال 2014 ، اپل این امکان را برای کاربران فراهم کرد که بتوانند “Hey Siri” صحبت کنند تا این دستیار را بدون نیاز به دستیابی به صورت جسمی به وسیله دستگاه فعال کند.

در سپتامبر سال 2015 ، ویژگی “هی سیری” به روز شد تا شامل شناسایی صدای شخصی ، یک تلاش فرض شده برای جلوگیری از فعال شدن غیر صاحبان باشد.

با اعلام iOS 10 در ژوئن 2016 ، اپل دسترسی توسعهدهنده شخص ثالث محدود به سیری را از طریق رابط برنامه نویسی ویژه برنامه (API) باز کرد. API استفاده از سیری را برای درگیر شدن با برنامه های پیام رسانی شخص ثالث ، برنامه های پرداخت ، برنامه های اشتراک گذاری سوار و برنامه های تماس تلفنی اینترنتی محدود می کند.

در iOS 11 ، سیری قادر به سؤالات پیگیری ، پشتیبانی از ترجمه زبان است و اقدامات شخص ثالث دیگری ، از جمله مدیریت وظیفه را باز می کند. علاوه بر این ، کاربران قادر به تایپ کردن به Siri هستند ، و یک تکنیک جدید “یادگیری بر روی دستگاه” با حفظ حریم خصوصی ، پیشنهادات سیری را با تجزیه و تحلیل خصوصی استفاده شخصی از برنامه های مختلف iOS بهبود می بخشد.

برخورد

سیری در اکتبر 2011 به عنوان بخشی از آیفون 4S در نسخه بتای خود ، بازخوردهای متفاوتی را دریافت کرد. خرید آیفون

MG Siegler از TechCrunch نوشت که سیری “عالی” است و از پتانسیل Siri پس از از دست دادن برچسب بتا می ستود:

“مقدار دفعاتی که سیری نتوانسته است درخواست من را بفهمد و اجرا کند ، به طرز حیرت انگیزی کم است … فقط تصور کنید چه اتفاقی می افتد هنگامی که اپل با سایر خدمات برای گسترش سیری بیشتر همکاری می کند. این واقعا می تواند منظره موبایل را تغییر دهد. “

دیوید پوگ با نوشتن مقاله برای نیویورک تایمز ، همچنین از درک زبان سیری و توانایی درک زمینه آن تقدیر کرد:

“[سیری] برای چند ثانیه فکر می کند ، پاسخی زیبا به نمایش می گذارد و با صدای زن آرام صحبت می کند. … این ذهنیت دارد که می تواند حرف های شما را بی تأثیر بگذارد. سیری همه چیز را از این موضوع می فهمد ،” هوا چطور خواهد بود؟ این آخر هفته در توسان؟ به “آیا امشب به چتری احتیاج دارم؟” … یک بار ، من سعی کردم گفتم ، “برای پنجشنبه ساعت 3 با پاتریک ملاقات کنید.” سیری در پاسخ گفت: “توجه داشته باشید که شما برای این پنجشنبه یک قرار ملاقات همه روزه در مورد” سفر بوستون “دارید. آیا به هر حال برنامه ریزی می کنم؟” باور نکردنی.”

ژاکی چنگ از Ars Technica نوشت که ادعاهای اپل در مورد کاری که Siri می تواند انجام دهد جسورانه بود ، و نمایش های اولیه “حتی جسورانه تر” بودند:

“اگرچه سیری پتانسیل واقعی را نشان می دهد ، اما این نوع انتظارات ناامید می شوند. … اپل تصریح می کند که این محصول هنوز در بتا است – برچسب ما ، برچسب مناسب است.”

چنگ ضمن تمجید از توانایی خود در “رمزگشایی زبان اتفاقی ما” و تحویل “نتیجه ای بسیار خاص و دقیق” ، حتی گاهی اوقات ارائه اطلاعات اضافی ، محدودیت های آن را ذکر کرد و مورد انتقاد قرار داد ، به ویژه هنگامی که این زبان از “دستورات سختگیرانه” به تعامل بیشتر انسانی منتقل شد. یک مثال شامل عبارت “ارسال یک متن به جیسون ، کلینت ، سام و لی است که می گویند ما در ابر نقره ای شام می خوریم” ، که سیری این تعبیر را ارسال پیام فقط به جیسون ، شامل متن “کلینت سام و لی می گوید. در حال شام در نقره ابر هستیم. ” او همچنین به عدم امکان ویرایش صحیح اشاره کرد و گفت: “پیام را ویرایش کنید تا بگوییم: ما در نقره ابر هستیم و شما باید بیابید ما را پیدا کنید ،” کلینت سام و لی “را ایجاد کردند و گفتند که ما در Silver Cloud شام می خوریم تا بگوییم” دوباره در نقره ابر قرار دارید و باید ما را بیابید. ”

رئیس اجرایی و رئیس سابق گوگل ، اریک اشمیت اظهار داشت که سیری می تواند تهدید رقابتی برای تجارت اصلی جستجوی شرکت باشد.

