شخصیت های برتر دنیای ورزش در سال ۲۰۲۰

امتیاز دهید post

یک رسانه چینی ۱۰ شخصیت برتر ورزش در سال ۲۰۲۰ میلادی را معرفی کرد.

خبرگزاری شین هوا با نزدیک شدن به پایان سال میلادی ۲۰۲۰ به  ۱۰ شخصیت برتر دنیای ورزش را معرفی کرد.

۱. لوییس همیلتون (اتومبیلرانی، انگلیس)

قهرمان ۳۵ ساله دنیای اتومبیلرانی امسال توانست هفتمین قهرمانی خود را در مسابقات فرمول یک کسب کند. او با مایکل شوماخر اسطوره این رشته با هفت عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها برابر شد.

۲. رافائل نادال (تنیس، اسپانیا)

نادال سال ۲۰۲۰ موفق به کسب سیزدهمین قهرمانی خود در مسابقات آزاد فرانسه شد. او اکنون ۲۰ قهرمانی گرنداسلم را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد و توانست به رکورد راجر فدرر اسطوره این رشته دست پیدا کند.

این ستاره ۳۴ ساله توانست در این فصل هزارمین پیروزی خود را در تمام مسابقات کسب کند.

۳. گو آلینگ (اسکی آزاد، چین)

این استعداد ۱۷ ساله در بازی‌های المپیک زمستانی جوانان در لوزان در ژانویه گذشته ۲ مدال طلا گرفت و به اولین اسکی باز در بخش آزاد این مسابقات تبدیل شد که دو بار متوالی به مقام قهرمانی این مسابقات می‌رسد.

۴. رابرت لواندوفسکی (فوتبال، لهستان)

این مهاجم لهستانی در این فصل  با تیم فوتبال بایرن مونیخ موفق به کسب سه گانه در فوتبال اروپا شد و به عنوان بهترین بازیکن سال لیگ آلمان، لیگ قهرمانان اروپا هم  انتخاب شد. او همچنین موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را کسب کند.

۵. یوزورو هانیو (اسکیت، ژاپن)

او در مسابقات انفرادی در این رشته موفق شد با ثبت رکورد ۱۱۱.۸۲ مدال طلا را کسب کند. این ورزشکار ۲۶ ساله توانست امسال طلای المپیک را در رشته خود کسب کند. او در دسامبر سال ۲۰۲۰ توانست پنجمین عنوان ملی خود را به دست آورد.

۶. یولیمار روخاس (پرش سه گانه، ونزوئلا)

این ورزشکار ۲۵ ساله توانست در مسابقات جهانی داخل سالن دو و میدانی که در ماه فوریه برگزار شد با پرش ۱۵.۴۳ رکورد این رشته را در مسابقات داخل سالن جهان ۷ سانتی متر افزایش دهد. روخاس امسال به عنوان بهتری ورزشکار جهان انتخاب شد.

۷. لبرون جیمز (آمریکا، بسکتبال)

او در فینال‌های mvp  (مسابقه بین قهرمان کنفرانس غرب و شرق)  توانست با میانگین امتیازی  ۲۹.۸ و ۱۱.۸ ریباند و ۸.۵ پاس گل در فینال‌ها رکوردی عجیب را ثبت کند.

جیمز ۳۶ ساله توانست در این فصل با تیم لس آنجلس لیکرز عنوان قهرمانی مسابقات ان بی‌ ای را کسب کند.

۸. تادج پوگاکار  (دوچرخه سواری، اسلوونی)

این دوچرخه سوار ۲۱ ساله توانست عنوان قهرمانی مسابقات توردو فرانس را کسب کند و به عنوان جوان‌ترین برنده این مسابقات از سال ۱۹۰۴ توانست نام خود را مطرح کند.

۹. آرماندو دوپلاندیس (پرش با نیزه، سوئد)

او در این رشته با ثبت رکورد‌های (۶.۱۵ و ۶.۱۷ و ۶.۱۸) توانست تمام رکورد‌های پرش با نیزه را به نام خود ثبت کند. او توانست با  ۲۱ سال به جوان‌ترین ورزشکاری تبدیل شود که در مسابقات جهانی دو و میدانی عنوان بهترین ورزشکار را از آن خود کرده است.

۱۰. نواک جوکوویچ (تنیس، صربستان)

جوکوویچ ۳۳ ساله توانست عنوان‌های قهرمانی خود را در مسابقات گرند اسلم به عدد ۱۷ برساند و توانست برای ششمین بار سال میلادی را با رتبه یک رده بندی تنیس به پایان برساند.

مطالب مرتبط