ویروس کرونا : کنار آمدن با استرس ، ترس و نگرانی

امتیاز دهید post

ترس در مورد ویروس کرونا می تواند استرس به همراه داشته باشد ، به خصوص اگر قبلاً با اختلال اضطرابی زندگی می کردید. اما شما ناتوان نیستید این نکات می تواند به شما کمک کند تا این زمان پر استرس را پشت سر بگذارید. با ما همراه باشید در ادامه مطلب.

استرس ویروس کرونا و اضطراب خود را درک کنید

این یک زمان ترسناک است. ما در میان یک همه گیری جهانی قرار داریم ، بسیاری از مکان ها حداقل تا حدی تعطیل هستند ، اما دیگران برای بازگشایی ایمن تلاش می کنند. برخی از ما در مناطقی هستیم که میزان ویروس کرونا در حال بدتر شدن است. همه ما در حال مشاهده خبرها هستیم و می پرسیم ، “چه زمانی این ویروس نابود می شود؟”

برای بسیاری از افراد ، عدم اطمینان در مورد ویروس کرونا سخت ترین مسئله برای کنترل است. ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که چگونه تحت تأثیر قرار خواهیم گرفت ، چه مدت طول می کشد یا چقدر ممکن است اوضاع بد به وجود بیاید. و این باعث می شود که ترس و وحشت بسیار آسان سراغ ما بیایید. اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید – حتی در مواجهه با این بحران انجام دهید تا اضطراب و ترس خود را مدیریت کنید.

در جریان باشید – اما اخبار را با وسواس بررسی نکنید

اطلاع رسانی ، به ویژه در مورد آنچه در جامعه شما اتفاق می افتد ، امری حیاتی است ، بنابراین می توانید اقدامات ایمنی توصیه شده را دنبال کرده و برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا انجام دهید. اما اطلاعات غلط زیادی هم وجود دارد مهم است که در مورد آنچه می خوانید و تماشا می کنید تشخیص دهید.

  • به منابع معتبری مانند CDC ، سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشت عمومی محلی خود پایبند باشید.
  • تعداد دفعاتی را که برای بررسی اخبار در تلوزیون و شبکه های احتماعی می گذارید را محدود کنید
  • اگر با دیدن اخبار استرس و اضطراب به شما دست می دهد تماشا این شبکه ها را محدود کنید
  • از شخصی معتبر بخواهید که اخبار را با شما به اشتراک بگذارد
  • از به اشتراک گذاشتن اخبار و شایعه پراکنی ها خودداری کنید

روی مواردی که می توانید کنترل کنید تمرکز کنید

ما در زمان یک آشفتگی گسترده هستیم. موارد بسیاری خارج از کنترل ما وجود دارد ، از جمله اینکه چه مدت این بیماری ادامه دار است ، چگونه با دیگران رفتار می کنیم و آنچه در جوامع ما اتفاق می افتد. پذیرفتن این یک مسئله دشوار است و بسیاری از ما با جستجوی بی پایان پاسخ ها و اندیشیدن در مورد همه سناریوهای مختلفی که ممکن است اتفاق بیفتد ، به آنها پاسخ می دهیم. اما تا زمانی که ما روی سوالاتی با پاسخ و شرایط غیرقابل آگاهی خارج از کنترل شخصی خود متمرکز شویم ، این استراتژی ما را به جایی نمی رساند – به غیر از احساس خستگی ، اضطراب و پریشانی.

وقتی احساس کردید که از ترس اتفاقاتی که افتاده گرفتار شده اید ، سعی کنید تمرکز خود را به چیزهایی تغییر دهید که می توانید کنترل کنید. به عنوان مثال ، شما نمی توانید میزان شیوع ویروس کرونا را در شهر یا شهر خود کنترل کنید ، اما می توانید برای کاهش خطر شخصی خود (و خطر ناآگاهانه گسترش آن به دیگران) اقداماتی انجام دهید ، مانند:

  • شستن مرتب دستان خود (حداقل 20 ثانیه) با آب و صابون یا ضد عفونی کننده دست که حداقل 60٪ الکل دارد.
  • از لمس صورت (به ویژه چشم ، بینی و دهان) خودداری کنید.
  • حتی المقدور در خانه بمانید ، حتی اگر احساس بیماری نکنید.
  • از شلوغی و اجتماعات 10 نفره یا بیشتر پرهیز کنید.
  • از خرید و مسافرت های غیر ضروری اجتناب کنید.
  • در هنگام بیرون بودن 2 متر فاصله بین خود و دیگران داشته باشید.
  • خواب کافی ، که به پشتیبانی سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.
  • پیروی از کلیه توصیه های مقامات بهداشتی

برای آنچه می توانید برنامه ریزی کنید

طبیعی است که نگران آنچه ممکن است در صورت بسته شدن محل کار شما ، فرزندان شما از مدرسه در خانه بمانند ، شما یا شخصی که دوست دارید بیمار شود ، یا مجبور به قرنطینه خود شوید ، طبیعی است. در حالی که فکر کردن در مورد این احتمالات می تواند ترسناک باشد ، اما فعال بودن می تواند حداقل برخی از اضطراب را برطرف کند.

  • نگرانی های خاصی را که درباره ویروس کرونا می تواند زندگی شما را مختل کند بنویسید. اگر احساس خستگی شدید کردید ، کمی استراحت کنید.
  • لیستی از تمام راه حل های ممکن که فکر می کنید تهیه کنید. سعی کنید زیاد در گزینه های “عالی” قرار نگیرید. هر چیزی که به ذهنتان خطور می کند را در کنار بیاورید ، در آن بگنجانید.
  • به جای مواردی که خارج از کنترل شما هستند ، روی چیزهای مشخصی تمرکز کنید که می توانید در حل آنها مشکل ایجاد کنید یا آنها را تغییر دهید.
  • بعد از اینکه گزینه های خود را ارزیابی کردید ، یک برنامه عملیاتی تنظیم کنید. پس از اتمام کار ، آن را کنار بگذارید و در برابر تمایل به بازگشت به آن مقاومت کنید تا زمانی که به آن احتیاج پیدا کنید یا شرایط شما به طور قابل توجهی تغییر کند.

در ارتباط باشید – حتی وقتی که از نظر جسمی جدا شده باشید

شواهد نشان می دهد که بسیاری از افراد مبتلا به ویروس کرونا – به ویژه افراد جوان و به ظاهر سالم – علائمی ندارند اما هنوز هم می توانند ویروس را گسترش دهند. به همین دلیل بزرگترین کاری که اکثر افراد در حال حاضر می توانند انجام دهند تا تغییر مثبت ایجاد کنند ، تمرین فاصله گیری اجتماعی است.

اما فاصله اجتماعی با خطرات خاص خود همراه است. انسان ها موجودات اجتماعی هستند. ما برای اتصال سخت گیر هستیم. انزوا و تنهایی می تواند اضطراب و افسردگی را تشدید کند و حتی بر سلامت جسمی ما تأثیر بگذارد. به همین دلیل مهم است که حتی الامکان در صورت نیاز به معاشرت حضوری ، ارتباط خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم.

  • برقراری ارتباط با دوستان و خانواده را در اولویت قرار دهید. اگر در هنگام افسردگی یا اضطراب تمایل به عقب نشینی دارید ، به فکر تعیین وقت عادی برای تماس تلفنی برای خنثی کردن این تمایل باشید.
  • در حالی که بازدیدهای حضوری محدود است ، اگر می توانید تماس ویدیویی را جایگزین کنید. تماس رو در رو مانند یک “ویتامین” برای سلامت روان شما است ، که خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد و به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.
  • رسانه های اجتماعی می توانند ابزاری قدرتمند – نه تنها برای برقراری ارتباط با دوستان ، خانواده و آشنایان – بلکه برای احساس ارتباط بیشتر به جوامع ، کشور و جهان ما باشند. این به ما یادآوری می کند که ما تنها نیستیم.
  • با این اوصاف ، مراقب باشید که شبکه های اجتماعی چه احساسی در شما ایجاد می کنند. در نادیده گرفتن با افرادی که اضطراب شما را تشدید می کنند دریغ نکنید. و اگر حال شما را بدتر می کند از سیستم خارج شوید.
  • اجازه ندهید ویروس کرونا بر هر مکالمه حاکم باشد. استراحت در مورد افکار استرس زا در مورد بیماری همه گیر مهم است تا به راحتی از همراهی یکدیگر لذت ببرید – بخندید ، داستان ها را به اشتراک بگذارید و روی چیزهای دیگری که در زندگی ما می گذرد تمرکز کنید.

از جسم و روح خود مراقبت کنید

این یک زمان فوق العاده برای مراقبت از جسم و روح است ، و تمام استراتژی های کنترل استرس آزمایش شده و واقعی ، مانند خوردن وعده های غذایی سالم ، خواب زیاد و مدیتیشن اعمال کنید. فراتر از آن ، در اینجا چند نکته برای تمرین خودمراقبتی در برابر اختلالات منحصر به فرد ناشی از ویروس کرونا وجود دارد.

  • با خودت مهربان باش. اگر بیش از حد معمول افسردگی یا اضطراب دارید ، راحت باشید. شما در مبارزات خود تنها نیستید.
  • یک روال را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید. حتی اگر در خانه گیر کرده اید ، سعی کنید به خواب منظم ، وعده های غذایی یا برنامه کاری خود پایبند باشید. این می تواند به شما در حفظ احساس طبیعی بودن کمک کند.
  • برای فعالیتهایی که از آنها لذت می برید وقت بگذارید. یک کتاب خوب بخوانید ، یک کمدی تماشا کنید ، یک صفحه سرگرم کننده یا یک بازی ویدیویی بازی کنید ، چیزی بسازید – چه یک دستور العمل جدید ، یک کاردستی یا یک قطعه هنری. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید ، به شرطی که شما را از نگرانی خلاص کند.
  • در صورت امکان در طبیعت بیرون بروید. آفتاب و هوای تازه به شما کمک خوبی می کند. حتی یک قدم زدن در اطراف محله شما می تواند حال شما را بهتر کند. فقط اطمینان حاصل کنید که از ازدحام جمعیت پرهیز کنید ، از افرادی که با آنها روبرو می شوید فاصله بگیرید و از محدودیت های منطقه خود پیروی کنید.
  • راه هایی برای ورزش پیدا کنید. فعال ماندن به شما کمک می کند تا اضطراب را از بین ببرید ، استرس را برطرف کرده و روحیه خود را مدیریت کنید. در حالی که ممکن است کلاسهای بدنسازی و گروهی بیرون باشد ، شما هنوز هم می توانید دوچرخه سواری کنید ، پیاده روی کنید . یا اگر در خانه گیر کرده اید ، به دنبال آنلاین فیلم های ورزشی باشید که می توانید دنبال کنید. بسیاری از کارها وجود دارد که حتی بدون تجهیزات می توانید انجام دهید ، مانند یوگا و ورزش هایی که از وزن بدن خود استفاده می کنند.

به دیگران کمک کنید (این باعث می شود احساس بهتری داشته باشید)

یک نقل قول در ایتالیا به ما یادآوری می کند: “ما اکنون بسیار دور از هم ایستاده ایم تا بعداً بتوانیم یکدیگر را در آغوش بگیریم.”

تصادفی نیست که کسانی که به دیگران احتیاج دارند و از جوامع خود حمایت می کنند ، به ویژه در مواقع بحرانی ، تمایل به شادی و سلامت بیشتری نسبت به افرادی دارند که خودخواهانه عمل می کنند. کمک به دیگران نه تنها در جامعه شما – و حتی در سراسر جهان در این زمان – تفاوتی ایجاد می کند – همچنین می تواند از سلامت روانی و رفاه شما حمایت کند. بیشتر ناراحتی های همراه با این همه گیری ناشی از احساس ناتوانی است. انجام کارهای مهربانانه و مفید برای دیگران می تواند به شما کمک کند تا حس کنترل زندگی خود را بدست آورید.

حتی وقتی خودتان را منزوی می کنید یا فاصله اجتماعی را حفظ می کنید ، هنوز هم می توانید کارهای زیادی برای کمک به دیگران انجام دهید.

برای جلوگیری از شیوع ویروس ، دستورالعمل ها را دنبال کنید. حتی اگر در یک گروه پر خطر نباشید ، ماندن در خانه ، شستن مرتب دستان و پرهیز از تماس با دیگران می تواند به نجات جان آسیب پذیرترین افراد جامعه کمک کند و از فشار بیش از حد سیستم مراقبت های بهداشتی جلوگیری کند.

به دیگران نیازمند نزدیک شوید. اگر افراد جامعه خود را منزوی می شناسید – به ویژه افراد مسن یا معلول – هنوز هم می توانید از آنها حمایت کنید. ممکن است همسایه مسن نیاز به کمک مواد غذایی یا تحقق نسخه پزشک داشته باشد؟ برای جلوگیری از تماس مستقیم ، همیشه می توانید بسته ها را در آستان آنها بگذارید. یا شاید آنها فقط نیاز به شنیدن صدای دوستانه و اطمینان بخش از طریق تلفن دارند. بسیاری از گروه های محلی رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا با افراد آسیب پذیر منطقه خود در ارتباط باشید.

در حالی که بیکاری و مشکلات اقتصادی تقاضا را بسیار افزایش داده است. با اهدای غذا یا پول می توانید به افراد مسن ، خانواده های کم درآمد و سایر افراد نیازمند کمک کنید.

تأثیر آرامش بخشی داشته باشید. اگر دوستان یا عزیزان وحشت زده اند ، سعی کنید به آنها کمک کنید تا دیدگاهی در مورد شرایط پیدا کنند. به جای ترساندن یا اعتبار دادن به شایعات دروغین ، آنها را به منابع خبری معتبر ارجاع دهید. داشتن یک تأثیر مثبت ، روحیه بخشی در این اوقات اضطراب آور می تواند به شما کمک کند تا در مورد وضعیت خود نیز احساس بهتری داشته باشید.

حرف آخر

با دیگران مهربان باشید. یک بیماری عفونی به هیچ گروه نژادی یا قومی مرتبط نیست ، بنابراین اگر جملات منفی را می شنوید که فقط باعث تعصب می شوند ، صحبت کنید. با نگاه و نیت صحیح ، همه ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که مهربانی و خیرات در جامعه ما حتی سریعتر از این ویروس گسترش می یابد.

مطالب مرتبط