بیماری های قلبی علت اصلی مرگ و میر در زنان

امتیاز دهید post

بیماری قلبی همچنان مهمترین علت مرگ و میر زنان در ایالات متحده است.
تقریباً از هر 5 مرگ زنان ، 1 مورد با بیماری قلبی در ارتباط است.
یک بررسی ملی اخیر از انجمن قلب آمریکا نشان داد که علی رغم خطر ، بسیاری از زنان از علائم حمله قلبی و سکته مغزی یا خطر بیماری قلبی بی اطلاع هستند.

یک نظرسنجی ملی که در مجله Circulation از انجمن قلب آمریکا منتشر شد نشان داد که علی رغم خطر ، بسیاری از زنان از علائم حمله قلبی و سکته مغزی یا خطر بیماری قلبی بی اطلاع هستند. این بررسی نشان داد که از سال 2009 تا 2019 ،اطلاع از بیماری های قلبی به عنوان اصلی ترین علت مرگ و میر زنان از 65 درصد به 44 درصد کاهش یافته است. همچنین آگاهی در زمینه های زیر کاهش یافته است: 1-علائم هشدار دهنده حمله قلبی و سکته مغزی 2-اولین اقدامی که باید هنگام حمله قلبی یا سکته مغزی انجام شود 3-بیماری های قلبی و عوامل خطر سکته مغزی.

آنچه زنان باید در مورد بیماری های قلبی بدانند

دکتر اوگنیا جیانوس ، مدیر بهداشت قلب زنان در نیویورک ، گفت: “ناامیدکننده است اگر بشنویم که زنان جوان در سال 2019 نسبت به سال 2009 کمتر یک سبک زندگی سالم برای قلب دارند.” “این ، همراه با عدم آگاهی در مورد بیماری های قلبی ، ممکن است افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در زنان را افزایش دهد.

هنگامی که زنان دچار حمله قلبی می شوند ، ممکن است علائم متفاوتی در مقایسه با یک مرد داشته باشند. در حالی که درد در قفسه سینه شایع بین مردان هنگام حمله قلبی است ،اما زنان ممکن است علائم دیگری را تجربه کنند که کمتر با حملات قلبی همراه است از جمله سرگیجه ، تنگی نفس یا حالت تهوع.

علائم دیگر می تواند شامل موارد زیر باشد:

درد یا ناراحتی در پشت ، فک ، معده یا هر دو بازو
عرق سرد کردن
تنگی نفس بدون درد قفسه سین
استفراغ
درد قفسه سینه

برخی از عوامل خطر بیماری قلبی در زنان عبارتند از:

فشار خون بالا
کلسترول بالا
دیابت
سیگار کشیدن
شیوه زندگی کم تحرک
چاقی
سابقه خانوادگی

اما حتی برای زنانی که این عوامل خطر را ندارند ، هنوز تدابیری اتخاذ شده است تا اطمینان حاصل شود که آنها یک سبک زندگی سالم برای قلب دارند.

مهمترین اشتباهات زنان در حمله قلبی

با وجود این که بیماری قلبی، قاتل شماره 1 زنان است، زنان اغلب عوامل سکته قلبی را به شرایط کم خطر تر مثل اسید معده و یا پیرى ربط مى دهند. آن ها این کار را به خاطر آنکه می ترسند انجام می دهند. هنوز بسیاری از زنان وجود دارند که از حمله ى قلبى خود شوکه مى شوند.

در هر ۴٣ ثانیه حمله قلبی فردى را تحت تاثیر قرار مى دهد . این اتفاق زنانى می افتد که جریان خونى که اکسیژن را به عضله قلب مى رساند شدیدا کاهش می یابد و یا کاملا قطع می شود. این امر به این دلیل است که شریان هایی که خون قلب را تامین می کنند، به آرامی به علت افزایش چربی، کلسترول و سایر مواد (پلاک) باریک می شوند.

بسیاری از زنان تصور می کنند که نشانه های حمله قلبی بسیار مشهود هستند ، اما در واقع می توانند زیرکانه تر و گاه گیج کننده باشند.

برخی از زنان مبتلا به حمله قلبی، از فشار بیش از حد در پشت شکایت مى کنند. سیاهى رفتن چشم ها، سرگیجه و یا خستگی شدید ممکن است علایم سکته قلبی باشند، که باید مورد توجه قرار گیرند.

بسیاری از زنان زمانى که فکر می کنند دچار حمله ى قلبی شدند یک آسپیرین مصرف مى کنند و به بیمارستان نمى روند که کار اشتباهى است .

خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد که همه زنان می توانند هر روز انجام دهند تا به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کنند. برخی از این اقدامات عبارتند از:

یک رژیم غذایی سالم ، غنی از میوه ، سبزیجات و غلات کامل – و کم چربی اشباع ، کلسترول ، نمک و قندهای اضافه شده داشته باشید.
سیگار کشیدن را ترک کن.
با اعتدال بنوشید.
استرس را مدیریت کنید.
ورزش.
تاریخچه خانواده خود را بیاموزید.

مطالب مرتبط