اکران «قهرمان» و«پوست» در سینماهای کشور

امتیاز دهید post

دبیر شورای صنفی نمایش از اکران فیلم‌های «قهرمان» و «پوست» خبر داد.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش درباره خروجی جلسه امروز شورای صنفی گفت: فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی برادران ارک از ۲۱ مهرماه و فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی از ۵ آبان اکران خود را در سینما‌های سراسر کشور آغاز می‌کنند.

وی افزود: همچنین به درخواست تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کله‌پوک» با اکران آنلاین این فیلم نیز موافقت شد و این اثر نیز می‌تواند اکران خود را در بستر پلتفرم‌ها به صورت آنلاین آغاز کند.

شایسته در ادامه عنوان کرد: دفاتر پخش و تهیه‌کنندگان در صورت تمایل به اکران فیلم خود می‌توانند تقاضای خود را به شورای فیلم اعلام کنند.

وی در ادامه گفت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی ضمن تقدیر و تشکر از عزیزان زحمتکش نیروی انتظامی مقرر شد سینما‌های کشور در این هفته به صورت نیم‌بها در خدمت این عزیزان و خانواده همراه آن‌ها باشد.

قهرمان اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و ضمن کسب جایزه بزرگ مورد استقبال تماشاگران و منتقدان بین المللی قرار گرفت.

بازیگران این فیلم، امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزی، مریم شاه داعی، علیرضا جهاندیده، فرخ نوربخت، محمد عاقبتی، صالح کریمایی و سارینا فرهادی هستند.

اصغر فرهادی ساخت فیلم هایی چون “جدایی نادر از سیمین”، “گذشته”، “درباره الی”، “رقص در غبار” و… را در کارنامه هنری اش دارد و دوبار اسکار را برای سینمای ایران کسب کرده است.

در فیلم «قهرمان»، رحیم با بازی امیر جدیدی در واقع قهرمان داستان است که به دلیل عدم پرداخت بدهی اش در زندان است. در حالی که او به مرخصی می‌آید، زنی که او را خیلی دوست دارد، رحیم را متقاعد می‌کند بدهی اش را از محل کیف پر از پولی که او پیدا کرده، پرداخت کند. تصمیم رحیم پیامد‌هایی را به همراه دارد که او را به قهرمان داستان تبدیل می‌کند.

مطالب مرتبط