نقد فیلم Bill & Ted Face the Music – ادامه ماجراجویی‌های این دو شخصیت دوست‌داشتنی

امتیاز دهید post

خطر لو رفتن داستان
بیل و تد در گذشته با نوشتن آهنگ بی‌نقصی دنیا را نجات دادند اما تلاش آن‌ها ماندگار نشد. و حالا این دو مسافر زمان، پرستون و لوگان بار دیگر برگشته‌اند. جدیدترین ساخته دین پاریزو، بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند Bill & Ted Face the Music به جذابیت دو فیلم قبلی این مجموعه فیلم است. بدون شک طرفداران این مجموعه فیلم ظطو البته تماشاچیان جوان‌تر (به خاطر حضور شخصیت دخترهای بیل و تد) از تماشای این فیلم لذت خواهند برد.
فیلمنامه‌نویسان کریس متسون و اد سلومون (که نویسندگی دو فیلم قبلی، ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد ۱۹۸۹ و سفر وحشیانه بیل و تد ۱۹۹۱ را نیز به عهده داشتند) با این فیلم داستان ماجراجویی این دو موزیسین را ادامه داده‌اند. تقریبا سی سال پس از اتفاقات فیلم قبل، نظم زمان بهم خورده است و شخصیت‌های تاریخی مهم از دوران دیگری سردرآورد‌ه‌اند. هفتصد سال بعد، فرمانده بزرگ زمین (با بازی هالند تیلور) به دنبال راه چاره‌ای برای این مشکل است.
ما بیل و تد (با بازی الکس وینتر و کیانو ریوز) را در حال اجرا در مراسم عروسی می‌بینیم. این دو ستاره موسیقی در حال اجرای آهنگ‌هایی هستند که به نظر می‌رسد به جز دو نفر، کس دیگری از آن لذت نمی‌برد. این دو نفر، بیلی دختر تد (با بازی برجیت لاندی پین) و تئودور دختر بیل (با بازی سامارا ویوینگ) است.

همچنین بخوانید:
نقد و بررسی مولان Mulan – داستان قهرمانی شجاع و جذاب

این دو مانند پدرانشان انسان‌های دوست‌داشتنی هستند و دانش زیادی در مورد موسیقی، در سبک‌های مختلف دارند.
اما آن‌ها خانواده‌های کاملا خوشحال و خوشبختی نیستند. پرنسس‌هایی که تد و بیل در انگلستان قرون وسطی ملاقات کردند و بعدتر با هم ازدواج کردند، حالا از این تلاش خستگی‌ناپذیر همسرانشان برای نوشتن آهنگی بی‌نقص خسته شده‌اند. صحنه‌ای که در آن این دو زوج پیش مشاور خانواده می‌روند تا برای حل مشکلاتشان به آن‌ها کمک کند، نشان می‌دهد که این دو تا چه حد از مشکلات روابط جدی بی‌خبرند.
البته با مقایسه این دو شخصیت در دو فیلم قبلی Bill & Ted می‌توان به این نتیجه رسید که این دو مرد از نظر شخصیتی رشد زیادی کرده‌اند. نکته عجیب این‌که جیما مایز و ارین هیز که شخصیت همسران آن‌ها را بازی می‌کنند بسیار جوان‌تر از شخصیت‌هایشان هستند. به نظر می‌رسد از نظر سازندگان فیلم اگر مانند شخصیت هالند تیلور کنترل دنیا را در دست دارید می‌توانید هر سنی داشته باشید اما اگر قرار است همسر قهرمان فیلم باشید نباید از چهل سال بیشتر سن داشته‌ باشید.
کلی (با بازی کریستین شال) با آمدن از آینده به آن‌ها خبر می‌دهد که فقط چند ساعت برای نجات دادن دنیا با آهنگ خاص خود فرصت دارند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که به چندین سال در آینده سفر کنند و این آهنگ را از خود آینده‌شان بدزدند.

نکته جالب در مورد بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند Bill & Ted Face the Music این است که برخلاف بسیاری از فیلم‌های سفر در زمان، شخصیت‌ها به افراد مشهور در تاریخ برنمی‌خورند، بلکه برای پیدا کردن این آهنگ خاص، نسخه‌های جوان‌تر، پیرتر و یا عجیب‌تر خود را ملاقات می‌کنند.
درحالی‌که این دو درگیر پیدا کردن آن آهنگ هستند، پرنسس‌ها در پی انجام ماموریت دیگری هستند. تیا و بیلی هم که ماشین زمان دیگری پیدا کرده‌اند، تصمیم به پیدا کردن بهترین موزیسین‌ها در دوره‌های مختلف تاریخ می‌گیرند تا به محض این‌که پدرهایشان ترانه مورد نظر را پیدا کردند، گروهی از موزیسین‌های افسانه‌ای برای نواختن آن حاضر باشند. البته باید از دست ربات آدم‌کشی از آینده (با بازی آنتونی کاریگان) که قصد نابودی آن‌ها را دارد، جان سالم به در ببرد.
لاندی پین و ویوینگ برای بازی در مجموعه تلویزیونی Atypical و SMILF شناخته شده‌اند. انرژی جالب بین این دو شخصیت در بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند Bill & Ted Face the Music یادآور همان حال و هوای جالب دو فیلم اول این مجموعه است، ویژگی که باعث محبوبیت زیاد این فیلم‌ها شد. با موفقیت این فیلم ممکن است در آینده داستان‌ها، کتاب‌های مصور و بازی‌های کامپیوتری در مورد داستان آن‌ها نیز ببینیم. کسی چه می‌داند.

این مطلب از نوشته جان دفور در سایت هالیوود ریپورتر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته نقد فیلم Bill & Ted Face the Music – ادامه ماجراجویی‌های این دو شخصیت دوست‌داشتنی اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط