معرفی میوه انگورفرنگی

امتیاز دهید post

نام این میوه انگور فرنگی میباشد که شاید تا به حال این نوع از میوه را مشاهده نکرده باشید، اما دانشمندان معتفدند که اگر این میوه بسیار مفید و پر خاصیت را در رژیم غذایی خود بگنجانید شما فردی خوش شانس خواهید بود.

اگر شما گیاه انگورفرنگی (انگور فرنگی، گالش انگور گونه­ ای انگورفرنگی است که در راسته خارشکن­سانان قرار دارد. این گیاه با نام خارتوت نیز شناخته می­شود) خودتان را رشد داده ­اید، احتمالا با طعم شیرین و شبیه مسقطی آن آشنا هستید. این گیاه به صورت تازه برداشت می­شود. میوه ­هایی که از مغازه ­های خریداری می­کنید فصل کوتاه بوده و میوه­ های آن ممکن است سخت و نارس باشد. آن­ها برای پخت و پز مناسب هستند، اما برای خام خوردن بسیار ترش هستند. به طور کلی، انگور فرنگی به دو گروه قابل پخت و ارقام دسر طبقه­ بندی می­شود. میوه ­های قابل پخت ترش است، اما هنگامی که شکر به آن افزوده می­شود مربا، ژله، کیک و میوه ­های خوبی به ارمغان می­آید. میوه دسر به اندازه کافی شیرین بوده و می­توان آن را به صورت مستقیم مصرف کرد. برخی از ارقام هر دو نوع را دارند: نصف آن را در زمان جوان بودن انتخاب کرده و برای پخت و پز استفاده کنید و نصف دیگر را پس از رسیدن به صورت تازه برداشت نمایید. میوه ­ها یا توت­های آن ممکن است سبز، زرد یا قرمز و صاف و مودار باشد. ابعاد آن­ها می­تواند بسیار متفاوت باشد: میوه ­های غول پیکر  به شدت رشد کرده و می­توانند به اندازه تخم مرغ  برسند.

برخی از ارقام انگور فرنگی به شدت رشد کرده و لازم است که تحت کنترل قرار بگیرند. بایستی شما آن را در مقابل دیوار یا حصار کاشت کنید. شما می­تواند دو یا سه رقم مختلف را در یک فضای محدود کاشت کنید.

کدام فرم­ها رشد می­کنند:

  • بوته­ ای، احتمالا ساده­ترین شکل رشد است، اما تا ارتفاع 2 متر (6 فوت) رشد و گسترش می­یابد.
  • کوردون، نیاز به هرس معمولی دارد، اما از نظر فضا و میوه تولید شده اقتصادی است.
  • استاندارد، بر روی یک پایه رشد کرده و نیاز به حمایت از هر دو طرف دارد.
  • فن، رواج کمتری دارد، اما برای ایجاد سایه در کنار دیوار یا حصار ایده­آل است.

انگورفرنگی­ هایی که عمدتا رشد می­کنند:

در ادامه مقاله ویژگی های انگور های فرنگی مختلف را برایتان شرح می دهیم.

گرین­فینچ (قابل پخت/دسر):

بوته ­ای بوده و رشد زیادی ندارد. بنابراین، انتخاب خوبی برای فضاهای محدود است. نسبت به کپک و لکه برگی حساسیت کمتری داشته و مزه خوبی دارد.

برداشت : تیر ماه

لانکاشیر لاد (قابل پخت/دسر):

این رقم قدیمی بوده و در قرن 19 کاشت می­شد. این رقم دارای میوه قرمز تیره بوده و گل­های آن زیبا است. برخی از آن­ها به کپک مقاوم هستند اما به خاک حاصلخیز نیاز دارند.

برداشت : تیر ماه تا مرداد ماه

لولر (قابل پخت/دسر):

میوه آن به رنگ زرد و بزرگ بوده و طعم فوق­ العاده ­ای دارد و بایستی به طور کامل رشد کند. با این حال، این محصول تنها در صورتی رشد می­کند که زهکشی و حاصلخیزی خاک خوب باشد. این محصول نسبت به کپک حساس است.

برداشت : تیر ماه تا مرداد ماه

هینونماکی قرمز (قابل پخت/دسر):

برخی اوقات “هینو قرمز” نیز نامیده می­شود. این رقم بسیار سخت بوده و رشد آن آسان است. این رقم مقاوم به کپک است. میوه آن قرمز بوده و شیرین و خوش بو است.

برداشت : تیر ماه

هینونماکی زرد (قابل پخت/دسر):

همانند قرمز است. منشاء هینونماکی زرد فنلاند است. این رقم می­تواند زمستان سرد را سپری کند و مقاوم به کپک است. میوه آن شیرین و خوش بو و طعم آن شبیه طعم زردآلو است.

برداشت : تیر ماه

کارلس (قابل پخت/دسر):

یکی از ارقام سبز زودرس بوده و در قرن 19 کاشت می­شد. طعم آن خوب بوده و محصول زیادی را تولید می­کند. این رقم حساس به کپک است.

برداشت : تیر ماه

اینویکاتا (قابل پخت/دسر):

رشد زیادی داشته و محصول سخت با پوست نرم را تولید می­کند که مناسب برای پخت و پز و نگهداری است. مقاومت خوبی به کپک دارد

برداشت : خرداد تا تیرماه

لانگلی گاگ (دسر):

رقم شیرین، خوشبو و قدیمی بوده و می­تواند به صورت خام خورده شود. ارزش زیادی برای جستجو دارد.

برداشت : تیرماه تا مردادماه

وینهامس اینداستری (قابل پخت/دسر):

رقم قدیمی بوده و برای اولین بار در شمال انگلستان کاشت شده است. رشد آن در اغلب شرایط مناسب است، اما حساس به کپک می­باشد. از میوه ­های سبز آن برای پخت و پز استفاده می­شود و از میوه ­های قرمز تیره آن برای خوردن استفاده می­شود.

برداشت : تیرماه

کاپتیواتور  (دسر):

هیبرید اروپایی – آمریکایی بوده و میوه شیرین و زیادی را تولید می­کند که پس از رسیدن می­توان آن را به صورت خام مصرف کرد. این رقم بدون دردسر بوده و مقاوم به کپک است.

برداشت : تیرماه تا مردادماه

مارتلت (قابل پخت/دسر):

رقم جدید و مقاوم به کپک بوده و دارای عملکرد بالایی است. میوه­ های آن نرم، شیرین و قرمز رنگ بوده و می­تواند به صورت خام یا پخته شده مصرف شود.

برداشت : تیرماه تا مردادماه

ریمارکا (قابل پخت/دسر):

رقم قرمز زودرس بوده و طعم آن خوب است. برخی از آن­ها مقاوم به کپک هستند.

برداشت : تیرماه

پاکس (قابل پخت/دسر):

رقم قرمزی که اخیرا معرفی شده و دارای میوه بزرگ با طعم خوب است. رشد آن آسان بوده و مقاوم نسبتا خوب به کپک دارد.

برداشت : تیرماه

زنیا (نشان داده نشده) (قابل پخت/دسر):

رقم جدید در سوئیس بوده و میوه آن بزرگ، قرمز و شیرین است. رسیدگی میوه بسیار سریع است. رشد قوی داشته و مقاوم به کپک است.

برداشت : خرداد

مطالب مرتبط