نقد و بررسی ایوا Ava – فیلمی معمولی با بازی بی‌نظیر جسیکا چستین

امتیاز دهید post

می‌خواهید با شخصیت اصلی فیلم ایوا Ava آشنا شوید؟ در چند دقیقه می‌توانید با بالا و پایین‌های شخصیت ایوا آشنا شوید، چرا که فیلم داستان این شخصیت را خیلی سریع و در تیتراژ ابتدایی به مخاطب نشان می‌دهد.
ایوا در مدرسه در ورزش بسیار قوی بود و از نظر درسی نیز عملکرد خیلی خوبی داشت و آینده‌ی درخشانی در انتظارش بود، اما علاقه‌ی زیادی به خوش‌گذرانی داشته و بعد از یک تصادف وحشتناک به علت رانندگی تحت مستی، تصمیم می‌گیرد مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد و به ارتش می‌پیوندد. او در ارتش نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و انتظار داشت با دریافت نشان افتخار از ارتش جدا شود، اما در عوض سوالاتی درباره‌ی سرسختی و مصمم بودن ایوا و احتمال اینکه او به درد زندگی شهری و معمولی نمی‌خورد مطرح می‌شود. ایوا هم در نهایت یک آدم‌کش حرفه‌ای می‌شود که برای هر ماموریتش 75000 دلار دستمزد می‌‌گیرد، کاری که واقعا هم در انجام آن خوب است.
جسیکا چستین در نقش این آدم‌کش حرفه‌ای بازی بی‌نظیری از خودش در ایوا Ava به یادگار گذاشته است. جان مالکوویچ نیز در نقش مربی‌اش دوک جلوی دوربین رفته است.

در جایی از فیلم دوک به ایوا می‌گوید:” تو نباید به دنبال دلیل اتفاقات بگردی، تو باید وظیفه‌ات را انجام دهی و یا بمیری”. کالین فارل نیز در نقش سایمون، آدم‌کش دوک، پیش از آن که ایوا وارد این حرفه شود بازی کرده است. دایانا سیلورز نیز در نقش دختر سایمون که جای پای پدرش می‌گذارد، جلوی دوربین رفته است. جس وکسلر نیز در فیلم خواهر ایوا، جودی است و جینا دیویس نیز نقش مادر او را بازی کرده است. کامن نیز در نقش مایکل که با جودی در رابطه است اما پیش از آن با ایوا دوست بوده است، در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.
ایوا بعد از آن که یک سرمایه‌دار بریتانیایی را در پاریس می‌کشد، به بوستون برمی‌گردد تا استراحت کند. یکی از عادت‌های ایوا این است که از هدف‌هایش می‌پرسد چه کاری کرده‌اند که فردی به دنبال کشتن آن‌ها افتاده است. ایوا در بوستون بعد از ۸ سال خواهرش جودی را می‌بیند و متوجه می‌شود مادرش در بیمارستان است. در همین حین ایوا تحت تعقیب قرار گرفته و متوجه می‌شود فردی قصد دارد او را بکشد، در نتیجه همه چیز پیچیده می‌شود. سایر آثار چستین مثل سی دقیقه پس از نیمه شب و بازی مالی به ما ثابت کرده بود که او از پس شخصیت‌های سرسخت و نترس به خوبی بر‌می‌آید.

ایوا Ava - جسیکا چستین

او در نقش ایوای جان‌سخت که با مشکلات مختلف در حال دست و پنجه نرم کردن است، به زیبایی ظاهر شده است. بازی چستین نقطه‌ی عطف ایوا Ava است، فیلمی نه چندان خوب با فهرستی از بازیگرانی بسیار خوب!
هرچه داستان فیلم پیچیده‌تر شده و تا حدی خنده‌دار می‌شود، بازی چستین از قبل بهتر می‌شود. او در فیلمی که به هیچ‌وجه لایق داشتن یک قسمت دوم نیست، شخصیتی را جلوی دوربین برده است که ارزش این را دارد یک مجموعه فیلم درباره‌اش ساخته شود. به احتمال زیاد هیچ وقت دیگر شخصیت ایوا را نبینیم، و واقعا جای تاسف دارد چرا که با فیلم‌نامه‌ای بهتر و کارگردانی قوی‌تر این شخصیت می‌توانست به بیشتر از این‌ها برسد.
ایوا Ava بیست و پنج سپتامبر امسال پخش شد.

و حالا نظر سایر منتقدین درباره‌ی این فیلم:

بیلژی ایبری در والچر درباره‌ی ایوا نوشته است:

“بعضی اوقات همه چیز آن طور که ما انتظار داریم پیش نمی‌رود. به شخصه از دیدن فیلم مهیجی با یک آدم‌کش زن با بازی جسیکا چستین در کنار کالین فارل و جان مالکوویچ به شدت هیجان‌زده بودم.

ایوا Ava

یکی از بهترین بازیگران زن در کنار این دو بازیگر و در فیلمی اکشن؟ چطور ممکن است این ترکیب خوب از آب درنیاید؟ البته اگر بخواهیم عادلانه نگاه کنیم، ایوا Ava از همان ابتدا با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد. در ابتدا قرار بود فیلم‌نامه‌نویس-کارگردان استرالیایی متیو نیوتن این فیلم را کارگردانی کند، تا اینکه شکل‌گیری شکایت‌هایی علیه او باعث شد تیت تیلور به جای او برای کارگردانی این فیلم انتخاب شود. با اینکه تیلور لزوما کارگردان بدی نیست، اما به جای اینکه تلاش کند خلاقیت خودش را در این اثر وارد کند، تلاشی نکرده و تنها بر روی بازی این بازیگران توانمند حساب کرده است.”

وس گرین منتقد اسلنت در نقد خود آورده است:

“لااقل چستین بازی زیبایی از خودش به یادگار گذاشته است و در تمام صحنه‌ها به وضوح تلاش کرده است فیلم را نجات دهد. اما این فیلم ارزش این بازی خوب او را نداشته است، فیلمی که احتمالا با تماشای آن این سوال در ذهن تماشاگران شکل می‌گیرد که چطور ممکن است این همه بازیگر قوی حاضر به بازی در این فیلم شده باشند.”

بوید ون هوئیج منتقد هالیوود ریپورتر نوشته است:

“اگر مخاطب تا آخر پای فیلم ایوا Ava بنشیند، تنها به خاطر بازی ستاره‌ی این فیلم است. چستین در طول فیلم تلاش کرده است تا می‌تواند فیلم‌نامه‌ی مسخره‌ی فیلم را تا حدی جبران کند.”

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته نقد و بررسی ایوا Ava – فیلمی معمولی با بازی بی‌نظیر جسیکا چستین اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط