بیست فیلم برتر خارجی 2020 (تاکنون)

4.5/5 - (2 امتیاز)

اگر می دانید به کی اعتماد کنید انتخاب یک فیلم برای تماشا تصمیم چندان مشکلی نیست. با این حال انتخاب یک فیلم کاملا سلیقه ای است.

امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا یک سال عجیب و غریب برای صنعت فیلم سازی بود. اما با این حال ما تلاش خود را خواهیم کرد تا شما را در جریان فیلم های پرافتخاری که نمی توانید از دست دهید و فیلم های کوچک و صمیمی تری که باید تماشا کنید قرار دهیم.

در لیست زیر ما بیست فیلم برتر که جزء زیباترین فیلم های سال 2020 تاکنون هست را قرار دادیم، امیدواریم بتوانیم اوقات خوشی را با دیدن این فیلم ها برای شما رقم بزنیم.

20- The Vast of Night

تاریخ انتشار: 29 مه

بازیگران: Sierra McCormick، Jake Horowitz، Gail Cronauer، Bruce Davis

کارگردان: Andrew Patterson

فیلم وسعت شب فیلمی در ژانر علمی تخیلی است. این فیلم جزء فیلم های مستقلی هست که با هزینه ای کم تولید شده است، فیلم فقط به موضوعات علمی و تخیلی محدود نمی شود، شخصیت ها در تمام نقاط فیلم در مورد جنبه های رفتاری و خصوصیات شخصیتیشان حرف می زنند البته نه به صورت مستقیم، بلکه با حرف زدن راجب مسائلی که با آنها دست و پنجه نرم می کنند،

تیم سازنده فیلم وسعت شب گروهی از جوانان هستند که به خوبی از احده کاری که به آنها داده شده بر می آیند، بازیگران فیلم نیز جوانانی هستند که از پس نقش هایشان برآمده اند و به خوبی در دل داستان به ایفای نقش می پردازند که این امر به بهتر شدن هرچه بیشتر فیلم کمک شایانی کرده است

اگر علاقه مند به فیلم های علمی تخیلی و همچنین مرموز دارید به شما توصیه می کنیم این فیلم زیبا را از دست ندهید.

پسران بد، برای زندگی

19- Bad Boys For Life

تاریخ انتشار: 17 ژانویه

بازیگران: Will Smith, Martin Lawrence, Vanessa Hudgens, Paola Núñez

کارگردان: Adil El Arbi and Bilall Fallah

در سالی که برای فیلم های اکشن دقیقاً سال خوبی نبوده است. اما از فیلم Bad Boys for Life باید بعنوان بزرگترین شگفتی نام برد.

بازیگران اصلی و دوست داشتنی فیلم یعنی اسمیت و لارنس به راحتی در نقش هایی ظاهر شدند که باعث شده آنها نمادهای فیلم های اکشن در دهه 90 باشند و نویسندگان نیز به زیبایی راهی پیدا کردند تا دوره فیلم امتیازات قبلی خود را پیدا کند.

این نسخه از فیلم نسبت به نسخه قبل بهتر بوده است. خوش‌بختانه ساخته‌ی جدید کارگردانان فیلم همزمان فیلمی شبیه به دو Bad Boys پیشین و متفاوت با آن‌ها است.

در ساده‌ترین بیان ممکن می‌شود Bad Boys for Life را یک اکشن،کمدی استاندارد هالیوودی با توانایی مناسبی در به خنده انداختن تماشاگر خطاب کرد، اگر علاقه مند به این سبک از فیلم ها هستید تماشای این فیلم را حتما به شما توصیه می کنیم.

فیلم palm springs

18- Palm Springs

تاریخ انتشار: 10 جولای

بازیگران: Andy Samberg، Cristin Milioti، J. K. Simmons، Camila Mendes

کارگردان: Max Barbakow

فیلم palm springs فیلمی کمدی، درام و عاشقانه است اما نه یک فیلم سطحی که امروزه در سینما فراوان شده است، این فیلم با استفاده از حلقه زمان سعی دارد یک سبک جدید در ژانر کمدی ایجاد کند و تا حدودی هم در این امر موفق عمل می کند.

کارگردان فیلم سعی کرده است با گرفتار کردن شخصیت های فیلم در بازه های زمانی مختلف صحنه های کمدی متعدد و خلاقانه ای ایجاد کنند که می توان گفت در این امر موفق هم بوده است. البته در فیلم هرگز شاهد زیاده روی در استفاده از شوخی و صحنه های کمدی نیستیم که باعث شده است ارزش فیلم بیشتر شود.

شاید بتوان بهترین دیالوگ فیلم که تا حدودی بیان کننده مضمون فیلم هم هست در این جمله یافت “دیروز مثل امروز است و فردا هم مثل امروز خواهد بود”

اگر به دنبال فیلم کمدی و عاشقانه هستید که در کنار خانواده به تماشای آن بپردازید فیلم palm springs گزینه بسیار مناسبی است امیدواریم از تماشای آن لذت ببرید.

فیلم The Way Back

17- The Way Back

تاریخ انتشار: 6 مارس

بازیگران: Ben Affleck, Al Madrigal, Michaela Watkins, Janina Gavankar

کارگردان: Gavin O’Connor

فیلم The Way Back یک فیلم درام ورزشی است. این فیلم روایتگر تیم بسکتبال کلافه ای است که با هدایت یک مربی سختگیر و بدقلق به موفقیت دست می یابد.

غالبا در درام‌های ورزشی شاهد یک روایت موازی هستیم. از یک سو روند اوج گرفتن (یا نزول یافتن) کاراکتر را در حرفه‌اش می‌بینیم و از سوی دیگر با جزییات زندگی او آشنا می‌شویم. هنر فیلمساز در این است که این دو مسیر را کاملا به هم پیوند دهد. این فیلم نیز تاحدودی همان مسیری را میرود که دیگر فیلم های این ژانر آن را طی کرده اند. و تقریبا چیز جدیدی ندارد ولی با این حال با بازی خوب بازیگران آن مثل بن افلک ارزش دیدن این فیلم بالا میرود.

در فیلم جک با بازی بن افلک مردی دائم‌الخمری است که با پیشنهاد مربیگری تیم بسکتبال دبیرستان خود روبرو می شود او که خود نیاز به کمک دارد با قرار گرفتن در نقش مربی تیم تلاش می کنند تا باعث شکوفایی بازیکنان تیم شود و آنها را گاها تحت فشار هم قرار می دهد.

فیلم هایی با ژانر درام ورزشی فراوان هستند ولی فیلم the way back با بازی خوب بازیگرانش را می توان جزء بهترین های آن قرار داد. امیدوارم با تماشای این فیلم اوغات خوشی برای شما رقم بخورد.

فیلم the Assistant

16- The Assistant

تاریخ انتشار: 31 ژانویه

بازیگران: Julia Garner, Matthew Macfadyen, Kristine Froseth, Makenzie Leigh

کارگردان: Kitty Green

فیلم the Assistant راجب فضاهای مسموم کاری است. به بیان ساده تر به سو استفاده از افراد در فضای کاری می پردازد.

در فیلم یک دستیار دختر با بازی جولیا گارنر (جین) متوجه می شود که فضایی که در آن کار می کند مسموم است و هر لحظه ممکن است خودش نیز مورد سو استفاده قرار گیرد. این مهمترین نکته ای است که در فیلم The Assistant بیان می شود.

فیلمساز فیلم در اولین تجربه خودش در فیلم های بلند داستانی زاویه دید خوبی نسبت به حواشی فیلم انتخاب کرده است. این کار او باعث شده است ارزش فیلم نسبت به فیلم های مشابه دیگر مثل Bombshell با وجود انبوه بازیگران معروف بیشتر باشد.

کارگردان فیلم تلاش کرده است تا با رنگ بندی سرد و بی روح فیلم فضای مسموم فیلم را بهتر به تصویر بکشد و می توان گفت در اینکار موفق هم بوده است.

برای درک فضاسازی فیلم، باید به سهم زیادِ خطوط افقی و عمودی در قاب‌ها توجه کنید. باید به زوایای دوربین، قاب‌های نامتوازن، رنگ‌بندی سرد و بی روح و به‌طور کلی به تمام المان‌هایی چشم بدوزید که جِین را تحت فشار قرار می‌دهند.

این فیلم نیز تجربه جالب برای دوست داران فیلم رقم می زند. امیدواریم از دیدن آن لذت ببرید.