سیری پس از آنكه کاربران متوجه شدند سیری نمی تواند اطلاعاتی در مورد محل كنترل ولادت یا ارائه دهندگان سقط جنین در نزدیكی داشته باشد ، مورد انتقاد سازمانهای حقوق طرفدار سقط جنین از جمله اتحادیه آزادی های مدنی آمریكا (ACLU) و NARAL Pro-Choice America قرار گرفت. در عوض مراکز حاملگی بحران

ناتالی کریس ، سخنگوی اپل ، به نیویورک تایمز گفت:

“مشتریان ما می خواهند از سیری برای پیدا کردن انواع اطلاعات استفاده کنند ، و در حالی که می تواند چیزهای زیادی را پیدا کند ، همیشه آنچه را که می خواهید پیدا نمی کند. … اینها موارد حذف شده عمدی نیستند که به معنای اهانت به کسی باشد. این بدان معنی است که همانطور که Siri را از بتا به یک محصول نهایی می آوریم ، مکانهایی را پیدا می کنیم که بتوانیم بهتر انجام دهیم و در هفته های آینده نیز خواهیم بود. ”

در ژانویه سال 2016 ، شرکت سریع گزارش داد که در ماههای اخیر ، سیری با استناد به “کارشناسان بهداشت” که اظهار داشتند وضعیت “بدتر شده است” اشتباه گرفته است ، کلمه “سقط جنین” را با “فرزندخواندگی” اشتباه گرفته است. با این حال ، در زمان گزارش سریع شرکت ، اوضاع کمی تغییر کرده بود ، به گونه‌ای که سیری “لیست جامع تری از امکانات برنامه ریزی شده والدین” را ارائه داد ، اگرچه “کلینیک های فرزندخواندگی همچنان پاپوش می شوند ، اما در نزدیکی پایین لیست”.

همچنین از سوی برخی از انگلیسی زبانان با لهجه های متمایز از جمله اسکاتلندی ها و آمریکایی ها از بوستون یا جنوب مورد استقبال سیری قرار نگرفته است. فروشگاه محصولات اپل

در مارس 2012 ، فرانک م. فازیو به نمایندگی از افرادی که آیفون 4S را خریداری کرده بودند و نسبت به قابلیت های سیری گمراه شده بودند ، ادعا کرد که طبقاتی علیه اپل از طرف افرادی که iPhone 4S را خریداری کرده اند ، گمراه شده است و ادعا می کند که این عملکرد در عملکرد سیری اپل نشان داده نشده است. Fazio دادخواست را در کالیفرنیا تشکیل داد و ادعا کرد که اگر سیری نتواند عملکرد خود را به عنوان تبلیغ انجام دهد ، آیفون 4S صرفاً “آیفون 4 گران” است. در 22 ژوئیه 2013 ، کلودیا ویلکن ، قاضی ناحیه ایالات متحده در سانفرانسیسکو این دادخواست را رد کرد اما گفت که شاکیان می توانند در زمان دیگری اصلاح کنند. دلیل اخراج این بود که شاکیان به اندازه کافی نادرست از اظهارات کافی توسط اپل برای ادامه محاکمه را مستند نکردند.

 

معرفی سیری دستیار صوتی اپل

درک عدم نوآوری

در ژوئن سال 2016 ، he Verge’s Sean O’KaneT در مورد به روزرسانی های مهم بعدی 10 iOS 10 نوشت ، با عنوانی با عنوان “پیشرفت های بزرگ سیری مهم نیست اگر نتواند کاربرانش را درک کند”:

“آنچه اپل در مورد آن صحبت نمی كرد حل بزرگترین و اساسی ترین نقص سیری بود: هنوز در تشخیص صدا خیلی خوب نیست و وقتی درست می شود ، نتایج اغلب كلفتی است. و وقتی در نظر می گیرید كه اپل این مشکلات حتی بدتر به نظر می رسد. اکنون در این فضا رقبای تمام عیار دارد: الکسا آمازون ، کورتانا مایکروسافت ، و دستیار گوگل. “

والت ماسبرگ نیز پیش از نوشتن کتاب The Verge ، تلاش های اپل را در سرویس های مبتنی بر ابر ابراز تردید کرده بود ، نوشت:

“… شاید بزرگترین ناامیدی در بین سرویس های مبتنی بر ابر اپل همان چیزی باشد که امروز به آن نیاز دارد ، همین الان: سیری. قبل از اینکه اپل آن را بخرد ، سیری در راه دستیاری قوی دیجیتال بود که می توانست کارهای زیادی انجام دهد ، و با بسیاری از خدمات ادغام شود- حتی اگر توسط استارتاپی با بودجه محدود و افراد ساخته شده باشد. پس از خرید سیری ، به نظر می رسد شرکت غول پیکر آنرا به عنوان آب پشتی برخورد می کند و این امر را فقط به انجام چند مورد محدود می کند و به آرامی تعدادی از وظایف را افزایش می دهد. مانند گفتن هوا ، نمرات ورزشی ، لیست فیلم ها و رستوران ها و کنترل عملکرد دستگاه. بنیانگذاران ناراضی آن اپل را برای ساختن سرویس جدید هوش مصنوعی به نام Viv رها کرده اند و در موارد بسیار زیاد ، سیری یا همه چیز را اشتباه می کند. جواب را می دانید ، یا نمی توانید آن را لفظی کنید. درعوض ، نتیجه جستجو در وب را به شما نشان می دهد ، حتی هنگامی که شما در خواندن آن وضعیت ندارید.

در اکتبر سال 2016 ، بلومبرگ گزارش داد که اپل قصد دارد تیم های پشتیبان سرویس های مختلف مبتنی بر ابر خود ، از جمله یک دانشگاه واحد و منابع محاسبات ابری را مجدداً با هدف بهبود پردازش سؤالات سیری متحد کند ، اگرچه گزارش دیگری از The Verge ، در ژوئن 2017 ، بار دیگر تشخیص صدا سیری را “بد” خواند.

در ژوئن سال 2017 ، وال استریت ژورنال به دنبال پیشرفت رقبا در زمینه دستیاران صوتی ، گزارشی گسترده از عدم نوآوری با سیری منتشر کرد. این ژورنال با اشاره به اینکه سطح اضطراب کارگران اپل “در اوج اعلام آمازون آمازون” بیش از حد بالا رفته است ، نوشت: “امروز ، اپل در حال دست یافتن به مقوله کالایی است که اختراع کرده است ، و نگرانی های خود را در مورد اینکه آیا غول فناوری مقداری از دست داده است بازی می کند. از حاشیه نوآوری آن است. ” این گزارش دلایل اصلی اولویت بندی اپل در حفظ حریم شخصی کاربران است ، از جمله جستجوهای شش ماهه سیری با برچسب تصادفی ، در حالی که گوگل و آمازون داده ها را نگه می دارند تا زمانی که توسط کاربر و مبارزات اجرایی در اپل به طور جدی حذف نشوند. اپل در مورد این گزارش اظهار نظری نداد ، در حالی که ادی کو گفت: “اپل برای آموزش سیستم های خود معمولاً از داده های عمومی به جای داده های کاربر استفاده می کند و این توانایی را دارد که با اطلاعاتی که در آیفون های خود نگهداری می کند ، عملکرد Siri را برای کاربران انفرادی بهبود بخشد.” خرید اپل واچ

قسم خوردن

نسخه iOS کشتی های سیری با فیلتر محتوای مبتذل؛ اما به صورت پیش فرض غیرفعال است و باید توسط کاربر فعال شود. بنابراین ، اگر سیری را به لعن ، پخش محتوای تبعیض آمیز و غیره تحریک کنیم ، به احتمال زیاد اقدامات انجام می شود. در طول تاریخ آن ، از روش ها و تکنیک های مختلفی استفاده شده است که باعث می شود سیری به قسم بخورد. فیلتر زبان کاملاً مناسب نیست و هنوز هم می توان از آن گذشت.

در سال 2018 ، Ars Technica یک جلوه جدید را منتشر کرد که می تواند توسط کاربرانی که درخواست تعریف “مادر” را می کنند مورد سوء استفاده قرار گیرد. سیری پاسخی را صادر می کند و از کاربر می پرسد که آیا می خواهد تعریف بعدی را بشنود. وقتی کاربر با “بله” پاسخ می دهد ، سیری از “مادر” به عنوان کوتاه بودن “مادربزرگ” یاد می کند. این منجر به چندین فیلم YouTube شد که پاسخ ها و یا نحوه تحریک آنها را نشان می دهند. اپل این مسئله را بی سکوت برطرف کرد ، اگرچه فیلم ها به طور خاص آن را مورد توجه خود قرار دهند تأیید نشده است. محتوا از منابع شخص ثالث مانند فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد گرفته می شود و از پیام شرکت ارائه نمی شود. مشخص نیست که آیا با استفاده از فیلتر محتوا مبتذل ، این glitch مورد سوء استفاده قرار گرفته است یا خیر.

مطالب مرتبط