چهره های معروف ایرانی که هنوز مجرد هستند!

امتیاز دهید post

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا بیشتر هنرمندان معروف کشور ازدواج نکرده اند و یا فعلا قصد ازدواج ندارند.

با اینکه این افراد موفق الگوی بسیاری از طرفداران خود هستند اما گویا تا کنون علاقه ای به تشکیل خانواده و ازدواج نداشته اند. با اینکه این امر کاملا شخصی است اما این سوال مطرح است که آیا این یک تصمیم خودخواسته است یا شرایط این‌طور ایجاب می‌کند؟

بسیاری از بازیگران با وجود این‌که سن‌شان از ۴۰ سال هم گذشته ولی تن به ازدواج نداده‌اند. این موضوع را بارها در برنامه‌های مهمان محور تلویزیونی مثل دورهمی، خندوانه و… دیده‌اید. بسیاری از بازیگران در مواجهه با این سوال که چرا ازدواج نکردی؟ پیدا نکردن گزینه مناسب، نداشتن وقت، پیش نیامدن موقعیت آن و… را بهانه می‌کنند.

اما آیا واقعاً مسئله این است یا مشکلات بزرگ‌تری در این زمینه وجود دارد؟ مشکلاتی که نیاز به تحلیل و بررسی روان‌شناسانه دارد. انزوای درونی بازیگران در همه جای دنیا وجود دارد و متأسفانه بعضی از سلبریتی‌هایی که ازدواج کرده‌اند، بعد از مدتی جدا شده و دوباره به همان زندگی تنهای خود رو آورده‌اند.

با ما همراه شوید تا با مجردهای سینمای ایران و دلایل ازدواج نکردنشان آشنا شوید.

نیکی کریمی

یکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران است. او یکی از هنرمندان سینماست که با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی به شمار می‌رود. با کسب این همه موفقیت اما هنوز مجرد است و شریکی برای زندگی خودش انتخاب نکرده است. پاسخ او به این سوال که چرا مجرد است و چندین بار از او پرسیده شده، فقط یک جمله است: «این سوال‌ها به دور از نزاکت است».

احسان علیخانی

مجری 38 ساله برنامه پربیننده عصرجدید یعنی احسان علیخانی هم از جمله افراد مشهور تلویزیون است که هنوز مجرد است. احسان علیخانی در جواب این سوال که چرا ازدواج نمی‌کند، فقط مشغله کاری را بهانه کرده و چیز دیگری نگفته است.

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی در بهمن‌ماه 91، در آخرین مصاحبه‌ای که در رابطه با موضوع ازدواج داشته است، گفته:« شاید خیلی‌ها با من مخالف باشند و البته این مسئله خیلی شخصی است ولی تصورم این است که راستش را بخواهید من خیلی خودخواهم. این خیلی خودخواه بودن و ترس باعث می‌شود که محتاط باشم.

همیشه دوست دارم جوان و تازه باشم و همه چیز تازه باشد. این خیلی خطرناک است چون فکر می‌کنم اگر روزی کهنه شوم و به این باور برسم که کهنه شدم، دچار افسردگی خیلی حاد ‌شوم که حتی ممکن است بلایی سر خودم بیاورم.

همه آرزوی زندگی‌ام هم همین است که خداوند این تازگی را از من نگیرد. نمی‌دانم شاید من مقدار کمی خودشیفتگی بازیگری دارم و این چیزی است که به نظرم همه بازیگران دارند و اگر نداشته باشند اصلا نمی‌توانند بازیگر شوند. آن خودشیفتگی هم این است که خودم را از هر چیزی در جهان بیشتر دوست دارم و فکر می‌کنم حتی اگر روزی بچه‌دار شوم باز هم خودم را بیشتر از او دوست خواهم داشت.

آنقدر خودم را دوست دارم که حاضر نمی‌شوم این همه سختی به خودم بدهم که عشق دیگری را تجربه کنم. آن عشق را خودم به خودم دارم.» (مجله ایده‌آل)

امیر آقایی

امیر آقایی 46 ساله بازیگر، نویسنده، عکاس و نقاش است. وی در یکی از برنامه های «دورهمی» مهمان مهران مدیری بود و درباره مجردی اش گفت هیچ وقت به خواستگاری نرفته است و هنوز به صورت جدی به ازدواج فکر نکرده است. او به مدیری گفت ازدواج اتفاق مهمی است و او هم یک روز به آن فکر می کند. امیر آقایی شعر هم می گوید. از او یک مجموعه هایکو با نام «بیدها در باد» در سال 1389 توسط «انتشارات حوض نقره» منتشر شده است.

هانیه توسلی

او متولد ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در همدان است. توسلی دیپلم علوم تجربی دارد و دانش‌آموخته کارشناسی نمایش نامه‌نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. وی در گفت‌وگویی که مهرماه ۹۰ با مجله«پردیس» داشته، در پاسخ به این سوال که  آیا برای ازدواج کردن و مادر شدن برنامه‌ای دارد یا خیر، گفته: «مادر شدن به نظر من فداکاری خیلی بزرگ و مسئولیت بزرگ‌تری است؛ من هنوز این قدرت را در خودم نمی‌بینم.  ۱۵-۱۶  ساله بودم که رمان «جان شیفته» رومن رولان را خواندم و آن لحظه خیلی دوست داشتم مادر باشم ولی الان نمی‌دانم. فکر می‌کنم بعضی چیزها رویم تاثیر گذاشته، به هرحال دم همه مادرها گرم. ان شاءا… که من هم یک روز قدرت مادر شدن را پیدا کنم.»

حامد بهداد

حامد بهداد که حالا 47 سال سن دارد، در گفت‌وگویی درباره دلیل ازدواج نکردنش اظهار کرده: «به زندگی مشترک اعتقاد دارم. روش درستی است چون طی سالیان جواب داده است. آن حالت درست الان با شرایط زندگی من هماهنگ نیست. این اعتقاد من است. بدیهی است که دوست دارم ازدواج کنم و بچه‌دار شوم اما الان شرایطم مناسب نیست. در هیچ کجا از این شهر، من هیچ کورسویی از دوست داشتن در یک حریف و همراه نمی‌بینم».

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی چند سال قبل با هومن بهمنش فیلمبردار سرشناس ازدواج کرد. هر چند که بهمنش آن روزها شهرت امروزش را نداشت، اما در کمال تعجب ازدواج آنها دیری نپایید و خیلی زود به جدایی انجامید. بعد از آن خانم تهرانی تن به ازدواج نداد. کمتر کسی است که از علاقه هدیه به گربه‌ها بی‌اطلاع باشد و نداند که او مجموعه‌‍‌‌ای از گربه‌های زیبا و جذاب دارد.

بهرام رادان

بهرام رادان چند باری گرفتار شایعه ازدواج شد، اما تا به امروز تن به ازدواج نداده و همچنان مجرد است. او هم با 36 سال سن هنوز تصمیم جدی برای ازدواج و بچه‌دار شدن نگرفته است. هر چند که در فیلم «آتش بس۲» به نوعی پدر شدن را تجربه کرده است.

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی سال‌ها قبل با بابک ریاحی، نوازنده مطرح گیتار الکترونیک ازدواج کرد. اما این ازدواج بعد از مدتی به جدایی کشید و بعد از آن هم خانم بازیگر تصمیم به ازدواج کردن و به دنبال آن، بچه‌دار شدن نگرفت. هر چند که او علاقه‌ زیادی به بچه‌ها دارد و حتی عضو انجمن یونیسف در ایران است و برای تغذیه بچه‌ها با شیر مادر هم تلاش‌های زیادی کرده است. نمونه آن را هم به طور حتم به خاطر دارید؛ او یک گفت‌وگوی مفصل با لیلا حاتمی در مورد فواید شیر مادر انجام داد. اما ظاهرا خودش بی‌خیال مادر شدن شده است.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر با وجود اینکه در انتخاب نقش‌هایش گزیده‌کار است، اما از نظر بسیاری یک ستاره تمام‌عیار و فراموش نشدنی به شمار می‌رود. او در زندگی حرفه‌ای خود انتخاب عجیب و غریبی داشت و به جای اینکه با تکیه بر چهره‌ خود جذب سینمای تجاری شود، ترجیح داد فضای متفاوتی را تجربه کند و کاری را انجام دهد که دوست دارد. او در زندگی شخصی‌ هم هیچ‌گاه ازدواج نکرده و به دنبال آن صاحب فرزندی نشده است.

الناز شاکردوست

یکی از معروف‌ترین چهره‌های زنان سینمای ایران، الناز شاکردوست است که در سال ۹۷ موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش زن را برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» کسب کند.  درباره دلایل ازدواج‌نکردنش می‌گوید: «هرگز به ازدواج فکر نکرده‌ام. درباره ازدواجم این را هم بگویم که من آن‌قدر فالوئرها و هوادارانم را دوست دارم که همیشه با حمایت‌های آن‌ها روحیه و انرژی مضاعفی می‌گیرم و اگر روزی قرار باشد هر اتفاقی در زندگی شخصی من مثل ازدواج رخ بدهد، شخصاً این را حق آن‌ها می‌دانم که آن را در صفحه شخصی‌ام اعلام کنم.»

پژمان جمشیدی

فوتبالیست 43 ساله ای که در عرصه بازیگری درخشید و می‌توان گفت یکی از بازیگران بسیار خوب این روزهای تلویزیون و سینمای ایران است، کسی نیست جز پژمان جمشیدی. با این حال، او هم جزو بازیگران و افراد مشهوری است که هنوز مجرد است و تنها زندگی می‌کند. جمشیدی در برنامه دورهمی دلیل مجرد بودنش را این‌گونه بیان کرد: «تا ۳۰ سالگی دوست داشتم در کنار پدر و مادرم باشم و آن‌ها را تنها نگذارم چون برادرم  به خارج از کشور رفته و خواهرم هم ازدواج کرده بود اما از ۳۰ سالگی به بعد هم که تنها زندگی می‌کنم زیاد به این موضوع فکر نکرده‌ام، البته از ۴۰ سالگی به بعد گاهی به ازدواج فکر می‌کنم ولی هنوز موقعیت اش پیش نیامده است

ساره بیات

ساره بیات بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 14 مهر 1358 متولد شد و بازیگری را از سال 85 در سینما آغاز کرد و در 40 سالگی هنوز تصمیمی برای آغاز زندگی متاهلی نگرفته است. سروین خواهر کوچکتر ساره بیات است که با رضا قوچان نژاد فوتبالیست کشورمان ازدواج کرد.

محمدرضا گلزار

یکی از معروف‌ترین سوپر استارهای ایران که به تازگی به کرونا مبتلا شده، محمدرضا گلزار است. او با وجود شایعات بسیاری که عده‌ای به خصوص در شبکه‌های اجتماعی هر بار خبر ازدواج و بعد از مدتی طلاقش را پخش می‌کنند، هنوز مجرد است. تا امروز چندین بار، ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که از او خواستگاری کرده‌اند اما جوابش منفی بوده است. با این حال، درباره دلایل مجرد بودنش گفته: «هیچ شخص خاصی مدنظرم نیست اما به ازدواج فکر می‌کنم و مصمم به انجامش هستم ولی ازدواج تصمیمی نیست و شرایط باید مهیا شود.»

مهراوه شریفی‌نیا

او تا امروز در هر سه عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر نقش‌آفرینی کرده اما ازدواج نکرده است. مهراوه شریفی‌نیا در پاسخ مهران مدیری در برنامه دورهمی که از او پرسیده بود چرا ازدواج نمی‌کند با خنده گفت: «شوهر خوب پیدا نمیشه!» مدیری مجدد پرسید شوهر خوب به کی میگن؟ که مهراوه شریفی‌نیا جواب داد: «راستش تا امروز این‌قدر درگیر کار بودم که تا حالا بهش فکر نکرده ام.»

مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین ترابی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 20 مرداد 1336 متولد شد و با وجود عبور از مرز 60 سالگی هرگز ازدواج نکرد و مجرد است و در توضیح علت ازدواج نکردش بارها و بارها گفته است که به دلیل علاقه زیادش به بازیگری، تنها ماندن و ازدواج نکردن را به کنار گذاشتن بازیگری ترجیح داد.

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی بازیگر شاد و سرزنده سینما و تلویزیون 1 مرداد 1352 متولد شد و با وجود نزدیک شدن به 50 سالگی هنوز مجرد است و گویا خیال ازدواج کردن ندارد. بیشتر مخاطبان تلویزیون آناهیتا همتی را با نقش ماندگارش در سریال خانه به دوش می شناسند.

۴ عامل مجرد ماندن چهره‌های مشهور

به طور کلی، آدم‌ها برای توجیه کارشان تلاش دارند که دلایل به ظاهر منطقی دست و پا کنند. دلایلی که در ظاهر شاید عده‌ای را توجیه کند اما گاهی درست نیست. آدم معروف‌ها هم از این ماجرا مبرا نیستند. عوامل احتمالی اما رایج مجرد ماندن چهره‌های مشهور عبارتند از :

مسئولیت‌گریزی از تشکیل خانواده

ترس از صمیمی شدن

داشتن معیارهای عجیب و غریب

زندگی در منطقه امن

منابع: خراسان، باشگاه خبرنگاران، سیمرغ، نمناک

مطالب مرتبط