فیلم Bad Education

15- Bad Education

تاریخ انتشار: 25 آوریل

بازیگران: Hugh Jackman, Allison Janney, Ray Romano, Geraldine Viswanathan

کارگردان: Cory Finley

فیلم Bad Education در مورد فساد است و از کسانی می گوید که منجر به فساد می شوند آن هم با سکوت به خاطر منافع شخصی خویش.

فیلم در ظاهر بر اساس یک داستان واقعی است و در یک مدرسه در نیورک اتفاق می افتد ولی می توان شکل فساد آن را در ابعاد بزرگتر و حتی اختلاس های بزرگ دولتی تعمیم داد.

در تمامی فساد ها فردی اخلاق را زیرپا می گذارد و تصمیم می گیرد بنا به نفع شخصی خود تا جایی که دیگران نفهمند پولها را بالا بکشد ولی تمام کسانی که در جریان این فساد هستند اما به دلیل ترس یا منافع شخصی از ایستادن در برابر آن سرباز می زنند در آن فساد شریکند. در فیلم Bad Education این حقیقت به تصویر کشیده می شود.

این فیلم می تواند بیان گر خیلی از اتفاقات جامعه ما نیز باشد. امیدواریم با تماشای آن اوقات خوشی برای شما رقم بخورد.

فیلم possessor

14- Possessor

تاریخ انتشار: 2 اکتبر

بازیگران: Andrea Riseborough, Christopher Abbott, Jennifer Jason Leigh, Sean Bean

کارگردان: Brandon Cronenberg

فیلم possessor یک اثر علمی خیالی ترسناک است. این فیلم بسیار پرخاشگر و هشدار دهنده و پرس از سکانس های غرق در خون است.

این فیلم همه مواد لازم برای تبدیل شدن به یک فیلم کالت را دارا می باشد. خشونت شدید، جلوه های تصویری خیره کننده و یک طرح داستانی وهم آور با ایده های مهیج و متخاصم همه از ویژگی هی این فیلم می باشد.

فیلم ثابت می کند که کارگردان توانایی ستیزه جوی و ایستادن روی پاهای خود را دارا می باشد. فیلمساز به سیاق پدرش فیلمی ساخته است که برای همه مناسب نیست.

اگر جزء افرادی هستید که به فیلم های علمی خیالی با خشونت بالا علاقه دارید. تماشای این فیلم را حتما به شما توصیه می کنیم، امیدواریم که از دیدن آن لذت ببرید.

فیلم I'm Thinking of Ending Things

13- I’m Thinking of Ending Things

تاریخ انتشار: 4 سپتامبر

بازیگران: Jesse Plemons، Jessie Buckley، Toni Collette، David Thewlis

کارگردان: Charlie Kaufman

فیلم I’m Thinking of Ending Things اثری است در ژانر معمایی و علمی تخلیی که ما را با خود به جهانی پیچیده با روایتی نامتعارف، کابوس وار و معماگونه می برد. دنیای که محزون از رابطه، گذر زمان و خاطرات است.

این فیلم اثری نیست که شامل یک توئیست بزرگ باشد که باید به هر قیمتی از آن محافظت شود. موضوع فقط یک معما نیست که پس از حل شدنش، در وهله اول همه چیز را که باعث جذابیت شده است، از دست بدهد بلکه دارای عمق زیادی است.

فیلم به گونه ای است که هرچه جلوتر می رود گیج کننده تر می شود. شخصیت های در طول فیلم تغییر می کنند و شخصیت اصلی (جیک) به طور فزاینده ای به پایان دادن به زندگیش نزدیک و نزدیکتر می شود.

فیلمساز از خوک به عنوان راهنمای معنوی جیک استفاده می کند که به او می گوید وقتی انسان همه چیز را قبول کند مرگ آنچنان بد هم نیست.

علاقه مندان به فیلم های معمایی و پیچیده مسلما از دیدن این فیلم لذت بسیار می برند. امیدواریم اوغات خوشی با دیدن این فیلم برای شما رقم بخورد.

فیلم Sorry We Missed You

12- Sorry We Missed You

تاریخ انتشار: 6 مارس

بازیگران: Kris Hitchen، Debbie Honeywood، Rhys Stone، Katie Proctor

کارگردان: Ken Loach

فیلم sorry we missed you اثری است اجتماعی سیاسی که برگرفته از بطن قشر ضعیف جامعه است. این فیلمساز همیشه دغدغه بیان حقیقت را داشته است و در این فیلم هم سعی در بیان حقایق جامعه دارد.

در اثر شاهد برخورد بی رحمانه کارفرما با شخیصت اصلی فیلم (ریکی) هستیم که تاثیر آن روی رفتارش با پسرش نمایان است.

فشار کار بیش از حد چیزی نیست که انسان بتواند با آن کنار بیاید اما سیستم موجود ریکی را وادار کرده است تا ویژگی های انسانی خود را در نظر نگیرد و تمام توان خود را برای کار بگذارد.

فیلمساز در فیلم بیان می کند که به طور پنهانی از همه کارگرها دزدی می شود. و بخشی از فیلم زا ریکی دزدی می شود و ریکی مجبور است خسارت را پرداخت کند. فیلمساز سعی می کند بیان کند حقوق کارگران به وفور مورد تجاوز قرار می گیرد.

فیلم بیان گر مشکلات جامعه برای قشیر ضعیف جامعه است و مسلما دیدن این فیلم برای تمام افراد جامعه جالب خواهد بود.

فیلم the nest

11- The Nest

تاریخ انتشار: 18 سپتامبر

بازیگران: Jude Law, Carrie Coon, Charlie Shotwell, Oona Roche

کارگردان: Sean Durkin

فیلم the nest اثری دیگر در ژانر اجتماعی و پیچیده است که بازم هم سعی در بیان مشکلات اجتماعی دارد.

این فیلم برای افرادی که دوست دارند اثری ببینند که با قوانین خاص خودش پیش می رود و لزوما به پایان های خوش اعتقادی ندارند فیلم بسیار خوب و دلنشینی خواهد بود.

بازیگران اصلی فیلم یعنی جودی لاو و کان در نقش یک زوج متاهل که رابطه ای دو سوء با هم دارند بسیار عالی ظاهر می شوند که باعث ارزشمند شدن فیلم شده و حتی می تواند کلاسی آموزشی برای علاقه مندان به بازیگری باشد.

انتهای فیلم ممکن است برای شما کمی سردرگم کننده باشد ولی مسلما اتفاقاتی که در طول فیلم رخ میدهد تا به چنین پایانی برسد برای شما لذت بخش خواهد بود. امیدواریم دیدن این فیلم نیز برای شما لذت بخش باشد و تجربه ای جدید برایتان رقم بزند.

فیلم Shirley

10- Shirley

تاریخ انتشار: 5 ژوئن

بازیگران: Elisabeth Moss، Michael Stuhlbarg، Odessa Young، Logan Lerman

کارگردان: Josephine Decker

فیلم shirly یک زندگی نامه است که براساس زندگی شرلی جکسون، نویسنده برجسته آثار جنایی و ترسناک ساخته شده است.

این فیلم قصد دارد پشت صحنه نوشتن یکی از آثار این نویسنده (hangsaman) را به تصویر بکشد. این اثر ایده ای خلاقانه را دنبال می کنند که در آثار دیگر از این دست شاهد آن نبوده ایم.

یکی از نکات جالب در مورد فیلم این است که فیلمساز سعی می کند از همان ابتدا دست خود را رو نکند و در این کار هم کاملا موفق عمل می کند که باعث جذابیت بیشتر فیلم می شود.

اتفاقات فیلم در یک سال جریان دارد و روند اثر تا حدی کند و خسته کننده است ولی با این حال این فیلم برای افرادی که از حوصله خوبی برخوردار هستند یا حداقل می توانند روند فیلم را تحمل کنند بسیار زیبا و دلپذیر خواهد بود. امیدواریم علاقه مندان به این سبک فیلم ها از دیدن آن لذت کافی را ببرند.

فیلم Dick Johnson Is Dead

9- Dick Johnson Is Dead

تاریخ انتشار: 2 اکتبر

کارگردان: Kirsten Johnson

فیلم Dick Johnson Is Dead یک فیلم مستند است. این فیلم که دومین فیلم مستندی کارگردان فیلم (کریستن جانسون) است یک اثر محبوب است و جالب این که فیلمبردار فیلم نیز بر عهده کارگردان خود فیلم است.

زیبای فیلم این است که سعی کرده اثری خنده دار در مورد مرگ باشد و همین باعث شده که اثر فیلمی آزار دهنده درباره زندگی باشد.

می توان گفت این فیلم در آن واحد هم جشن است هم سوگواری، همزمان هم شاد است و هم فوق العاده غمگین. آثاری مانند این فیلم خیلی بیشتر از تلاش های خلاقانه هستند.

این دسته از فیلم ها را می توان به عنوان نوعی مدرک و گواهی معتبر در دنیای سینما در نظر گرفت. فیلم در آن واحد نشان می دهد مرگ و روش های مختلفی که ما با آن ها به زندگی می چسبیم چقدر افتضاح است.

این فیلم به قدری خاص است که کمتر اثری مشابه آن می توان یافت به همین علت تماشای آن را به شما توصیه می کنیم.

فیلم Color Out of Space

8- Color Out of Space

تاریخ انتشار: 24 ژانویه

بازیگران: Nicolas Cage، Joely Richardson، Madeleine Arthur، Brendan Meyer

کارگردان: Richard Stanley

این فیلم یک اقتباس از لاوکرفت است که هرچند نمی تواند از تمام پتانسیل آن استفاده کند ولی باز هم فیلمی کاربر پسند را به وجود می آورد. فیلم از ژانر علمی تخیلی برخوردار است و از نیروهای ماوراء الطبيعة در اثر استفاده می کند.

این اثر در لحظاتی به تبدیل شدن به یک اکشن بی مووی خون آلود مفرح که روحیه ی سینمای دهه هشتاد را زنده می کند نزدیک می شود. اما در نهایت کارگردان فیلم (ریچارد استنلی) از ساختار مرسوم و محافظه کارانه ای برای اجرای متریالی جسور برای شکوفایی اثر نیاز است استفاده می کند.

این اثر هرچند نمی تواند مخاطب را به چالش به کشد ولی می تواند ساعاتی مفرح را برای او به وجود بیاورد و تنوعی در ساعات سینمایی او ایجاد کند. امیدواریم شما نیز با دیدن این فیلم ساعات خوبی را سپری کنید.

فیلم she dies tomorrow

7- She Dies Tomorrow

تاریخ انتشار: 31 جولای

بازیگران: Kate Lyn Sheil، Jane Adams، Kentucker Audley، Chris Messina

کارگردان: Amy Seimetz

فیلم She Dies Tomorrow یک ایده جالب دارد. این ایده که اگر آگاهی از قطعیت مرگ همچون یک ویروس پخش شود ولی نمی توان از این ایده به درستی استفاده کند ولی با این حال فیلم را خاص کرده و داستان جدیدی در دنیای سینما ایجاد میکند.

در ابتدای فیلم ماجرای زنی را می بینیم که متقاعد شده فردا می میرد و در آستانه فروپاشی عصبی قرار می گیرد. حال ماجرا به یک درام مبهم بدل می شود که رگه هایی از وحشت روانشناختی و طنزی پوچ گرا در خود دارد که بیننده را گیج می کند.

بازیگران فیلم یعنی کیت لین شیل و جین آدامز به خوبی از عهده ی نقش های خود بر می آیند که باعث می شود ارزش فیلم بیشتر شود. فیلم She Dies Tomorrow هم جسور و هم مشوش‌ است و برخلاف زندگی، درست در جایی که باید پایان می‌یابد. فیلم برای افرادی که به فیلم های درام و روان شناختی علاقه دارند بیشتر از دیگران توصیه می شود امیدواریم از دیدن آن لذت ببرید.

فیلم Da 5 Bloods

6- Da 5 Bloods

تاریخ انتشار: 12 ژوئن

بازیگران: Delroy Lindo، Jonathan Majors، Clarke Peter، Norm Lewis

کارگردانان: Spike Lee

فیلم Da 5 Blood داستانی درباره گذشته ای مدفون شده از جنگ ویتنام است.

در فیلم تعدادی کهنه سرباز آمریکایی جنگ ویتنام به جبهه های گذشته ی جنگ برمی گردن تا جسد فرمانده خود (نورمن) را پیدا کنند. آنها با میزان زیادی شمش طلا در این راه روبرو می شوند که رشوه های یک مامور آمریکایی به شورشی های ویتنام بوده است.

این سفرگروهی که ده سال پس از جنگ ویتنام رقم خورده است، هم یک عملیات نجات است و هم عملیات کشف گنج. این مردان فرصت این را دارند که هم زخم های گذشته را التیام ببخشند و هم میلیونها دلاز به جیب بزنند.

در طول سالهای گذشته آثار زیادی درباره ی جنگ ویتنام ساخته شده اما کمتر اثری به حضور سربازان سیاه پوست در طول جنگ پرداخته است. فیلمساز سعی می کند در فیلم از نمادها استفاده کند به عنوان مثل در بازه ده سال فیلم تغییری در چهره سربازان مشاهده نمی کنیم که مذور کارگردان این است که هیچ چیز تغییر نکرده است نه تنش با آدم‌های ویتنام، نه آثار روانی جنگ و نه حتی تبعیض نژادی

این فیلم برای افراد خوش حوصله بیشتر از دیگران توصیه می شود. امیدواریم از دیدن این فیلم لذت کافی را ببرید.

فیلم Never Rarely Sometimes Always

5- Never Rarely Sometimes Always

تاریخ انتشار: 13 مارس

بازیگران: Sidney Flanigan، Talia Ryder، Théodore Pellerin، Ryan Eggold

کارگردان: Eliza Hittman

فیلم Never Rarely Sometime Always موضعی اجتماعی در بطن جامعه امریکا را بیان می کند. در این اثر توجه فیلم ساز (هیتمن) به اضطرب امروزی سقط جنین در آمریکا در جلب شده است.

این فیلم از شروع تا پایان کاملا خشم شخصیت اصلی جوانش نسبت به سرخوردگی در جامعه مدرن را به تصویر کشیده است.

فیلم بردار اثر سعی کرده است با استفاده از نور سرد فلورسنت در پلن های مختلف فیلم مثل مطب دکتر و اتوبوس های شلوغ تماشاچی را با دنیای دلهره آور و عصبی بازیگر اصلی (آتم) را آشنا کند. باید گفت این کار در فیلم بسیار تاثیر گذار بوده و نتیجه ای عالی به همراه داشته است.

فیلم با نیشدارترین حالت ممکن به مردانگی هم پرداخته است. بطوری که حتی یک مرد خوب هم در فیلم وجود ندارد برای مثال پدر آتم یک عوضی به تمام معنا است. مدیرش در سرکار از کارکنان زن فروشگاه سوء استفاده می کند و حتی مسافر اتوبوس که ی مرد است به او گیر می دهد تا بتواند به دختر عموی او نزدیک شود.

این فیلم اثر درام و اجتماعی است که نسبت به مردان موضع گیری سختی دارد ولی اگه این امر شما را اذیت نمی کند تماشای آن می توان برای شما لذت بخش باشد. امیدواریم با تماشای آن اوقات شوخی را بگذرانید.

فیلم time

4- Time

تاریخ انتشار: 9 اکتبر

کارگردان: Garrett Bradley

این فیلم اثری مستند است ولی با این حال توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.

مستندهای معمولا سراغ سوژه های جذاب و چالشی می روند تا موفقیت خود را تضمین کنند. ولی کمتر فیلم سازی می تواند موضوعی چنین شخصی را آن قدر دراماتیک در بیاورد که باعث توجه مخاطبین شود.

این اثر اولین نمایشش را در جشنواره ی ساندنس داشته و مورد توجه حضار قرار گرفته. فیلم داستان زنی را بیان می کند که در تلاش است همسرش را از زندان آزاد کند و همزمان باید به شش فرزند کوچکشان برسد و در این راه با مشکلات مختلفی رو برو میشود.

مستند ساز مخاطب را درگیر موقعیت های احساسی پیچیده می کند تا بدین وسیله درد و رنج عمیقی را که درباره ی سیستم قضایی فاسد حس می کنیم به وضوح ببینیم.

شاید برای پیدا کردن فیلم کمی به دردسر بیفتید ولی مسلما بعد از تماشای آن سختی های آن را فراموش می کنید. امیدواریم از دیدن این فیلم لذت ببرید.

فیلم Bacurau

3- Bacurau

تاریخ انتشار: 6 مارس

بازیگران: Sônia Braga، Udo Kier، Barbara Colen، Thomas Aquino

کارگردانان: Kleber Mendonça Filho و Juliano Dornelles

فیلم Bacurau داستان دگیری میان ساکنان یک روستای دور افتاده در برزیل و گروه توریستی آمریکایی به سرکردگی اودو کی پر است.

اودو کی ساکنان روستا را برای تفریح شکار می کند. این گروه توریستی آمریکایی که سفید پوست هستند خود را برتر می دانند اما روستایی ها بیش از آن چه فکرش را می کردند مقاومت می کنند.

این اثر نوید لحظات خشن و پربرخوردی را می دهد. اما کارگردانان فیلم نتوانسته اند به آن شکل طبیعی که تارانتینو استادش است مخاطب را میخکوب کنند.

فیلم به شکل مستند های مردم شناسی شروع می شود ولی در ادامه آن به حکایتی تلخ می گراید و در نهایت به یک حمام تمام عیار تبدیل می شود.

این اثر را می توان یک اکشن خشن با کمی چاشنی علمی تخلیی دانست. از آنجا که فیلم دارای صحنه های خشن است دیدن آن را به همه توصیه نمی کنیم ولی اگر از طرفدران فیلم هایی با سبک تارانتینو هستید حتما از آن لذت می برید. امیدواریم با دیدن این فیلم اوقات شوخی را داشته باشید.

فیلم first cow

2- First Cow

تاریخ انتشار: 6 مارس

بازیگران: John Magaro، Orion Lee، René Auberjonois، Toby Jones

کارگردان: Kelly Reichardt

فیلم First Cow اثری است درام که امتیاز های بسیار خوبی از منتقدان دریافت کرده است.

این اثر فیلمی است آرام و در عین حال خیره کننده. این دو ویژگی معمولا در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و با هم متضاد هستند. اما به نوعی در این فیلم مورد استفاده قرار گرفته اند که این دو ویژگی در کنار هم هستند. و این کار فیلمساز باعث درخشش فیلم شده است.

این فیلم داستان فوق‌العاده جذاب و درگیر کننده‌ای دارد و کاری انجام می‌دهد که این روزها تعداد کمی از فیلم‌ها انجام می‌دهند. نویسندگان این فیلم، یک داستان تلخ و شیرین و همچنین طنز را در قالب یک زندگی واقعی و ریتم‌های مخصوص به آن بیان می کنند.

شما با تماشا و بررسی ارتباط دوستانه شخصیت‌ها که با ظرافت فیلمبرداری شده است، به این نتیجه می‌رسید که چقدر این اثر جذاب و دلنشین است.

این فیلم کاملا با ظرافت ساخته شده و کارگردان فیلم رابطه ی دوستانه افراد زحمت کش و همچنین تلاش های ناامیدانه ی آنها را به تصویر کشیده است. او سعی می کند در فیلم به بررسی مسائل مختلف بپردازد. این اثر فیلمی ارزشمند برای دیدن است امیدواریم با دیدن آن لذت کافی را ببرید.

فیلم Tenet

1- Tenet

تاریخ‌های انتشار: ۲ سپتامبر

بازیگران: John David Washington‎, Robert Pattinson, Elizabeth Debicki, Clémence Poésy, Michael Caine

کارگردان: Christopher Edward Nolan

فیلم Tenet یکی دیگر از فیلم های جاه طلبانه و جسورانه کریستوفر نولان است. اما شاید نکته ای که در فیلم منفی است این است که یک چنین اثری برای مخاطبین عام کمی پیچیده است و باعث سردرگمی آنها می شود. ولی با این حال چیزی از ارزش های آن کم نمی کند.

می توان این اثر را ترکیبی از فیلم های جیمز باندی با آثار علمی تخیلی دانست. در واقع فضاسازی ها بسیار شبیه به فیلم (Inception) اثر فوق العاده ی دیگری از نولان دانست.

فیلم به معنای واقعی کلمه سنگین است. هدایت عالی لحظات اکشن و مبارزات تن‌به‌تن در تنت یک اتفاق نیکوست. همچنین به نحوه فیلمبرداری صحنه‌های‌ اکشن نیز هیچ ایرادی نمی توان وارد کرد.

برخی از طرفداران سینمای نولان از عدم همکاری هانس زیمر (آهنگ ساز) با او در فیلم نگران بودند. اما باید بگوییم موسیقی متن لودویگ گورانسون برای اثر به شکل ویژه ای مطابق استانداردهای هانس زیمر است و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.

کریستوفر نولان و آثارش برای دوستداران سینما کاملا شناخته شده است و جای هیچ تعریفی باقی نمی گذارد. ما نیز به شما دیدن این فیلم فوق العاده را توصیه می کنیم و امیدواریم از دیدن از لذت کافی را ببرید.

ما سعی کردیم بهترین فیلم های 2020 (تاکنون) که می دانیم را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم. نظر شما در مورد آنها چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط