ده فیلم کمدی برتر قرن بیست و یکم

امتیاز دهید post

اگر فکر می‌کنید بهترین دارو خندیدن است، پس این لیست از بهترین فیلم های کمدی قرن بیست و یک درمان همه بیماری‌هاست.

همچنین بخوانید:
بهترین کمدی‌ زامبی‌های تاریخ سینما

۱۰-نیمه‌شب در پاریس Midnight in Paris- ۲۰۱۱

کار‌های وودی آلن همیشه در سال‌های اخیر یا به‌شدت محبوب بودند یا اصلاً درک نمی‌شدند، مثل فیلم «یاسمن پژمرده» Blue Jasmine در مقابل فیلم کمتر موفق «تقدیم به رم با عشق» To Rome with Love. هیچ‌کدام از فیلم‌های کمدی رمانتیکش به‌اندازه «نیمه‌شب در پاریس» مسحور‌کننده نبودند. جذابیت شبانه‌ای که دید گرمی که از گذشته دارید را نشان می‌دهد و درعین‌حال آن را پس می‌زند به‌طوری‌که غیرارادی می‌خواهید در آن سهیم باشید. اوون ویلسون بهترین مهره برای جان‌ بخشیدن به تصویر‌های ذهنی این دوره طلایی آلن است، او بهترین بازی‌اش را در فیلم‌ها به تصویر می‌کشد البته به‌جز فیلم‌هایی که ساخته وس اندرسن باشند (با اشاره‌ای به فیلم «ظهر شانگهای» Shanghai Noon)

۹ بخوان و بسوزان Burn After Reading-۲۰۰۸

بخوان و بسوزان - برادران کوئن - کمدی

هیچ‌وقت قابلیت‌های برد پیت ، فرانسیس مک‌دورمند، ریچارد جنکینز، تیلدا سوئینتن، جان مالکوویچ و جورج کلونی را برای اینکه به طرز دوست‌داشتنی‌ای احمقانه بازی کنند را دست‌کم نگیرید. این کمدی دقیق برادران کوئن ساخته کمپانی وورکینگ تایتل بر اساس برداشت اشتباه مردم از یکدیگر است. یک اشتباه نیهیلیستی: به‌شدت دور از انتظار، تعجب‌آور و به‌شدت خنده‌دار.

۸- بحث کافیه Enough Said –۲۰۱۳

بحث کافیه

درصحنه آغازین این فیلم که پنجمین اثر نویسنده و کارگردان نیکول هلوفسنرو هوشمندانه‌ترین کمدی رمانتیک او، در یک مهمانی در لس‌آنجلس ایوا (با بازی جولیا لوئی-درایفوس) یک ماساژور مطلقه سعی می‌کند پس از مدت‌ها دوباره با آدم‌ها ارتباط برقرار کند و آلبرت (جیمز گالدونفینی) مطلقه را می‌بیند و با او روابطش صمیمی می‌شود. همچنین شاعری باملاحظه بنام مارین (کاترین کینر) که مشتری و دوست ایوا می‌شود. هر سه نفر دخترانی دارند که قرار است به دانشگاه بروند. همه‌چیز آنجا پیچیده می‌شود که مشخص می‌شود مارین زن سابق عصبانی آلبرت است.

۷-باکره چهل‌ساله The 40-Year-Old Virgin- ۲۰۰۵

باکره چهل ساله کمدی

اولین بازی جاد اپتاو’ جلوی دوربین درست مثل یک کیسه ماسه روان بود که هنوز هم بهترین اثر او به شمار می‌رود (فیلم «باردار» Knocked Up هم به‌پای این فیلم نمی‌رسد). این روش که به مشهور شدن این فیلم کمدی کمک کرد، در دهه بعد چندین بار تقلید شد اما هیچ‌وقت به‌خوبی این فیلم از آب درنیامد- ساده‌لوحی جذاب استیو کارل در کنار خشونت بداهه پل راد، ست روگن و رومانی مالکو ترکیب فوق‌العاده‌ای را ساختند. همچنین حضور گرم کاترین کینر باعث شد این فیلم چیزی فراتر از مجموعه‌ای از شوخی‌های بی‌ادبانه باشد.

۶- خیلی بد Superbad-۲۰۰۷

خیلی بد دبیرستان - تهیه‌کننده جاد اپتاو - کمدی

مایکل سرا شاید سریع‌ترین آدم روی کره زمین نباشد؛ اما خنده‌دارترین فیلم بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ که درباره نوجوان‌هایی است که دوره نوجوانی‌شان را می‌گذرانند، یک کمدی موفق از آب درآمده است؛ و این فقط مدیون مکلووین نیست. رفاقت سرا و جونا هیل درست به‌اندازه‌ای که شیرین و دیدنی بود مطابق صحبت و رفتار نوجوان‌ها در آن زمان بود.

۵- پلیس جهانی Team America: World Police-۲۰۰۴

پلیس جهانی کمدی

در طول حمله به عراق، فیلم‌سازان تری پارکر و مت استون یک فیلم عروسکی بالای ۱۷ سال نوشتند که کلیشه‌های فیلم‌های جری بروکهایمز مثل «آرماگدون» Armageddon. را کاملاً حرفه‌ای خراب می‌کرد. داستان این فیلم ساده است: وقتی طرف آمریکایی متوجه می‌شود رهبر بی‌رحم کره شمالی کیم جونگ‌-ایل در حال پخش سلاح‌های کشتارجمعی است، یک بازیگر را استخدام می‌کند تا به تیم پلیس بین‌المللی برای نجات دنیا بپیوندد. این کمدی که ازنظر سیاسی خیلی درست نیست در مورد خندیدن به ترکیدن ساعت بیگ بن، اهرام مصر و برج ایفل است- علاوه بر این عروسک‌های ۲۲ اینچی هستند که در نقش افراد مشهور لیبرالی مثل جنین گرافلو ، تیم رابینز و مایکل مور جلوی دوربین می‌روند. آمریکا: لعنت به شما!

۴-هتل بزرگ بوداپست The Grand Budapest Hotel-۲۰۱۴

هتل بزرگ بوداپست The Grand Budapest Hotel - کمدی

از همان صحنه‌های ابتدایی «هتل بزرگ بوداپست» مشخص می‌شود که در سرزمین وس اندرسن هستید. باشکوه، مجلل و رنگارنگ و به‌وضوح غیرواقعی است- حتی وقتی کارگردان محل‌هایی برای فیلم‌برداری قطار را در کارلووی واری را انتخاب می‌کند. باوجود گروهی از کمدین‌های سبیلو، به رهبری رالف فاینس فوق‌العاده در نقش آقای گوستاو دربان افسانه‌ای هتل که در همه‌جای داستان دیده‌ می‌شوند فیلم خیلی خنده‌دار می‌شود و وقتی‌که این داستان کمدی پیچیده با چند فریم زمانی، درزمان تغییرات آشفته بین دو جنگ جهانی رخ می‌دهد، جذابیت آن دوچندان می‌شود. این فیلم مدیون بازیگران موردعلاقه اندرسن، بیل مری، اوون ویلسون، تیلدا سوئینتن، ادوارد نورتون، آدرین برودی، جیسن شوارتزمن و هاروی کایتل است. این افراد به‌درستی می‌دانند اندرسن به دنبال چه چیزی است و همان را برایش خلق می‌کنند.

۳-«گمشده در ترجمه» Lost in Translation-۲۰۰۳

فیلم گمشده در ترجمه فیلم برتر قرن 21 - بیل موری - کمدی

اگر می‌خواهید آرامش بگیرید «گمشده در ترجمه» را تماشا کنید. بیل موری دهه‌هاست که مدل‌های مختلف این کاراکتر را بازی می‌کند، اما فقط در کنار سوفیا کاپولا بود که به‌اندازه-اگر نگوییم بیشتر از «روز دوم ماه فوریه» Groundhog Day و «راشمور»Rushmore- درخشید. اسکارلت جوهانسون هم به همان اندازه خنده‌دار است، درنتیجه باعث ایجاد دوستی‌ای عمیق می‌شود به‌طوری‌که شما درنهایت عاشق این دو نفر می‌شوید.

۲-مدرسه راک School of Rock -۲۰۰۳

مدرسه راک - کمدی

هیچ‌کس تابه‌حال موفق نبوده انرژی دیوانه‌وار جک بلک را مانند ریچارد لینکلیترمهار کند، کسی که اولین همکاری‌اش با این بازیگر موزیکال به این شاهکار منجر شد. این فیلم علاوه بر اینکه خنده‌دار، جذاب و گیراست، الهام‌بخش افتتاح چند مدرسه موسیقی راک در سرتاسر آمریکا شد که به کودکان قدرت موسیقی را آموزش می‌دهند. این خبر خوبی است ازآنجاکه ما مهم‌ترین درس‌ها را از برنامه درسی معمولی یاد نمی‌گیریم بلکه بیشتر با این روش‌هاست که عمیقاً چیزی را می‌فهمیم.

۱-راه‌های فرعی Sideways-۲۰۰۴

راه های فرعی

با یکی از بهترین اجرا‌هایش که توسط آکادمی اسکار نادیده‌ گرفته شد، کمدی درام الکساندر پین Alexander Payne همان‌قدر که شمارا می‌خنداند شمارا به فکر وامی‌دارد. پل جیاماتی یک شخصیت میان‌سال کسل‌کننده است که در کنار توماس هیدن چرچ به‌عنوان دستیار خائنش به‌شدت در مالیخولیایی غرق‌شده‌اند. آخرین خوش‌گذرانی‌شان در سرزمین شراب جشنی برای همه عمر گذشته‌شان است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ده فیلم کمدی برتر قرن بیست و یکم اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط