انتشار موسیقی فیلم «حمله به اچ‌۳»

امتیاز دهید post

همزمان با آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس موسیقی متن فیلم «حمله به اچ‌۳» به آهنگسازی مجید انتظامی در قالب یک اثر مستقل پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

موسیقی متن فیلم سینمایی «حمله به اچ ۳» به آهنگسازی مجید انتظامی همزمان با آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس در قالب یک آلبوم مستقل در دسترس مخاطبان ایرانی و جهانی قرار گرفت.

«حمله به اچ ۳» نام یکی از آثار سینمایی شاخص در عرصه دفاع مقدس است که در سال ۱۳۷۳ با کارگردانی شهریار بحرانی تولید شد. این فیلم با الهام از عملیات اچ ۳ از عملیات‌های هوایی موفق و مهم در دوران دفاع مقدس ساخته شده است.

«حمله به اچ ۳»، «دفاع»، «پایگاه اچ ۳»، «طرح عملیات»، «نوژه»، «تیک آف»، «آغاز (عملیات)»، «پیروزی»، «اسکرامبل»، «افتخار»، «اتاق جنگ»، «وداع»، «سوختگیری»، از جمله قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده عمده فروش این آلبوم موسیقایی در بستر فضای مجازی به صورت جهانی صورت گرفته و علاقه مندان برای خریداری این اثر موسیقایی می‌توانند به پلتفرم‌های دارای مجوز کشورمان مراجعه کنند.

مجید انتظامی از جمله آهنگسازان شناخته شده سینمای ایران است که در کارنامه کاری خود علاوه بر ساخت موسیقی متن چندین اثر سینمایی در عرصه ساخت موسیقی برای فیلم‌های دفاع مقدسی نیز هنرمند شناخته شده و دارای اعتباری محسوب می‌شود که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های «عقاب‌ها – ۱۳۶۳» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان، «آشیانه مهر – ۱۳۶۳» به کارگردانی جلال مقدم، «پلاک – ۱۳۶۴» به کارگردانی ابراهیم قاضی زاده، «گذرگاه – ۱۳۶۵» به کارگردانی شهریار بحرانی، «هراس -۱۳۶۶» به کارگردانی شهریار بحرانی، «کانی مانگا- ۱۳۶۶» به کارگردانی سیف الله داد، «آخرین پرواز – ۱۳۶۸» به کارگردانی احمدرضا درویش، «آتش پنهان -۱۳۶۹» به کارگردانی حبیب کاوش، «بوی پیراهن یوسف – ۱۳۷۴» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «از کرخه تا راین – ۱۳۷۱» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «وصل نیکان – ۱۳۷۰» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «پوتین – ۱۳۷۰» به کارگردانی عبدالله باکیده، «چشم شیشه‌ای – ۱۳۶۹» به کارگردانی حسین قاسمی جامی، «آژانس شیشه‌ای – ۱۳۷۶» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «نغمه – ۱۳۸۰» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، «دوئل – ۱۳۸۰» به کارگردانی احمدرضا درویش، «جایی برای زندگی – ۱۳۸۰» به کارگردانی محمد بزرگ نیا، «طبل بزرگ زیر پای چپ- ۱۳۸۳» به کارگردانی کاظم معصومی، «زمهریر -۱۳۸۸» به کارگردانی علی روئین تن اشاره کرد.

سمفونی‌های «ایثار»، «انقلاب اسلامی، «مقاومت»، «خرمشهر»، «این فصل را با من بخوان»، «صلح» و آلبوم‌های «آژانس شیشه ای»، «از کرخه تا راین» و «بوی پیراهن یوسف» هم از جمله دیگر آثاری بوده که مجید انتظامی به عنوان یکی از فعال‌ترین آهنگسازان سینمای مقاومت آنها را منتشر کرده است.

مطالب مرتبط