۲۱ پل ۲۱Bridges فیلمی جنایی با بازی برجسته ی چادویک بوزمن

امتیاز دهید post

چادویک بوزمن بازی در نقش‌های مهمی را در کارنامه هنری خود دارد، از بازی در نقش جکی رابینسون در فیلم «۴۲» گرفته تا نقش‌آفرینی در نقش جیمز براون در فیلم «برخیز»، توروگود مارشال در فیلم «مارشال» و البته شخصیت بلک پنتر در چهار فیلم دنیای سینمایی مارول. با این‌ حال بوزمن در ۲۱ پل ۲۱Bridges در نقش یک شخصیت فانی بازی می‌کند، کارآگاه پلیس نیویورک، آندره دیویس. اما خیلی نمی‌گذرد که متوجه می‌شویم آندره نیز خود یک ابرقهرمان است، ابرقهرمانی بدون لباس مخصوص قهرمان‌ها.

همچنین بخوانید:
فرشتگان چارلی Charlie’s Angels – کریستن استوارت و الا بالینسکا جدیدترین فرشته ها

آندره گذشته ناراحت‌کننده‌ (پدرش که او نیز مامور پلیس بوده است، در حین ماموریت کشته می‌شود)، مهارت‌های فوق‌العاده (آرام، با اعتماد به نفس و استفاده به جا از اسلحه‌) دارد و ۲۱ پل داستانی است برای نمایش این دو ویژگی او (دو قاتل بی‌رحم پلیس که در شهری که او سوگند به حفاظت از آن خورده است، آزادانه می‌چرخند).
موضوع، موضوع بدی نیست، اما ۲۱ پل می‌توانست به راحتی فیلم خیلی بهتری باشد، فقط اگر اتفاقات متفاوت دیگری نیز وارد داستان می‌شد.

۲۱ پل تمام بار فیلم را بر دوش بوزمن گذاشته است و موفقیت و یا شکست فیلم تماما به توانایی او در انجام ماموریت‌های پلیسی و فرار کردن از گلوله‌‌ها و اوضاع نابسامان منهتن بستگی دارد.
بازیگرهای با‌استعداد دیگری نیز در این فیلم حضور دارند، استفان جیمز (بازیگر فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند») و تیلور کیج، در نقش دو جنایت‌کاری که برای دزدیدن کوکایینی که در فریزر رستورانی جاسازی شده است به آن‌جا می‌روند، بازی می‌کنند. این دو در آن‌جا با ۷ مامور پلیس مواجه می‌شوند که همه آن‌ها در درگیری مسلحانه کشته می‌شوند. جی. کی. سیمونز در نقش رییس پلیسی که می‌خواهد جنایت‌کارها به هر قیمتی شده دستگیر شوند و سیه‌نا میلر در نقش پلیس مواد مخدر، در فیلم ۲۱ پل حضور دارند.
این آندره‌ است که ایده بستن تمام راه‌های خروجی منهتن را می‌دهد (عنوان فیلم نیز از آن گرفته شده است) تا راحت‌تر این جنایت‌کارها را دستگیر کنند.

اف‌بی‌آی به او چهار ساعت مهلت می‌دهد تا این دو را دستگیر کند (ایده‌ای که بیشتر در کلاس‌های نمایش‌نویسی قابل انجام است تا در واقعیت در شهر نیویورک).
در اینجاست که هیجان داستان بالا می‌رود و ماجرای تعقیب و گریز دزد و پلیسی آغاز می‌شود. برایان کرک، کارگردان ایرلندی که سابقه درخشانی دارد («بازی تاج و تخت»، «لوتر») صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیزی را در ۲۱ پل خلق کرده است.
اما فیلم‌نامه نوشته آدام مرویس و متیو مایکل کارناهان در قسمت‌هایی آن‌طور که انتظار می‌رود پیش نمی‌رود، دیالوگ‌های کلیشه‌ای و نخ‌نما (“مامور پلیس شدن انتخاب من نبود” و یا “برقراری عدالت هزینه دارد”) نیز به بهتر شدن آن کمکی نمی‌کند. می‌توان نشانه‌هایی از داستانی روان‌تر را در قسمت‌هایی از فیلم دید، اما بعضی از صحنه‌ها، مانند صحنه پر از خون و خون‌ریزی نهایی، به نظر کمی زیادی می‌آید.

این مطلب از نوشته لیا گرین‌بلات در سایت Entertainment Weekly گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۲۱ پل ۲۱Bridges فیلمی جنایی با بازی برجسته ی چادویک بوزمن اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط