نقدی بر فیلم غرفه بوسه 2 The Kissing Booth 2

امتیاز دهید post

در این داستان رمانتیک کمدی از نتفلیکس بار دیگر می‌‌بینیم که یک زن جوان در تصمیم گیری میان قلب و عقلش مانده است.
داستان فیلم‌ اول از رمان بت ریکلز نویسنده 15 ساله شروع شده بود که در صفحه شخصی خود می‌‌نوشت و با انتشار فیلم پرطرفدار آن در نتفلیکس، فیلم غرفه بوسه موفقیت خود را اثبات کرد. این فیلم با مخاطبان خود به راحتی ارتباط برقرار کرده است و داستان زن جوانی را نقل می‌‌کند که با چالش انتخاب یک رابطه طولانی مدت با یکی از بهترین دوستان خود یا عاشقانه ای نوپا با برادر بزرگتر و جذاب او مواجه است. گرچه در ادامه این داستان با نام خلاقانه‌ی غرفه بوسه 2 The Kissing Booth 2 با قسمت ها، مضامین و محک‌‌های مشابهی روبرو می‌‌شود، اما محتوای فیلم با نیرو بخشیدن به قهرمان زن داستان در جستجوی او برای یافتن شادی، جزئیات تازه ای را ارائه می‌‌دهد که البته همچنان هم به اندازه کافی برای توجیه زمان پایان ناپذیر آن کافی نیست.
دانش آموز دبیرستانی ال ایوانز (جوئی کینگ) به تازگی بهترین تابستان زندگی خود را با دوست جذابش نواه (جیکوب الوردی ) و در کالیفرنیا گذرانده است که با وجود بازی‌‌ها و سرگرمی‌‌ها با هم صمیمی‌‌تر شده اند و او احساسات خود را نمایان کرده است.

همچنین بخوانید:
بررسی فیلم تحت تعقیب Most Wanted

اما اکنون که مدرسه دوباره شروع شده، نواه به 3000 مایل دورتر از آنجا نقل مکان کرده و سال اول دانشگاه خود را در هاروارد شروع کرده است. این موضوع مستلزم یک برنامه ریزی منظم برای زمانبندی کلاس ها، جنگیدن با اختلاف منطقه زمانی و داشتن دوستان جدید به ویژه جنس مخالف است. ال که نمی‌‌خواهد دائما نیازمند دوستش باشد، راه‌‌هایی را برای اشغال کردن وقت خود در لس آنجلس مانند پادکست، بازی های ویدیویی و برنامه های دانشگاه پیدا می‌‌کند. او به همراه بهترین دوست خود و برادر کوچکتر نواه، لی(جوئل كورتنی) بیرون می‌‌روند و می‌‌بیند که لی هر روز بیشتر و بیشتر به همكلاسی خود ریچل (مگان یانگ) علاقمند می‌‌شود.
با این حال، در همین زمان که ال و نواه کم کم به جدایی شان عادت می‌کنند، هر دو با وسوسه‌‌هایی روبرو می‌‌شوند. نواه وابستگی و جاذبه خاصی را به همکلاسی زیبای انگلیسی خود کلوئی(میسی ریچاردسون-سلرز) پیدا می كند و ال نیز به همكلاسی جدید و خوش تیپ خود مارکو (تیلور زاخار پرز) همین احساس را دارد. ال همچنین با کنار کشیدن خود(چه از لحاظ استعاری و چه از نظر فیزیکی) و اشغال وقت آزاد لی، ناخواسته باعث دوری لی و ریچل می‌‌شود. اوضاع برای ال خوب پیش نمی‌‌رود و نواه از او می‌‌خواهد که توافق خود را با لی را زیر پا بگذارد و به او التماس می‌‌کند که برای دانشگاه هاروارد درخواست دهد تا بتواند با او باشد.

تیلور زاخار پرز

قهرمان داستان ما نه تنها باید این نقشه را از بهترین دوست خود مخفی نگه دارد، بلکه مجبور می‌‌شود برای کسب کمک هزینه تحصیلی خود در یک مسابقه بازی ویدیویی رقص شرکت کند.
همانطور که در قسمت اول این فیلم شاهد تلاش‌‌ برای یافتن تعادل مناسب بین دوستی و معاشرت های سه نقش اول بودیم، در غرفه بوسه 2 The Kissing Booth 2 نیز دچار بحران داستانی دیگری می‌‌شویم، داستان سعی به نمایش همه چیز با هم دارد ولی در هیچ کدام هم موفقیتی حاصل نمی‌‌شود. نویسنده وکارگردان وینس مارچلو و دستیار نویسنده جی اس آرنولد نمی‌‌توانند ذهن خود را روی درگیری ها و حل آنها به شکلی هوشمندانه، قانع کننده یا مختصر متمرکز کنند بنابراین نکات را در طول 130 دقیقه وحشتناک و پراکنده فیلم، تکرار می‌‌کنند.
به جای یک بار، فیلم سه بار به اوج می رسد که این اوج در صحنه های رقابت رقص، غرفه بوسیدن و بازگشت کاراکترها به خانه رخ می دهند. البته در همین حین فیلمسازان در تلاش هستند تا به همه بخش های فیلمنامه به شکل یکسانی توجه شود. در انتها، اتفاقات زیادی افتاده است اما در واقع تنها برخی از آنها حل شده است. با اینکه امیدی نیست اما اوضاع با خوشی پایان می یابد. مشکلات اطراف ال و مسائل مربوط به خود او همچنان ادامه دارد. که البته این خرابکاری فقط تله‌ای برای ادامه داستان و ساخت فیلم بعدی نیست.

غرفه بوسه 2 The Kissing Booth 2

با تمام این حرف ها، غرفه بوسه 2 The Kissing Booth 2 نسبت به فیلم قبلی خود ارزش دیدن دارد. ال در این فیلم با رابطه ای سالم تر و مناسب‌‌تر، بهتر نمایش داده می‌شود. این بار، فیلمسازان موضوعاتی متفاوتی را برگزیدند برای مثال داستان رابطه دانش آموز کلاس، اولی (جود کروک) و نگرانی های وی در مورد آشکار شدن احساسش به نماینده دانش آموزان مدرسه، مایلز (اوان هنست). گرچه مساله مذکور،موضوع اصلی در فیلم نیست، اما با حساسیت و شیرینی با آن برخورد می شود و در انتخاب میان این عاشقانه‌‌ها، چنین موضوعی به مثلث عشقی بین ال، نواه و مارکو ترجیح داده می شود. گرچه عملکرد برجسته خانم کینگ باعث می‌‌شود از بسیاری از نقاط ضعف‌ها چشم پوشی کنیم.
آهنگساز فیلم، پاتریک کرست تعدادی از کارهای اصلی خود را به میان آورده و هواداران را در میان شخصیت ها و دنیای آنها غرق می‌‌کند. شاهکار او، آهنگ بامزه یکی از فیلم های عاشقانه خردسالان نانسی مایرز است که با مقدار زیادی از شوخی و کمدی شیرین‌‌تر شده است. فیلمبردار غرفه بوسه 2 The Kissing Booth 2 آناستاس ان میکووس نیز از نظر زیبایی شناسی تغییر زیادی ایجاد نمی‌‌کند، و شخصیت ها را به شکلی نشان می‌‌دهد که بدون توجه به جایی که در آن قرار دارند بدرخشند. تدوین‌گر فیلم پاول میلسپاو در اولین برش‌‌های قسمت اول خاص‌‌تر عمل کرده و توالی بی وقفه ای را ارائه کرده است که هر صحنه تنها چند ثانیه طول می‌‌کشد و نشان دهنده ذهن آشَفته شخصیت اصلی داستان است.
منبع سایت variety نویسنده Courtney Howard

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته نقدی بر فیلم غرفه بوسه 2 The Kissing Booth 2 اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط