نقد فیلم ایوا Ava – داستانی اکشن با بازی جسیکا چستین در نقش آدمکشی حرفه‌ای

امتیاز دهید post

آیا همیشه دوست داشتید کالین فارل و جان مالکوویچ را در فیلمی در کنار هم ببینید؟ و یا جسیکا چستین را ببینید که با قاتلی فرانسوی درگیر می‌شود؟ ایوا Ava به کارگردانی تیت تیلور (کارگردان فیلم‌های خدمتکاران The Help و ما Ma) تمام این ویژگی‌ها را دارد.
با وجود با تمام این ویژگی‌های جذاب، ایوا Ava فیلمی نیست که تماشای آن را به همه پیشنهاد کنید. صحنه‌های اکشن فیلم تکراری هستند و داستان زندگی شخصیت آدمکش چستین و دوستان و همکارانش، زیادی دراماتیک و پیچ‌درپیچ است: اعتیاد به الکل، مواد مخدر، درگیری با پدرش، نامزدی بی‌وفا. که باعث شده داستان فیلم تا حدی مضحک به نظر برسد.
با همه این‌ها چستین در این فیلم همان حال و هوای فیلم سی دقیقه پس از نیمه شب را دارد. اگر فیلم‌نامه ایوا Ava فوی‌تر بود، این فیلم با داشتن بازیگری چون چستین می‌توانست به فیلمی قوی برای شروع مجموعه فیلمی در مورد این شخصیت جذاب زن تبدیل شود. ایوا Ava در این تابستان در اروپا بر روی پرده سینما رفته است و از اواخر ماه سپتامبر در آمریکا اکران خواهد شد.

همچنین بخوانید:
نقد و بررسی بلوند اتمی Atomic Blonde – یک فیلم اکشن تماشایی

ایوا (با بازی چستین) زن قوی اهل بوستون که در گذشته در ارتش حضور داشته است، در گذشته به مواد مخدر و الکل اعتیاد داشته است. اما حالا او یکی از ماهرترین آدم‌کش‌هایی است که برای دوک (با بازی ماکوویچ) کار می‌کند. تنها شخصیت دیگری که از این سازمان سیاه آدمکشی میبینیم، سیمون (با بازی فارل) است که قبل از آمدن ایوا، کارمند مورد اعتماد دوک بود.
عملیاتی روتین در سفارت آلمان در ریاض از کنترل خارج می‌شود، ایوا موفق می‌شود از آن‌جا جان سالم به در ببرد. اما حالا افرادی در پی دستگیر کردن او هستند. این اتفاق شرایط زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چرا که او پس از سال‌ها کار در خارج از کشور، حالا به خانه و پیش خانواده خود برگشته است. او سعی می‌کند رابطه‌اش را با خواهرش جود (با بازی جس وایسکلر) که از او به خاطر شرکت نکردن در مراسم خاکسپاری پدرشان ناراحت است، بهتر کند. مادر آ‌ن‌ها (با بازی جینا دیویس) در بیمارستان بستری است و نامزد سابق ایوا، مایکل (با بازی کامن)، حالا با جود رابطه عاشقانه‌ای دارد.
نه تنها شاهد اتفاقات زیادی در خانواده ایوا هستیم، بلکه به نظر می‌رسد به هیچ‌کدام از این موضوعات فرعی به درستی پرداخته نشده است.

ایوا Ava

هیچ‌کدام از آن‌ها در نهایت به نتیجه‌ای برای بهتر درک کردن شخصیت‌ها و یا داستان فیلم نمی‌رسد. این نکته را می‌توان در رابطه ایوا و خواهرش و مایکل به خوبی دید. روشی که فیلم سعی در کنار هم قرار دادن این موضوعات خانوادگی و اتفاقات اکشن فیلم داشته است نیز ناموفق بوده است.
به نظر می‌رسد ایوا Ava سعی داشته که حال و هوای فیلم‌های بورن، صحنه‌های درگیری‌های فیزیکی به جای استفاده از تفنگ و سلاح‌های گرم، را تداعی کند. اما فیلم‌برداری استفان گولدبلت و ادیت زک استانبرگ (ادیتور فیلم ماتریکس) نتوانسته‌اند به هیجان ساخته‌های اکشن پل گرینگرس برسد.
نکته مثبت فیلم ایوا Ava را می‌توان بازی چستین دانست. شاید بازی تماشایی او بتواند تا حدی فیلم‌نامه ضعیف این فیلم را جبران کند. مالکوویچ و فارل نیز بازیگران درجه یکی هستند که در این فیلم درجه دو بازی بسیاری خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند. بازی باقی بازیگران، البته به غیر از جوآن چن، که همیشه فوق‌العاده است، آن‌طور که باید باور‌پذیر نیست. که البته علت آن را می‌توان ضعیف بودن فیلم‌نامه دانست.
در ابتدا قرار بود که این فیلم ایو نامیده شود و متیو نیوتن (نویسنده و کارگردان Who We Are Now) کارگردانی آن را برعهده داشته باشد. اما به دلیل اتهاماتی که در جنبش #MeToo به او وارد شد، از این سمت کناره‌گیری کرد و تیلور جایگزین او شد.

این مطلب از نوشته بوید ون هویج در سایت هالیوود ریپورتر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته نقد فیلم ایوا Ava – داستانی اکشن با بازی جسیکا چستین در نقش آدمکشی حرفه‌ای اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط