4 روش درمان دندان درد در کودکان

امتیاز دهید post

درمان دندان درد کودکان یکی از دغدغه های همیشگی والدین است.

زمانی که کودک از شدت دندان درد به خود می پیچد باعث نگرانی کل خانواده می شود و والدین را به تکاپو می اندازد تا راحلی برای آن پیدا کنند.

مسلما بهترین را برای درمان دندان درد پیگیری و مراقبت از دندان ها می باشد ولی کودکان به خاطر شرایط سنی خود نسبت به آن بی توجه یا کم توجه هستند. پس راحل چیست؟

در مقاله ی زیر سعی کرده ایم برای حل این مشکل راحل هایی به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

4 درمان خانگی دندان درد که برای کودکان بی خطر است

مقابله با دندان درد برای همه افراد ، به خصوص بچه ها ، ممکن است دشوار باشد. با کمک داروه های خانگی ایمن می توانید تا زمانی که به یک دندان پزشک کودکان مراجعه کنید در دندان را تا حدی تسکین داد.

می توانید از دارو های دندان درد برای کودکان به عنوان راحل دردهای خفیف استفاده کنید. ولی برای تسکین درد های مزمن باید به دندان پزشک مراجعه کنید.

برای پیدا کردن یک دندان پزشک خوب نیاز به زمان دارید که می توانید با کمک یک کمد کامل یا یک فروشگاه مواد غذایی مناسب تسکین موقت را برای دندان درد به وجود آورید.

دلایل شایع دندان درد در کودکان

کودکان در حال رشد هستند. اما این بدان معنا نیست که باید درد دندان کودکان را نادیده گرفت. بعضی از والدین فکر می کنند چون دندان کودکشان شیری است پس درد یا خرابی آن اهمیتی ندارد. اما درد دندان کودکان می تواند یک مساله جدی باشد و باید دندان پزشک کودکان آن را بررسی کند.

قبل از انتخاب بهترین داروی خانگی برای دندان درد کودکتان دهان او را برای یافت علت دندان درد بررسی کنید.

تسکین دندان درد

قبل هر چیز بیان چند نکته در مورد درمان های خانگی دندان درد حائزه اهمیت است. این معالجات خانگی صرفا برای تسکین درد است و هیچ کاری برای رفع یا درمان علت اصلی درد انجام نمی دهد.

اگر چه در مواقعی که درد جزئی است یا درد فک باعث دندان درد شده است با استفاده از معالجات خانگی می تواند برطرف شود. اما دارو های خانگی فقط یک راه حل موقتی برای درد های شدید تر است. در صورت بروز دندان درد شدید در کودکتان مراجعه به دندان پزشک ضروری است.

معالجات خانگی صرفا برای تسکین درد است و هیچ کاری برای رفع یا درمان علت اصلی درد انجام نمی دهد

دندان پزشک کودک می تواند عوارض احتمالی طولانی مدت را شناسایی کند. آنها همچنین می توانند با پر کردن دندان یا ارتودنسی و یا مراقب های لازم برای دندان ها به رشد صحیح دهان و دندان کودکتان کمک کنند.

در حالی که هزینه داروهای خانگی دندان درد باعث جذاب شدن آنها می شود اما اعتماد بیش از حد به آنها باعث آسیب رسیدن بیشتر به دهان و دندان کودکتان می شود.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر کودک نیاز به داروی خاص خود دارد. برخی از کودکان ممکن است نسبت به مواد خاصی که در درمان های خانگی استفاده می شود حساسیت داشته باشند.

اگر فکر می کنید کودک شما ممکن است به هر یک از مواد ذکر شده حساسیت داشته باشد. از هیچ یک از داروهای ذکر شده در زیر استفاده نکنید.

داروهای معروف دندان درد برای کودکان

درمان ها و دستورالعمل های زیر به طور کلی برای کودکان سالمی که دندان درد داردند بی خطر است.

برخی از موادی که در زیر ذکر می کنیم رایج تر از بقیه هستند ولی همه آنها به طور گسترده در فروشگاه های مواد غذایی در سراسر کشور یافت می شوند.

راه های درمان دندان درد در کودکان

1- استفاده از آب نمک

نمک به عنوان پاک کننده و محافظ ضد باکتری برای صد ها سال مورد استفاده قرار گرفته است

یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه حل های درد دندان با کمک داروهای خانگی آب نمک است. آب نمک اقدام عالی به عنوان اولین قدم در کاهش ناراحتی درد دندان است.

کافی است یک لیوان با مقداری آب ولرم برداشته و در آن یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. از کودکتان بخواهید آن در دهان خود نگه دارد و بچرخاند. نمک به عنوان پاک کننده و محافظ ضد باکتری برای صد ها سال مورد استفاده قرار گرفته است، و امروزه به همان خوبی عمل می کند و با باکتری های موجود در دهان که می توانند باعث عفونت یا تحریک شوند مبارزه می کند.

راه های درمان دندان درد در کودکان

2- استفاده از نعناع فلفلی

یکی از مسکن های سنتی و ایمن نعنا است. نعنا را می توان یکی از جالب ترین داروهای خانگی دندان درد نامید.

برای استفاده از نعنا، یک کیسه چای نعناع خالص تازه استفاده شده را با استفاده از فریزر یا به طور طبیعی خنک کنید. سپس آن را بین گونه و لثه قرار دهید تا کمپرس تسکین دهنده درد ایجاد شود.

می توانید بجای استفاده از چای کیسه ای نعناع از روغن آن نیز استفاده کنید. کافیست چند قطره روغن نعنا روی پنبه ریخته و روی دندان بگذارید. اما از مصرف عصاره نعناع خود داری کنید، چرا که عصاره ی آن حاوی الکل بسیار زیاد است که می تواند باعث تحریک کودک شود یا حتی برای کودکان حساس به الکل تشنج ایجاد کند.

راه های درمان دندان درد در کودکان

3- استفاده از سیر

سیر یکی دیگر از داروهای خانگی دندان درد است. این دارو برای اکثر بچه ها خوشایند نیست و متاسفانه هیچ راهی هم برای حل این مسئله وجود ندارد با این حال بسیار موثر است.

سیر مزایای بسیاری دارد که یکی از شناخته شده ترین آنها خاصیت ضد باکتری سیر است. این خاصیت آن را برای مواردی که احتمال عفونت باشد مناسب می کند.

برای استفاده از سیر کافی است یک یا دو حبه سیر را له کرده (می توانید مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید) و یک خمیر درست کنید. سپس آن را با استفاده از پنبه روی سطح دندان آسیب دیده بمالید.

راه های درمان دندان درد در کودکان

4- استفاده از میخک

میخک در میان راه حل های دندان درد برای بزرگسالان محبوب است و می تواند برای کودکان نیز مفید باشد اما در استفاده از آن احتیاط کنید.

برای استفاده از این داروهای خانگی دندان درد چند قطره روغن میخک را روی پنبه بریزید سپس بر روی دندان قرار دهید. هرگز از میخک کامل یا میخ زمینی استفاده نکنید و هرگز پنبه را بیش از چند دقیقه در محل خود نگه ندارید.

اقدامات اضافی برای انجام

علاوه بر داروهای دندان درد که در بالا بیان شد می توانید از قرص های ضد التهاب که بدون نسخه عرضه می شوند استفاده کنید. استفاده از ایبوپروفن کودکان نیز می تواند به کاهش تورم و التهاب ناشی از برخی دندان دردها کمک کند.

استفاده از حوله برای درست کردن کمپرس گرم یا سرد روی دندان، می تواند برای کاهش درد و التهاب مفید باشد.

از کودکتان درد مداوم دارد و یا داروهای خانگی دندان درد شما تاثیر گذار نیست، فورا به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید.

در مطلب بالا سعی کردیم راه های کم کردن درد و التهاب دندان را بیان کنیم، نظر شما در مورد داروهای خانگی دندان درد چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط